blomster Skrevet 10. november 2017 #1 Skrevet 10. november 2017 Trenger førstehjelp her :-) Har ekstrem stram hud i ansiktet. Er også gusten og grå.Jeg har fått masse testpakninger på ansiktskremer på apoteket, men ingen av de funker. Har lest meg til at huden min mest antageligvis er dehydrert. Altså ikke en tørr hudtype, fordi jeg har porer, og den kan se fet ut enkelte steder. Har ikke skjønt sammenhengen før nå. Er det noen som har noen tips eller gode råd for fuktighetsmasker eller ansiktskremer for DEHYDRET hud ? På forhånd takk :-)
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #2 Skrevet 10. november 2017 Hud blir ikke "dehydrert". Du får finne deg en god og feit egnet ansiktskrem. Å tro at en liten test tube ordner denne typen vinterhudplager er å håpe på for mye. Er du så tørr som du hevder så må du smøre ofte, mange ganger for dagen med vannfri krem. I beste fall kan en god krem fra Posay hjelpe i verste fall må du ty til Locobase Repair. Den er tre ganger for dagen tilstrekkelig smøring for de fleste "tørre". Alternativet er smøreskole hos hudpoliklinikk. Anonymkode: 3c295...7da
Sphynx Skrevet 10. november 2017 #3 Skrevet 10. november 2017 Du kan så absolutt ha dehydrert hud. Jeg leter ennå etter nøkkelen til å ikke ha det. Har leita etter noe som virker i alle år. Det beste som har hjulpet meg er å bruke LUSH sine produkter. Og jeg har prøvd en del av de. Jeg reagerer i tillegg på nesten alt jeg putter i ansiktet eller hodebunnen. So there's that... Jeg har lært meg at apotek ikke betyr gode produkter. Huden min blir mye værre om jeg ikke drikker nok vann. Jeg har visstnok ikke nok fettceller i huden ellernoe, har jeg blitt fortalt. Får lett atopisk eksemutbrudd om jeg er på kalde steder med tørr luft også. Jeg har også lært at en fuktighetskrem ikke er nok alene. Min hud trenger også rens, toner, maske, scrub 1/2 ganger i uka. Og kan ikke bruke sminke ala fundation eller pudder. Ble veldig mye rotete info her, bare spørr om du vil jeg skal forklare noe bedre 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #4 Skrevet 10. november 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hud blir ikke "dehydrert". Du får finne deg en god og feit egnet ansiktskrem. Å tro at en liten test tube ordner denne typen vinterhudplager er å håpe på for mye. Er du så tørr som du hevder så må du smøre ofte, mange ganger for dagen med vannfri krem. I beste fall kan en god krem fra Posay hjelpe i verste fall må du ty til Locobase Repair. Den er tre ganger for dagen tilstrekkelig smøring for de fleste "tørre". Alternativet er smøreskole hos hudpoliklinikk. Anonymkode: 3c295...7da Eh, jo hud kan bli dehydrert. Dehydrert er ikke det samme som tørr. Tørr hud trenger fett, dehydrert hud trenger vann. En hudkrem med fett vil ikke hjelpe en med dehydrert hud. Du må se etter produkter der det feks står "aqua". Jeg er veldig fornøyd med dagkremen fra Missha som heter "Super Aqua". Anonymkode: e4769...02b 2
sjokomelk Skrevet 10. november 2017 #5 Skrevet 10. november 2017 Jeg vil anbefale deg å ta en tur innom en hudpleieklinikk og la de se på huden din og anbefale noen produkter. Da får du produkter som passer hudtypen din og problemet du har (som i dette tilfellet er dehydrert hud). Flere steder tilbyr de dette gratis. En tester vil ikke løse problemet, men du kan få en følelse av hvordan produktet kjennes på huden.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #6 Skrevet 10. november 2017 1. Overgangen mellom høst og vinter kan gjøre huden min tørr, men det går over av seg selv i løpet av 1-2 uker. Jeg regner med dette betyr at huden tilpasser seg den mer tørre luften som kommer av vedfyring og elektrisk varme. Hudprodukter kan ødelegge hudens evne til å tilpasse seg på egen hånd 2. Drikk nok vann i løpet av dagen 3. Spis bra fett, avokado, olivenolje osv 4. Unngå veldig mye salt Jeg slet mye med sart hud da jeg var yngre og skulle bruke kremer hele tiden. Har droppet alle former for hudkrem og nå fikser alltid huden seg selv etter noen dager, maks 2 uker. Har bedre hud som 30-åring enn som 20-åring Anonymkode: b68cf...426
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #7 Skrevet 10. november 2017 Bruk et fuktserum. Se etter noe som har høy prosent med Hyaluron Acid. Du kan kjøpe det billig på e-bay. Anonymkode: cbb1f...084
blomster Skrevet 10. november 2017 Forfatter #8 Skrevet 10. november 2017 Tusen takk for alle svar :-) Ang. tipset om ansiktskremer med Hyaluron Acid. Kan du sende lenker om tips til produkter på ebay ? Og som går under tollgrensen :-)
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #9 Skrevet 10. november 2017 8 minutter siden, blomster skrev: Tusen takk for alle svar :-) Ang. tipset om ansiktskremer med Hyaluron Acid. Kan du sende lenker om tips til produkter på ebay ? Og som går under tollgrensen :-) Hyaluronic Acid Anonymkode: cbb1f...084
Viktualia Skrevet 10. november 2017 #10 Skrevet 10. november 2017 Denne er supergod som "førstehjelp": https://www.kicks.no/origins/hudpleie/masker/flower-fusion-rose-hydrating-sheet-mask-origins-flower-fusion-sh-1-pcs
blomster Skrevet 10. november 2017 Forfatter #11 Skrevet 10. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hyaluronic Acid Anonymkode: cbb1f...084 Takk for lenke :-) Da har jeg bestilt serumet. Har ikke vært borte i dette med budrunder. La inn høyeste bud, som var noen kroner dyrere. Er det helt safe ? Stod at den gikk ut om 1 time eller 2. Hva skjer nå ? Vente på e-mail ? Hvordan bruker man serumet ? Fukte ansiktet og ta på noen dråper og smøre ut ? Ansiktskrem over ? Håper på svar, på forhånd takk :-)
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #12 Skrevet 10. november 2017 1 minutt siden, blomster skrev: Takk for lenke :-) Da har jeg bestilt serumet. Har ikke vært borte i dette med budrunder. La inn høyeste bud, som var noen kroner dyrere. Er det helt safe ? Stod at den gikk ut om 1 time eller 2. Hva skjer nå ? Vente på e-mail ? Hvordan bruker man serumet ? Fukte ansiktet og ta på noen dråper og smøre ut ? Ansiktskrem over ? Håper på svar, på forhånd takk :-) Ja, du ser selgeren har en høy rating. Du får serumet om du vinner budet, og da får du mail eller sjekk på din side inne på ebay. Bruk det etter rens og under vanlig fuktighetskrem. Jeg bruker det både morgen og kveld. Bruker en ganske raus mengde og lar den trekke inn. Og om du ikke vinner denne budrunden, så kan du søke videre - mange som selger til fastpris. Jeg har en fast selger der inne, men han var dessverre utsolgt for dette produktet akkurat nå. Anonymkode: cbb1f...084
blomster Skrevet 10. november 2017 Forfatter #13 Skrevet 10. november 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, du ser selgeren har en høy rating. Du får serumet om du vinner budet, og da får du mail eller sjekk på din side inne på ebay. Bruk det etter rens og under vanlig fuktighetskrem. Jeg bruker det både morgen og kveld. Bruker en ganske raus mengde og lar den trekke inn. Og om du ikke vinner denne budrunden, så kan du søke videre - mange som selger til fastpris. Jeg har en fast selger der inne, men han var dessverre utsolgt for dette produktet akkurat nå. Anonymkode: cbb1f...084 Nå har jeg betalt varen. Gleder meg til å bruke den. Takk for all info :-)
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #14 Skrevet 11. november 2017 Anbefaler Vichys nye 89 minerals. Hyaluronic acid bundet til vann synes den var veldig bra! Anonymkode: 0b445...f44
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #15 Skrevet 12. november 2017 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anbefaler Vichys nye 89 minerals. Hyaluronic acid bundet til vann synes den var veldig bra! Anonymkode: 0b445...f44 Men den inneholder en liten andel Hyaluronic Acid, og er dyr fordi de fronter et varemerke. Beste tips er å gi blaffen i varemerker og heller se etter virkestoffer i produktene. Og så kjøpe til en brøkdel av prisen på Ebay eller Amazon. Anonymkode: cbb1f...084
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #16 Skrevet 12. november 2017 Jeg liker Origins Drink Up Intensive Overnight Mask veldig godt for fukt. For grå/gusten hud ville jeg kikket på en mildt eksfolierende rens og et serum. Anonymkode: a0784...471
^^Belle^^ Skrevet 12. november 2017 #17 Skrevet 12. november 2017 En annen ingrediens som er super for fuktfattig/dehydrert hud er ceramider. Rosette sin ceramide gel er helt fantastisk! Jeg har veldig fuktfattig hud nå som været begynner å bli kaldere, så jeg bruker en del produkter for å få bukt med tørrheten. Jeg har aldri i mitt liv funnet bare én krem eller ett produkt som gir meg det som trengs. Jeg bruker derfor japansk lotion (har en med HA-syre og en med ceramider, og på de verste dagene bruker jeg begge to), et fuktgivende serum, ceramide gel'en fra rosette og til slutt fuktighetskrem for å forsegle alt inne. Det høres mye ut, men for meg er det helt krise om jeg ikke får så mange lag med fukt.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #18 Skrevet 14. november 2017 På 12.11.2017 den 18.27, ^^Belle^^ skrev: En annen ingrediens som er super for fuktfattig/dehydrert hud er ceramider. Rosette sin ceramide gel er helt fantastisk! Jeg har veldig fuktfattig hud nå som været begynner å bli kaldere, så jeg bruker en del produkter for å få bukt med tørrheten. Jeg har aldri i mitt liv funnet bare én krem eller ett produkt som gir meg det som trengs. Jeg bruker derfor japansk lotion (har en med HA-syre og en med ceramider, og på de verste dagene bruker jeg begge to), et fuktgivende serum, ceramide gel'en fra rosette og til slutt fuktighetskrem for å forsegle alt inne. Det høres mye ut, men for meg er det helt krise om jeg ikke får så mange lag med fukt. Kunne du skrevet opp navn på alle produktene? Anonymkode: 0b445...f44
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #19 Skrevet 14. november 2017 På 12.11.2017 den 1.10, AnonymBruker skrev: Men den inneholder en liten andel Hyaluronic Acid, og er dyr fordi de fronter et varemerke. Beste tips er å gi blaffen i varemerker og heller se etter virkestoffer i produktene. Og så kjøpe til en brøkdel av prisen på Ebay eller Amazon. Anonymkode: cbb1f...084 Jo, kan såklart stemme, tenker mer at det er utformet i lab, og sikkert har en hensikt med mengde hyaluronic acid, også kanskje det at det allerede er bundet til vann? Hvordan vet du at det på eBay er bedre, og hvordan vet man at mer nødvendigvis er bedre? Anonymkode: 0b445...f44
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #20 Skrevet 14. november 2017 Drikk flere store glass med sitronvann til dagen, agurkjuice, sellerijuice og kokosvann. Spis mye frukt og rå grønnsaker. Kutt ned på kaffe da det er dehydrerende. Snakker av erfaring, har hatt tørr og rynkete hud på halsen men det er nå borte. Tar en stund før du ser effekt, og det skal være mengder av væske (ca. 2 liter vann og juicen og frukta i tillegg). Anonymkode: 65207...376
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå