Gå til innhold

Pensjon og vikariat/ringevikar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er for tiden arbeidsløs etter konkurs. Har dagpenger. Søker jobber, men er liten respons. Leser at ringevikarer ikke tjener opp til sin pensjon hvis de ikke har 20% kontrakt og arbeid over 12 mnd. Dvs jeg opptjener bedre på dagpenger enn å jobbe løst. Dette er jo trist. Har arbeidet i 22 år i forskjellige vikariater og over 50%. Jeg ønsker ikke å være ringevikar da når man ikke tjener pensjon. Må kreve minst 20% da. Hvordan sparer dere pensjon? 

Anonymkode: 48884...1bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sparer i aksjefond. Husk at du må over en ganske høy terskel før den offentlige pensjonen blir noe høyere enn minstepensjon. Hvis ikke du har andre pensjonsordninger i tillegg er det ikke sikkert du får noe mer selv om du har jobbet endel.

Anonymkode: bc333...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er for tiden arbeidsløs etter konkurs. Har dagpenger. Søker jobber, men er liten respons. Leser at ringevikarer ikke tjener opp til sin pensjon hvis de ikke har 20% kontrakt og arbeid over 12 mnd. Dvs jeg opptjener bedre på dagpenger enn å jobbe løst. Dette er jo trist. Har arbeidet i 22 år i forskjellige vikariater og over 50%. Jeg ønsker ikke å være ringevikar da når man ikke tjener pensjon. Må kreve minst 20% da. Hvordan sparer dere pensjon? 

Anonymkode: 48884...1bc

Du tapet.  Den pensjon som arbgiver betaler inn ekstra blir ikke innbetalt. Det er horribelt 

Anonymkode: ce67a...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du tapet.  Den pensjon som arbgiver betaler inn ekstra blir ikke innbetalt. Det er horribelt 

Anonymkode: ce67a...687

Ja det er det. Jeg tjener på å være på dagpenger da....skal det ikke lønne seg og jobbe?

Anonymkode: 48884...1bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det som regel ringevikarer som hentes inn til større stillinger, så hvis du dropper å være ringevikar dropper du også muligheten for større stilling, sånn indirekte. 

Anonymkode: fe076...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det som regel ringevikarer som hentes inn til større stillinger, så hvis du dropper å være ringevikar dropper du også muligheten for større stilling, sånn indirekte. 

Anonymkode: fe076...b8a

Nei de trenger kun uke for uke. Er ansettelsesstopp der. Jeg søker faste stillinger. Å gå slik på løst kan jeg ikke når jeg er avhengig av fast inntekt. 

Anonymkode: 48884...1bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...