AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #1 Skrevet 10. november 2017 Vet ikke hvor jeg skal begynne, men jeg sliter veldig sosialt, har ingen venner og når jeg prøver å komme i kontakt med andre viser de bare en kald skulder, på jobben foreksempel prøver jeg å være sosial å prater men følelsen av å bli oversett, gjør at jeg mer eller mindre har gitt opp, jeg sitter alene vær helg og vær kveld. Eller andre foreldre på skolen til barna mine, tror snaut de vet hvem jeg er. Prøver å være hyggelig med alle men føler de bare ser dumt på meg. Psykolog hjelper ikke, det har jeg prøvd. Hva skal jeg gjøre for at andre skal like meg? Føler jeg blir sett på som "å herregud, ho igjen" eller noe sånt. Anonymkode: 4346e...ad0
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #2 Skrevet 10. november 2017 Hvor bor du? Anonymkode: ed219...f73
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #3 Skrevet 10. november 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor bor du? Anonymkode: ed219...f73 Sørlandet. Anonymkode: 4346e...ad0
SøtMelon Skrevet 11. november 2017 #5 Skrevet 11. november 2017 (endret) Jeg kjenner meg godt igjen i dine problemer, da jeg har vært der selv. Men nå er jeg på vei ut av det. Mitt råd er at du må lære å bli komfortabel med deg selv og din ensomhet først. Bygg opp selvtillit og selvrespekt, som gjør at du framstår som et selvstendig tenkende menneske. Øv deg også på å sette pris på livet, og finne de små gledene. Dette gjør at du gradvis blir positiv og harmonisk, noe som vil skinne igjennom deg overfor andre. Mitt råd er også at du ikke blir en sånn person som forsøker å gjøre alle til lags, da du raskt kan bli oppfattet som falsk. Tilpass deg heller hver enkelte, og vær deg selv. Vær for all del høflig, men husk å ha egne meninger! Jatter du med, vil du bli stemplet som svak, enkel og kjedelig. Slike mennesker blir anonyme, noe folk flest helst styrer unna. For anonyme grå mennesker har ingenting nyttig å bidra med sosialt. Når du først begynner å nå ut til folk, så husk på å begynne i det små. Kom med noen få replikker(ty til en morsom kommentar osv), samtidig som at du ikke suger deg helt fast i folk. Da vil de jo få en grunn til å komme seg unna deg, da de naturlig nok føler seg kvalte. Du må se folk an, og føle deg fram.. og skulle du få inntrykk av at noen ikke liker deg(at de ser seg bort under samtale,svarer kort osv), ja da trekker du deg unna. Forhold deg da til hilsninger (hei og hade). Det sosiale livet er mye trening, men vi modnes heldigvis med årene. Bare husk å ta tiden til hjelp, og start med deg selv. Bli flink til å lese folk. Endret 11. november 2017 av SøtMelon 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #6 Skrevet 11. november 2017 På det du beskriver så kan det tyde på sosial angst. Du føler deg oversett og ikke likt av noen, og at de bare ser rart på deg, selv om du ikke gjør noe galt. Kan godt hende at de har et helt annet inntrykk, og at de faktisk liker deg, men at angsten gjør at du tolker alt negativt. Har du blitt mobbet før? Det kan være årsaken til at du tolker det sånn. Man tolker ofte ting i nåtid basert på opplevelser fra fortiden. Dette burde du drøfte med en psykolog Håper det ordner seg, det er vondt å ha det sånn. Anonymkode: 18b19...bdb
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #7 Skrevet 11. november 2017 ...Ops, leste ikke at du ikke ønsket å gå til psykolog. Har du noen gang vurdert å bytte psykolog? Det tar ofte litt tid å finne en psykolog der man har den rette kjemien. Basert på det du skriver så tror jeg virkelig at det hadde hjulpet deg! Anonymkode: 18b19...bdb
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #8 Skrevet 11. november 2017 Takk for svar, det stemmer at jeg har blitt mobbet. Jeg har problemer det vet jeg, jeg prøver heller ikke å få alle til å like meg, det vet jeg er umulig, men å stadig få avvisning er ikke lett. Har prøvd å komme med helt uskyldige morsomme kommentarer med blir bare uglesett. Anonymkode: 4346e...ad0
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #9 Skrevet 11. november 2017 Slet med det samme som deg TS i mange år. Til slutt snudde jeg på flisa. Istede for å bli redd og forvirret over at andre var egoistiske og virket som ulver i flokk, så tenkte jeg "Stakkars menneske, han/hun skal jeg si noe fint til" istedet. Du aner ikke hvor viktig det er at man er hyggelig mot seg selv og andre. Den eneste måten å få kontakt med andre på er å se gjennom andre mennesker, og se fasaden de bærer på. Utrolig mange ulykkelig mennesker rundt omkring som virker som de har alt på det sosiale plan, men som rett og slett sliter i livet. Før ble jeg veldig redd slike mennesker, men nå tenker jeg at de ikke har det så bra og at jeg ønsker å gi dem noe godt. Anonymkode: a6ebe...402 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #10 Skrevet 11. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar, det stemmer at jeg har blitt mobbet. Jeg har problemer det vet jeg, jeg prøver heller ikke å få alle til å like meg, det vet jeg er umulig, men å stadig få avvisning er ikke lett. Har prøvd å komme med helt uskyldige morsomme kommentarer med blir bare uglesett. Anonymkode: 4346e...ad0 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Sørlandet. Anonymkode: 4346e...ad0 Hvor på Sørlandet bor du? Hvor gammel er du? Anonymkode: 7f384...75e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå