Gå til innhold

Nav....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en klagesak hos nav i ti måneder nå. Har ikke fått svar. Fristen har utløpt to ganger. Sender jeg melding for å spørre får jeg kjeft og på telefon får jeg beskjed om det jeg allerede vet: klagen er ikke ferdig behandlet. Det er et helt håpløst system. Hvorfor i alle dager kan de ikke gjøre jobben sin som alle andre? Det er ikke akkurat rakettforskning å behandle klagen etter min mening. Den er ganske rett frem og konkret. Det er gjort en feil ang beregningsgrunnlaget som er veldig synlig på lønnslipper og lønnsopplysninger fra arbeidsplassen. Det største problemet er at ingenting kan gjøres for å klage inn Nav eller få fortgang på saken. I mellomtiden sitter jeg igjen med stort inntektstap. Det har pågått i elleve måneder. Hvor kan jeg ta dette videre? 

Anonymkode: 744e9...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Be advokaten din sende dem et purrebrev, så får du nok snart svar. 

Anonymkode: f5a63...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt en klagesak hos nav i ti måneder nå. Har ikke fått svar. Fristen har utløpt to ganger. Sender jeg melding for å spørre får jeg kjeft og på telefon får jeg beskjed om det jeg allerede vet: klagen er ikke ferdig behandlet. Det er et helt håpløst system. Hvorfor i alle dager kan de ikke gjøre jobben sin som alle andre? Det er ikke akkurat rakettforskning å behandle klagen etter min mening. Den er ganske rett frem og konkret. Det er gjort en feil ang beregningsgrunnlaget som er veldig synlig på lønnslipper og lønnsopplysninger fra arbeidsplassen. Det største problemet er at ingenting kan gjøres for å klage inn Nav eller få fortgang på saken. I mellomtiden sitter jeg igjen med stort inntektstap. Det har pågått i elleve måneder. Hvor kan jeg ta dette videre? 

Anonymkode: 744e9...b4f

Er dette jobbrelatert så er fagforeriningen din de som hjelper deg. Er det ikke jobbrelatertneller du mangler den viktige fagorganiseringen så få du betale en egen advokat for å få raketttempo på Nav. 

Anonymkode: 223bb...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til vg, dinside, nettavisen og du vil se hvor fort de jobber

Anonymkode: ee554...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre(!) klagesaker inne hos NAV, en av de pågått i 13 mnd. Den siste jeg klaget på, som var faktafeil og derfor feilberegning, ble anslått til 7 mnd behandlingstid. Fått beskjed om at den kommer i posten snart og fått digital bekreftelse på at det er ordnet, etter 4 mnd. De andre sakene er ikke avgjort og er antatt at vil ha en behandlingstid på 7-8 mnd. Hvordan folk flest klarer seg økonomisk når NAV bruker så veldig lang tid, forstår jeg ikke. Jeg har vært heldig å fått utrolig god støtte på veien, og lever nå økonomisk på vent. En kjip følelse! Advokat gir ingen rakettempo er min erfaring. Masse lykke til! 

Anonymkode: 66132...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dette til fylkesmannen? Hvis ikke er dette neste steg.

Anonymkode: 943cf...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...