Gå til innhold

Finnes det nettsamfunn for eldre og gamle folk?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er da noen eldre på KG. Selv er jeg 60+.

Regner med det er flere enn de som har krysset av i denne pollen:

Anonymkode: 02302...178

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, yeans skrev:

Jeg syns de eldre er veldig velkommen på kg. Og dersom de opplever det slitsomt og frekt til tider er rådet det samme til dem som til andre her på forumet: ta en pause! Det er jo kommunikasjon mellom unge og eldre vi alle lærer noe av, og å opprette et eget eldresenter på nett blir bare helt feil. Kvinneguiden er for alle.

Jeg har vært her en god stund og merker at "klimaet" er ganske forskjellig fra da jeg startet. Det blir stadig flere yngre folk som lever i nåtid på en helt annen måte enn eldre folk og en del av dem kjenner ingen grenser. De er konger av nettverdenen der de sitter beskyttet ved sin skjerm og kan tillate seg hva som helst uten at trolljegerne kommer og banker på deres dør. Det kommer nok neppe til å endre seg, så da hjelper det ikke for folk å ta pause. Det er jo akkurat de samme folkene som lager kvalm når de kommer tilbake igjen. 

At yngre folk ønsker eldre velkommen er jo en bra ting, men jeg tenker at mange godt voksne faktisk har gått igjennom en del faser i livet og er ferdig med dem. Da er det kanskje litt ok å kunne snakke med andre som er på samme stedet. Fra midt i livet og til alderdommen setter inn for fullt vil det være andre tilleggsutfordringer, sorger og glede enn hos folk som skal i gang med livene sine og alt er ganske nytt. Jeg fabulerer bare videre.

Jeg mente nok heller ikke at man skulle lage "et eget eldresenter" på nett, men et vanlig nettsted for folk som har opplevd og levd en del lengre enn de som kaller seg unge. Jeg tror det kunne ha blitt ok. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er da noen eldre på KG. Selv er jeg 60+. Regner med det er flere enn de som har krysset av i denne pollen: Anonymkode: 02302...178

Det er helt sikkert flere, men ikke alle krysser av på slike undersøkelser antar jeg. :) 

Anonymkode: 81e2b...169

• Liker 1
Skrevet

"Alder er bare ett tall!" som det så fint heter... 

:bolledeig:

Anonymkode: b3a28...1f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...