Gå til innhold

Svie i underlivet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!  
Har over en lang periode vært plaget med svie i underlivet, da i skjedeåpningen.  Det svir ikke ellers, men bare når jeg har sex, setter i en tampong osv..  Det er ikke sånn at det er direkte vondt, det er bare litt ubehagelig.  Noen som vet hva det kan være, og eventuelt noen som sliter med det samme? Er livredd for at det kan være vestibulitt, men man skulle tro jeg hadde smerter da.  Kan kanskje være sopp? 

Anonymkode: 0ffa3...a1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sopp eller vestibulitt er hva som popper opp i huet her. Du trenger ikke være redd for vestibulitt, det finnes behandling. Jeg hadde uansett kontakta lege :) 

Skrevet

Om du tror det er sopp så tar du en reseptfri kur. Lege kommer uansett til å sende deg i retur hjem med beskjed om å ta en før en undersøker noe som helst. En tester ikke for sopp, fordi prøvene ofte er både falsk negativ og falsk positive. Dette er fordi vi alle har sopp på huden. Sånn til vanlig. Uten at det påvirker helsa.

Så steg 1: kjøp vagitorier og krem. Ta dem. Funker det så var det sopp. Funker det ikke går du til lege. Kanskje er det sopp som behøver sterkere skyts, kanskje er det bakteriell vaginose. Kanskje er det tørre slimhinner. Kanskje er det en form for eksem. Alle er betydelig mer sannsynlige enn vestibulitt.

Anonymkode: 9da56...e04

Skrevet

Ts her. 

Okei, takk for svar! Skal prøve canesten krem i første omgang. 

Vet dere forresten hva behandlingen av vestibulitt innebærer?

Anonymkode: 0ffa3...a1a

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Om du tror det er sopp så tar du en reseptfri kur. Lege kommer uansett til å sende deg i retur hjem med beskjed om å ta en før en undersøker noe som helst. En tester ikke for sopp, fordi prøvene ofte er både falsk negativ og falsk positive. Dette er fordi vi alle har sopp på huden. Sånn til vanlig. Uten at det påvirker helsa.

Så steg 1: kjøp vagitorier og krem. Ta dem. Funker det så var det sopp. Funker det ikke går du til lege. Kanskje er det sopp som behøver sterkere skyts, kanskje er det bakteriell vaginose. Kanskje er det tørre slimhinner. Kanskje er det en form for eksem. Alle er betydelig mer sannsynlige enn vestibulitt.

Anonymkode: 9da56...e04

Hvis man ikke har hatt sopp tidligere skal man ta en konsultasjon hos legen. 

Ts. Gå på apoteket i morgen og kjøp vivag. Og kontakt lege på mandag. Kanskje har du en ufarlig bakterie infeksjon du må få dalacin mot. For å teste om du har du tar legen en liten prøve fra skjede åpningen din. Det er fort gjort. Jeg har gjort det selv. Jeg bruker ofte vivag (for å balanse pH-balansen i underlivet). Det er ikke noe farlig. Og det blir bedre. Det høres ikke ut som sopp. Ikke kjøp canesten. 

Anonymkode: 4348c...343

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis man ikke har hatt sopp tidligere skal man ta en konsultasjon hos legen. 

Ts. Gå på apoteket i morgen og kjøp vivag. Og kontakt lege på mandag. Kanskje har du en ufarlig bakterie infeksjon du må få dalacin mot. For å teste om du har du tar legen en liten prøve fra skjede åpningen din. Det er fort gjort. Jeg har gjort det selv. Jeg bruker ofte vivag (for å balanse pH-balansen i underlivet). Det er ikke noe farlig. Og det blir bedre. Det høres ikke ut som sopp. Ikke kjøp canesten. 

PS. Hvis du har en slik bakterie i skjeden. Vil canesten gjøre vondt verre. Det vil svi, brenne, bli rødt og hovent. Bare et tips. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...