Gå til innhold

Hvor ofte har dere som har det, migrene?

Fremhevede innlegg

Skrevet

og hvilken grad? Der grad 1 er mild mens grad 3 er tøffest?   I løpet av en måned? Hvilken måned er som regel verst?

Anonymkode: 5b96d...ef1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grad 1 kanskje 2-3 ganger i mnd og 3 en gang i mnd. Det kommer ann på stress, denne tiden stresset jeg mye.

Skrevet

Grad 1 relativt ofte ,sikkert 10 dager i mnd. 

Grad 2 1 gang i mnd

grad 3 ( helt forjævlig, kan ikke bevege hodet og kaster opp) 

ca 1 gang i året

har en kronisk sykdom som utløser dette

Skrevet

Fra mars - august har jeg migrene 5-7 dager i uken, hvorav kanskje 1-2 anfall i uken er grad 3, 2-3 grad 2 og 1-2 grad 1.
Resten av året har jeg det ca 2 ggr pr mnd, hvorav 1 er grad 1 og 1 er grad 3.

I år var juli desidert verst og jeg tok både imigran, voltaren og pinex forte de fleste dagene (altså alle tre, noe som ellers skjer ytterst sjelden) - for å i det hele tatt få sove/klare å eksistere. 

Sover jeg lite, drikker for lite, har dårlig luft inne, stresser mye eller andre ting kan det selvfølgelig skje oftere også.

Anonymkode: c175e...9ad

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

og hvilken grad? Der grad 1 er mild mens grad 3 er tøffest?   I løpet av en måned? Hvilken måned er som regel verst?

Anonymkode: 5b96d...ef1

0-3 ganger pr år. Grad 1.

Anonymkode: b4259...f93

Skrevet

En gang i måneden, i forbindelse med menstruasjon, grad 1-2. Grad 3 ca en gang i året, avhengig av stress, næring og annet.

Anonymkode: 42b14...fa5

Skrevet

I løpet av en uke har jeg ca 4/7 dager med grad 1. I løpet av måneden 3-5 ganger med grad 2 og 3.

Skrevet

Har ikke migrene selv, men samboeren har, og det avhenger helt av om det er en stressende/hektisk periode, inntak av alkohol osv. I rolige perioder kan han fint drikke 3 øl uten problem, i stressende perioder kan han få migrene etter en øl en kveld. 

Anonymkode: b967f...069

Gjest JudasPriest
Skrevet (endret)

🐠

Endret av JudasPriest
Skrevet

Noen ganger i året kanskje. Mest når jeg stresser rundt eksamen. Da kan jeg få det litt oftere. 

Vet ikke helt graden, alle anfall er ganske like, men kanskje et sted mellom 1-2 men føles ut som 3. Men kaster ikke opp og reagerer godt på medisin. 

Sommeren er desidert den verste tiden utenom eksamensperioden. 

Synes veldig synd på dere son har det så ofte, ser at jeg er "heldig" som har det såpass sjeldent. Har auramigrene, vet ikke om det har noe å si. 

Anonymkode: ea54c...3ba

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fra mars - august har jeg migrene 5-7 dager i uken, hvorav kanskje 1-2 anfall i uken er grad 3, 2-3 grad 2 og 1-2 grad 1.
Resten av året har jeg det ca 2 ggr pr mnd, hvorav 1 er grad 1 og 1 er grad 3.

I år var juli desidert verst og jeg tok både imigran, voltaren og pinex forte de fleste dagene (altså alle tre, noe som ellers skjer ytterst sjelden) - for å i det hele tatt få sove/klare å eksistere. 

Sover jeg lite, drikker for lite, har dårlig luft inne, stresser mye eller andre ting kan det selvfølgelig skje oftere også.

Når du har så mye migrene vil jeg anbefale deg noe forebyggende, som for eksempel topimax som jeg går på, eller noe betablokkere. Hjelper mye.

Anonymkode: 589bc...af1

Skrevet

Før jeg trakk visdomstennene hadde jeg migrene ofte og gikk på zomig. Nå er det nesten borte, er syk noen få ganger i året pga migrene, men er veldig plaget med hodepine. 

Skrevet

Grad 1, ca en gang i uken, grad to hvor jeg blir lysømfintlig og kaster opp,ca annenhver måned. For meg utløses det av for mye skjermtid.

Anonymkode: d6b18...06f

Skrevet

Grad 2 ca en gang i uken nå i det siste og grad 3 en gang hver andre måned. Grad en kan skje en til to dager i uken (men ofte sjeldnere enn det). Hva det utløses av varierer veldig.

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du har så mye migrene vil jeg anbefale deg noe forebyggende, som for eksempel topimax som jeg går på, eller noe betablokkere. Hjelper mye.

Har prøvd både betablokkere og blodtrykksmedisin uten at det fungerte. Skal prøve botox eller kortisoninjeksjoner neste "migrene"-sesong.

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har prøvd både betablokkere og blodtrykksmedisin uten at det fungerte. Skal prøve botox eller kortisoninjeksjoner neste "migrene"-sesong.

Ok, Søsteren min får det, og synes det hjelper en del, men også det kan gi en del hodepine, men om det ikke fungerer heller, ville jeg vurdert topimax, som egentlig er et antiepileptika. Det virker veldig bra forebyggende mot migrene, har redusert anfallene mine betraktelig. Endel bivirkninger i starten var det, men nå har jeg ingen, kanskje noe redusert matlyst. Man kan få det. 

Håper botoxen vil fungere for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...