Gå til innhold

Dårlig selvtillit og Tinder.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er kvinne i midten av 30-årene, og har ganske dårlig selvtillit i forhold til menn og min egen attraktivitet.

Tror jeg ser ganske normal ut, men er nok ikke av de peneste. I hvert fall sliter jeg litt med at jeg ikke tør å sveipe høyre(blir det rett?:P) på de jeg tror er for attraktive for meg, og så blir jeg litt usikker når det ser ut som personen er veldig aktiv og jeg ikke er det. Omtrent alle menn har sykkelbilder og skriver at de liker å gå på fjellet osv.

Jeg trener litt selv, men jeg synes faktisk ikke at det er gøy. I tillegg er jeg nok mer hjemme enn på treningssenteret eller ute i naturen. Jeg overtenker vel dette, men tenker at utfra hvordan de presenterer seg så er det ting som er viktig for dem og når jeg ikke deler så mange av de interessene så sveiper jeg venstre.

Eller er problemet kanskje at jeg er litt sær? Blir på en måte ikke så interessert når folk bare skriver om alt de har, hvor høye de er og at de liker å gå på tur. Synes det er så vanskelig for jeg får så lite informasjon, og så skal jeg dømme dem på grunn av noen bilder? Jeg sveiper ikke høyre med mindre jeg blir interessert av det de skriver i tillegg til bildene, men det er kanskje litt for mye forlangt eller?

Jeg er ganske ny på dette, men på grunn av dette får jeg ganske få matcher. Ikke det at det nødvendigvis er noe negativt, men lurer på om jeg har for høye krav eller lar den dårlige selvtilliten komme i veien?

Anonymkode: 7ad5c...6c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første - Tinder kan være en backup, ikke hovedkanalen. Når så og si "alle" single er der så lønner det seg jo å være det, men ikke la det være hovedkanalen for å treffe menn. 

Jeg er som deg, jeg synes det er kjempefrustrerende at mange menn ikke gidder skrive noe særlig. Jeg sveiper kun til høyre på de som har en bio som fenger, og det er ytterst få. Men det er jo greit. De aller fleste kvinner er jo selektive. Kan sies at jeg er ikke selektiv på høyde eller "klassisk" kjekk, bare at det er noe appellerende ved dem, samt at de fremstår intelligente og med ting på stell. Traff en fra tinder, og vi dater fortsatt :)

Når det gjelder utendørs- og treningsbilder, så ville jeg ikke overtenkt det. Jeg har gjort samme observasjon, og det er nesten komisk hvor mange skibilder det ligger på Tinder. Jeg tror dette er mennenes enkleste måte å kommunisere at de ikke er "tapere" på. Altså; 1) jeg holder meg i form, 2) jeg har solid økonomi, nok til å dra utenlands på skiferie, og 3) jeg er sosial, og sitter ikke bare hjemme foran PCen. I realiteten er nok ikke alle disse mennene dedikert til friluftsliv, men menn får jo ofte beskjed om å ha varierte bilder som sier noe om dem, og slike bilder er derfor safe. Om de så liker å være utendørs, så er det ofte tilstrekkelig med en sporadisk guttetur, du trenger ikke være med på alt.

Anonymkode: d525f...eb7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For det første - Tinder kan være en backup, ikke hovedkanalen. Når så og si "alle" single er der så lønner det seg jo å være det, men ikke la det være hovedkanalen for å treffe menn. 

Jeg er som deg, jeg synes det er kjempefrustrerende at mange menn ikke gidder skrive noe særlig. Jeg sveiper kun til høyre på de som har en bio som fenger, og det er ytterst få. Men det er jo greit. De aller fleste kvinner er jo selektive. Kan sies at jeg er ikke selektiv på høyde eller "klassisk" kjekk, bare at det er noe appellerende ved dem, samt at de fremstår intelligente og med ting på stell. Traff en fra tinder, og vi dater fortsatt :)

Når det gjelder utendørs- og treningsbilder, så ville jeg ikke overtenkt det. Jeg har gjort samme observasjon, og det er nesten komisk hvor mange skibilder det ligger på Tinder. Jeg tror dette er mennenes enkleste måte å kommunisere at de ikke er "tapere" på. Altså; 1) jeg holder meg i form, 2) jeg har solid økonomi, nok til å dra utenlands på skiferie, og 3) jeg er sosial, og sitter ikke bare hjemme foran PCen. I realiteten er nok ikke alle disse mennene dedikert til friluftsliv, men menn får jo ofte beskjed om å ha varierte bilder som sier noe om dem, og slike bilder er derfor safe. Om de så liker å være utendørs, så er det ofte tilstrekkelig med en sporadisk guttetur, du trenger ikke være med på alt.

Anonymkode: d525f...eb7

Nei, jeg tenker vel også at det ikke bør være hovedkanalen. Blir bare så frustrert og overtenker ting :)

Ja, jeg er helt lik der. Han trenger ikke å være typisk kjekk, men må være noe der da. Ellers er det mest det de skriver som gjør meg interessert. Jeg har fått noen matcher, og har skrevet litt med noen, men det har ikke blitt noe mer enda i hvert fall. Jeg er ganske ny så jeg stresser ikke, men kan noen lure på om det er noe galt med meg. Selvtilliten burde vel også jobbes med.

Ok, da skal jeg prøve å ikke bry meg for mye om det om mannen ellers virker interessant. Kan jo nesten få inntrykk av at det eneste de gjør er å sykle, stå på ski og gå på fjellet :ler:

Anonymkode: 7ad5c...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har lest litt om hvordan Tinder fungerer i disse dager. Det er så mange som går på en smell fordi de får så høye forhåpninger når de får napp, og så er det nok en fyr som bare vil ha et ligg. Vær tydelig og be dem være tydelig, altså om de vil ha noe seriøst. Da kan du forhåpentligvis unngå de fleste som bare vil ligge, men mindre de lyger direkte til deg om hva de er ute etter. Jeg holder meg selv langt unna Tinder, det virker så utrolig stress, og man får så overfladisk syn på ting. Akkurat som om man er på shopping. En Tinderprofil sier lite om et menneske, og det er i tillegg det de vil at andre skal se. Tenk gjennom hva du vil ha før du begir deg ut i Tinderverdenen, er mitt råd :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, winnie89 skrev:

Håper du har lest litt om hvordan Tinder fungerer i disse dager. Det er så mange som går på en smell fordi de får så høye forhåpninger når de får napp, og så er det nok en fyr som bare vil ha et ligg. Vær tydelig og be dem være tydelig, altså om de vil ha noe seriøst. Da kan du forhåpentligvis unngå de fleste som bare vil ligge, men mindre de lyger direkte til deg om hva de er ute etter. Jeg holder meg selv langt unna Tinder, det virker så utrolig stress, og man får så overfladisk syn på ting. Akkurat som om man er på shopping. En Tinderprofil sier lite om et menneske, og det er i tillegg det de vil at andre skal se. Tenk gjennom hva du vil ha før du begir deg ut i Tinderverdenen, er mitt råd :)

Takk, jeg er ikke så naiv at jeg tror at alle har hederlige hensikter :) Så akkurat det er ikke noe problem, men jeg er tydelig selv. Burde nok bli flinkere til å spørre dem, da.

Ja, det er akkurat det som plager meg endel. Man får et litt overfladisk syn der inne, og det er derfor jeg savner litt mer innhold på profilene. Prøver å være bevisst på det, men tenkte at jeg skulle prøve det.

Egentlig tror jeg det er mer sannsynlig at jeg treffer noen i virkeligheten, men kan jo aldri vite :)

Anonymkode: 7ad5c...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk, jeg er ikke så naiv at jeg tror at alle har hederlige hensikter :) Så akkurat det er ikke noe problem, men jeg er tydelig selv. Burde nok bli flinkere til å spørre dem, da.

Ja, det er akkurat det som plager meg endel. Man får et litt overfladisk syn der inne, og det er derfor jeg savner litt mer innhold på profilene. Prøver å være bevisst på det, men tenkte at jeg skulle prøve det.

Egentlig tror jeg det er mer sannsynlig at jeg treffer noen i virkeligheten, men kan jo aldri vite :)

Anonymkode: 7ad5c...6c5

Jeg er ikke enig i rådet over her - jeg tror det å spørre hva de "er etter ute etter" sjeldent har så veldig mye for seg. Alle menn kan bli forelsket, men de fleste sier ja takk til en sexpartner i mellomtiden. Med andre ord, kvinner som har gått på en "smell" på Tinder har som regel ikke vært utfor menn som BARE vil ha sex og har lurt dem. De har truffet en fyr, hatt sex litt for tidlig og så har det ikke blitt noe mer. 

Du må nesten ta dette slik det passer for deg. Vær klar over at det er et "kjøttmarked" der mange tar lett på matchene. Samtidig er det mange bra menn der og - jeg har truffet flere. Tør å satse på de som ikke nødvendigvis er de perfekte kjekkasene, så gjør du det litt lettere for deg selv. Jeg pleier også å prioritere menn med noen felles venner (så det er en relevans), samt noen felles interesser/likes. 

Anonymkode: d525f...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres ut som du kanskje burde leite etter menn på andre arenaer?

Jeg synes Tinder er umulig, man får ikke et godt bilde av hvordan folk er. Det er mye lettere å kjenne på attraksjon når man ser hele personen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke enig i rådet over her - jeg tror det å spørre hva de "er etter ute etter" sjeldent har så veldig mye for seg. Alle menn kan bli forelsket, men de fleste sier ja takk til en sexpartner i mellomtiden. Med andre ord, kvinner som har gått på en "smell" på Tinder har som regel ikke vært utfor menn som BARE vil ha sex og har lurt dem. De har truffet en fyr, hatt sex litt for tidlig og så har det ikke blitt noe mer. 

Du må nesten ta dette slik det passer for deg. Vær klar over at det er et "kjøttmarked" der mange tar lett på matchene. Samtidig er det mange bra menn der og - jeg har truffet flere. Tør å satse på de som ikke nødvendigvis er de perfekte kjekkasene, så gjør du det litt lettere for deg selv. Jeg pleier også å prioritere menn med noen felles venner (så det er en relevans), samt noen felles interesser/likes. 

Anonymkode: d525f...eb7

Hm, ok. Lenge siden jeg har vært i datingverdenen nå så husker ikke hvordan ting fungerer :P Men jeg er uansett ikke interessert i tilfeldig sex.

Perfekte kjekkaser liker jeg ikke uansett, så de havner lett til venstre. Synes det blir vanskelig noen ganger fordi mange ikke skriver noe og ikke har noen bilder som viser noe om det.

Anonymkode: 7ad5c...6c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, bortebra skrev:

Det høres ut som du kanskje burde leite etter menn på andre arenaer?

Jeg synes Tinder er umulig, man får ikke et godt bilde av hvordan folk er. Det er mye lettere å kjenne på attraksjon når man ser hele personen. 

Ja, kanskje. Tidligere(nå var det før Tinder) så har ikke nettdating fungert for meg. Synes egentlig at det er bedre å treffe noen i virkeligheten, men tenkte at det kanskje var større mulighet for å treffe flere via Tinder for eksempel.

Anonymkode: 7ad5c...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke tinder er noe for deg? Man må tørre å satse for å få god napp. Jeg brukte tiden på å prate lenge med flere og lenge uten å treffes. Ville ha mest mulig informasjon om livsverdier osv og for meg var det viktig å se om skriftlig kjemi var match først. Jeg endte opp på date og han bor jeg sammen med i dag. 

Jeg ville anbefalt sukker for deg hvis du skal bruke dating sider. Du trenger ikke være så pågående der. Tinder blir fort utseendebasert og gir feil inntrykk av mange. 

Anonymkode: 660a1...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk, jeg er ikke så naiv at jeg tror at alle har hederlige hensikter :) Så akkurat det er ikke noe problem, men jeg er tydelig selv. Burde nok bli flinkere til å spørre dem, da.

Ja, det er akkurat det som plager meg endel. Man får et litt overfladisk syn der inne, og det er derfor jeg savner litt mer innhold på profilene. Prøver å være bevisst på det, men tenkte at jeg skulle prøve det.

Egentlig tror jeg det er mer sannsynlig at jeg treffer noen i virkeligheten, men kan jo aldri vite :)

Anonymkode: 7ad5c...6c5

Er det uhederlig å like sex? hører du hva du sier? Det er så mange hjernevaskede damer som mener at sex er en valuta mer veridfullt en gull...mens det egentlig bare er litt uskyldig og deilig moro. Ingenting som er mer sexy enn en dame som faktisk er komfortabel med egen seksualitet og ikke faller inn i det sosialt indoktrinerte sexsynet som de fleste damer har.

Anonymkode: 24512...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje ikke tinder er noe for deg? Man må tørre å satse for å få god napp. Jeg brukte tiden på å prate lenge med flere og lenge uten å treffes. Ville ha mest mulig informasjon om livsverdier osv og for meg var det viktig å se om skriftlig kjemi var match først. Jeg endte opp på date og han bor jeg sammen med i dag. 

Jeg ville anbefalt sukker for deg hvis du skal bruke dating sider. Du trenger ikke være så pågående der. Tinder blir fort utseendebasert og gir feil inntrykk av mange. 

Anonymkode: 660a1...57e

Nei, kanskje ikke, men sukker må man vel betale for å få noe ut av det.

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det uhederlig å like sex? hører du hva du sier? Det er så mange hjernevaskede damer som mener at sex er en valuta mer veridfullt en gull...mens det egentlig bare er litt uskyldig og deilig moro. Ingenting som er mer sexy enn en dame som faktisk er komfortabel med egen seksualitet og ikke faller inn i det sosialt indoktrinerte sexsynet som de fleste damer har.

Anonymkode: 24512...5a2

Nei, jeg liker sex. Det er ikke det jeg mener, men tilfeldig sex er ikke noe for meg. Jeg har prøvd det, og det fungerer ikke.

Ser ikke helt hvorfor jeg skal endre på det bare fordi du har din oppfatning om hvordan ting skal være.

Anonymkode: 7ad5c...6c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...