Gå til innhold

Finnes det nettsamfunn for eldre og gamle folk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Der er det jo en stor gruppe folk som kanskje er enslige, i alle fall liker å prate og har mye erfaring i levd liv.
KG er ikke akkurat rette plassen for dem, så finnes det en skjult eldreverden der ute som vi ikke vet om? 
Noen som vet? 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Facebook! Det er snart bare besteforeldre igjen der. :nigo:

• Liker 3
Skrevet

Ahh...den burde jeg jo ha tenkt på. ;)  Godt at jeg ikke er der da.

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Ahh...den burde jeg jo ha tenkt på. ;)  Godt at jeg ikke er der da.

Du får opprette eldreforumet, du da :sulosi:

(Og kanskje finne deg et nick der jenta er blitt litt mer voksen?)

Hilsen K. 

Anonymkode: 08cfa...616

• Liker 1
Skrevet

Jeg er nok for ung til akkurat det ennå, men før eller siden angår det oss alle. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at alle eldre og gamle er veldig velkommen hit om de vil. Kanskje noen av dem kunne gitt trollunger her inne litt hold i øra? 

Kvinneguiden er ikke for bare de rundt 18 til 35-40 eller hva du nå mente. 

Skrevet

Rent teknisk er det vel åpent for alle, men "klimaet" og folks frekke oppførsel er vel ikke normalt sett noe som
bl.a. godt voksne setter pris på og antagelig ville finne utrivelig = ikke en plass de ville finne givende. 
Som et eksempel mens jeg husker det; det ble slått sammen et håndarbeidsforum med oss for en tid siden
og mange av dem fikk bakoversveis av hvordan ting var her inne. Heldigvis fikk de sitt eget sted etter hvert
og jeg tror ikke at veldig mange fremdeles er her. 

• Liker 5
Skrevet

Er det lurt? Hadde vært trolleparadis og hadde nok dukket opp mange nigerianske prinser...

Anonymkode: 6a1fe...bd2

Skrevet
6 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Rent teknisk er det vel åpent for alle, men "klimaet" og folks frekke oppførsel er vel ikke normalt sett noe som
bl.a. godt voksne setter pris på og antagelig ville finne utrivelig = ikke en plass de ville finne givende. 
Som et eksempel mens jeg husker det; det ble slått sammen et håndarbeidsforum med oss for en tid siden
og mange av dem fikk bakoversveis av hvordan ting var her inne. Heldigvis fikk de sitt eget sted etter hvert
og jeg tror ikke at veldig mange fremdeles er her. 

Hvilket håndarbeidsforum og hvilket sted er det? :tekola:

Anonymkode: 1b208...61b

Skrevet (endret)

tusenideer.no    :)   En idèrik plass. 

Endret av Hoppetaujenta
Skrevet

Hva med å opprette forumet Seniorguiden - SG?

I stedet for underforum om svangerskap og fødsel, kan vi diskutere overgangsalderen, og i stedet for karriere og utdanning kan vi diskutere pensjonistlivets gleder.

• Liker 3
Skrevet

Syns faktisk det er en god idè jeg.  :jepp:  Så kunne det bl.a. reklameres i bladet "vi over 60" så folk ble obs på det.

• Liker 1
Skrevet
På 10.11.2017 den 5.52, Hoppetaujenta skrev:

Der er det jo en stor gruppe folk som kanskje er enslige, i alle fall liker å prate og har mye erfaring i levd liv.
KG er ikke akkurat rette plassen for dem, så finnes det en skjult eldreverden der ute som vi ikke vet om? 
Noen som vet? 

Er dette ikke rette plassen for de? Hvorfor det? De kan jo svare deg på alt du ikke vet. Mange her inne som kunne vært mora de eks. Nå vet vi ikke hva du mener med eldre da. 80 år? Hvordan vet du at de er eldre eks?

Jeg syns eks 18 og 20 er for ungt her inne. Du er ikke blitt kvinne ennå

Anonymkode: b9108...1b3

• Liker 2
Skrevet

Det kan jo tenkes at de ikke er i livet for å være noen oppdragende personer for andre hele tiden?
Kanskje de kunne ha tenkt seg et sted for likesinnede som uansett livssituasjon kunne prate med folk 
som er i samme situasjon i livet og være den adskillig yngre personen de egentlig kjenner seg som innerst inne?
De hadde det annerledes som unge og jeg vil tro at det blir for hardt kjør å skulle snakke med folk
som lever i 110km/t som mange gjør i nåtid. Jeg bare tenker litt høyt her nå. Et sted med høflighet, ingen troll
og kun veloppdragne bilder og linker i trådene. Rett og slett et slags hyggelig eldresenter, men på nett. 

Hvordan jeg vet at de er eldre? Når samtalene går på måter å se livet på, leve det på, når kropp og virkelighet
kanskje er veldig endret fra det det en gang var? Ikke vet jeg. Det er vel en grunn til at det finnes eldresenter
og folk går dit heller enn på ungdomsklubben når de er oppi årene. ;) 

• Liker 1
Skrevet

Dette syns jeg høres veldig bra ut  :). De gangene jeg leser her inne merker jeg at det er mange unge . Har ofte tenkt at ett sted for oss eldre hadde vært ok. Som Hoppetaujenta skriver så er det mange ting i vår livsepoke som er forskjellig fra de unges. Det skal bli spennende å følge med :nori:. Hvilken alder jeg har : nærmer meg 60 år. :)

• Liker 2
Skrevet

Takk for innspill. :)  Håper at det setter i gang noen tanker hos de rette folkene som trekker i tråder. 

• Liker 1
Skrevet
På 11.11.2017 den 12.19, Hoppetaujenta skrev:

Det kan jo tenkes at de ikke er i livet for å være noen oppdragende personer for andre hele tiden?
Kanskje de kunne ha tenkt seg et sted for likesinnede som uansett livssituasjon kunne prate med folk 
som er i samme situasjon i livet og være den adskillig yngre personen de egentlig kjenner seg som innerst inne?
De hadde det annerledes som unge og jeg vil tro at det blir for hardt kjør å skulle snakke med folk
som lever i 110km/t som mange gjør i nåtid. Jeg bare tenker litt høyt her nå. Et sted med høflighet, ingen troll
og kun veloppdragne bilder og linker i trådene. Rett og slett et slags hyggelig eldresenter, men på nett. 

Hvordan jeg vet at de er eldre? Når samtalene går på måter å se livet på, leve det på, når kropp og virkelighet
kanskje er veldig endret fra det det en gang var? Ikke vet jeg. Det er vel en grunn til at det finnes eldresenter
og folk går dit heller enn på ungdomsklubben når de er oppi årene. ;) 

Kan ikke fjortisser her inne finne en plass for likesinnede? 

Når kropp og virkelighet ikke er som den engang var?  Ler ler. Snakker du om 100 åringer nå eller? Jeg tipper at de eldre her inne,  som du mener ikke er moden for eldresenter.  Så hva er eldre fir deg?

Skrevet
På 11.11.2017 den 9.50, Perelandra skrev:

Hva med å opprette forumet Seniorguiden - SG?

I stedet for underforum om svangerskap og fødsel, kan vi diskutere overgangsalderen, og i stedet for karriere og utdanning kan vi diskutere pensjonistlivets gleder.

Tidligere blendet prøvd ned underforum som " vi over 40" ble tatt vekk.  Husker at de på 20 kom dit også. 

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når kropp og virkelighet ikke er som den engang var?  Ler ler. Snakker du om 100 åringer nå eller? Jeg tipper at de eldre her inne,  som du mener ikke er moden for eldresenter.  Så hva er eldre fir deg? Anonymkode: b9108...1b3

"Eldre" er ikke et tall, men en tilstand. :)  Tror jeg. 

Skrevet

Jeg syns de eldre er veldig velkommen på kg. Og dersom de opplever det slitsomt og frekt til tider er rådet det samme til dem som til andre her på forumet: ta en pause! 

Det er jo kommunikasjon mellom unge og eldre vi alle lærer noe av, og å opprette et eget eldresenter på nett blir bare helt feil.

Kvinneguiden er for alle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...