Gå til innhold

Ta med sofa på ikeabuss

Anbefalte innlegg

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei  Er det gratis IKEA-busser nå til og fra alle Norges Ikea-varehus?

Anonymkode: ff8f5...6dd

Nei, kun Furuset, ser det ut til. 

Forus og Åsane har gratis lånesykkel, da. :)

• Liker 1
Skrevet

Ikea bussene her i området har hvertfall ikke plass til så store ting. De har ikke engang plass til barnevogner. 

Dersom du plukker varene selv før du bestiller hjemkjøring blir det noe billigere. Hvis noen venner i samme boområde også skal handle mye på ikea så kan dere jo spleise på hjemkjøring?

Skrevet

:hoho: TS,  dette vil jeg se! Når og fra hvor skal du frakte denne sofaen? :popcorn:

Anonymkode: 8cf43...630

Skrevet
7 minutter siden, FantasDick skrev:

Ok :)

Skrevet
7 minutes ago, FantasDick said:

Det går ikea buss fra Ikea Åsane til Bergen Storsenter, og tilbake. Ca hver halvtime/ time. Fra utsiden av senteret.

Anonymkode: 65086...fd9

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det går ikea buss fra Ikea Åsane til Bergen Storsenter, og tilbake. Ca hver halvtime/ time. Fra utsiden av senteret.

Åja, det stod ingenting om det på service-siden deres. :)

• Liker 1
Skrevet

Litt mer pausemusikk

• Liker 3
Skrevet

Kjell Sigvart "Kjellemann" Heltorp  har en viljestyrke ut av en annen verden. Kjellemann er fra Sarpsborg men jobber til daglig som stuntreporter i P5 Bergen.

Da han fikk utfordringen om å bære med seg en sofa opp trappene i Stoltzekleiven tok han utfordringen før han fikk tenkt seg om.
Kanskje han kan hjelpe deg? http://www.p4.no/her-berer-han-med-seg-en-sofa-opp-en-av-verdens-bratteste-trapper/artikkel/630456/

Skrevet

Her kan du få gode ideer

Gjest gjestvest
Skrevet

TS, kunne du spurt om du kan få låne en av de avlange trallene fra Ikea? 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal kjøpe en liten 3seter sofa på IKEA. Men har ikke noen som kan låne meg bil. Hvor store er de eskene med alle delene i? Må jeg fysisk dra dit for å se? Til en liten 2/3seters. Er ikke langt å gå fra busstopp til hjem men tenker om man kan bære alt i ett.

Anonymkode: d272a...29f

Lei bil på Ikea, som andre foreslo. Det er en liten kostnad, med tanke på at du får 20% avslag (i disse dager) på sofaen som Ikea Family-kunde

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kalles "flatpakke". Det hadde vært null problem for meg å fått med en slik sofa som jeg linket til på en slik tralle.:

Denne feks http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50284647/

kommer i 1 pakke :

Artikkelnummer      Pakker        Bredde         Høyde         Lengde Diameter Vekt
50284647         1 73 cm         51 cm          195 cm - 59.35 kg

Denne veier 60 kg folkens. Er nesten to meter lang. Du får den knapt inni en vanlig bil. Dette går ikke!

Men sånn apropos: jeg så en gang to gutter kom gående med en sofa mellom seg, gikk bort til trikkeholdeplassen, satte seg ned i sofaen noen minutter mens de ventet og dro avgårde med sofaen - på trikken!
Selvfølgelig utenfor rushtiden, men det så likevel nokså snålt ut.

• Liker 1
Skrevet

Sofa på bussen faktisk. Den var ny. 

• Liker 1
Gjest gjestvest
Skrevet

Vent til snøen kommer. Ta på deg skia. Belte rundt midjen. Tau festet på og kjelke festet til tauet. Sofa oppå kjelka så kjører du på og lar snøen gjøre jobben.  :edie::nordvesta:

Skrevet
2 minutter siden, gjestvest skrev:

Vent til snøen kommer. Ta på deg skia. Belte rundt midjen. Tau festet på og kjelke festet til tauet. Sofa oppå kjelka så kjører du på og lar snøen gjøre jobben.  :edie::nordvesta:

:jepp: Eller hest og slede
1628976.jpg

• Liker 1
Skrevet

En god nabo har kanskje bil og kan bli med og hjelpe deg? Ellers ville jeg som sagt gått for å leie bil hos Ikea.

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, FantasDick said:

Jeg var til Bergen sentrum senest i går, og da så jeg ikea bussen på vei fra Olav Kyrres gate mot Bergen Storsenter. Siden bussen er blå og gul er den umulig å ta feil av. Du kan jo kontakte ikea og spørre hvorfor det ikke står noe på nettsidene deres, selv om bussen faktisk går hver dag tur retur.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Honey Dew skrev:

Tror ikke bussjåføren vil godta at du tar med en hel sofa på bussen.

Garantert ikke, bussene er ofte helt fulle av folk. 

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var til Bergen sentrum senest i går, og da så jeg ikea bussen på vei fra Olav Kyrres gate mot Bergen Storsenter. Siden bussen er blå og gul er den umulig å ta feil av. Du kan jo kontakte ikea og spørre hvorfor det ikke står noe på nettsidene deres, selv om bussen faktisk går hver dag tur retur.

Okei, så bra den går der! Jeg bor i trøndelag så tror ikke jeg gidder det, men kanskje andre er mer interessert! :ler: 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, FantasDick skrev:

Det står på "varehusinfo" :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...