AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #1 Skrevet 9. november 2017 Hei. For en uke siden i dag hadde jeg en liten operasjon i kneet, der de fjernet noe som var betent i kneet, tappet væske fra kneet og gjorde noe annet småting. Legen sa etter operasjonen at jeg kunne få en liten blodansamling (en klump/kul) på kneet nå i etterkant, men som er helt ufarlig og går bort etter maks noen uker. Den kjenner jeg ligger like under kneskålen nå. Tok av bandasjen på dag 3, og da kjentes det ut som om jeg hadde en slags luftboble oppå kneet, og det har blitt mer og mer de siste dagene. Nå ikveld merket jeg at jeg har 38.5 i feber, det væsket litt fra kneet i går og har vondt i kneet i perioder i løpet av dagen, som kommer som støt. Disse smertene har og blitt verre de siste dagene. Kjenner og at det er varmt på kneet. Er dette noe jeg bør kontakte lege for? Kan det være betent/være infeksjon i såret? Noen erfaringer? Legger med to bilder av hevelsen, fra siden og ovenfra. Anonymkode: dc36a...f6f
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #2 Skrevet 9. november 2017 Ser fint lite på de bildene. Men om du har feber og kneet blir værre ville jeg tatt en legetime ja. Betennelse er ikke noe å tulle med Anonymkode: 0f582...6e8 2
Maleficenta Skrevet 9. november 2017 #3 Skrevet 9. november 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. For en uke siden i dag hadde jeg en liten operasjon i kneet, der de fjernet noe som var betent i kneet, tappet væske fra kneet og gjorde noe annet småting. Legen sa etter operasjonen at jeg kunne få en liten blodansamling (en klump/kul) på kneet nå i etterkant, men som er helt ufarlig og går bort etter maks noen uker. Den kjenner jeg ligger like under kneskålen nå. Tok av bandasjen på dag 3, og da kjentes det ut som om jeg hadde en slags luftboble oppå kneet, og det har blitt mer og mer de siste dagene. Nå ikveld merket jeg at jeg har 38.5 i feber, det væsket litt fra kneet i går og har vondt i kneet i perioder i løpet av dagen, som kommer som støt. Disse smertene har og blitt verre de siste dagene. Kjenner og at det er varmt på kneet. Er dette noe jeg bør kontakte lege for? Kan det være betent/være infeksjon i såret? Noen erfaringer? Legger med to bilder av hevelsen, fra siden og ovenfra. Anonymkode: dc36a...f6f Om det siver fra såret og du har feber så ville jeg kontakta legen ja 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #4 Skrevet 9. november 2017 4 minutter siden, Maleficenta skrev: Om det siver fra såret og du har feber så ville jeg kontakta legen ja Hvorfor siterer du HI? Det blir så mye å scrolle 🙄 Anonymkode: 0f582...6e8 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #5 Skrevet 9. november 2017 Her er feber på 38.5 utslagsgivende for at du bør ta kontakt med lege. Systemisk infeksjon. det kan lett sjekkes ved en crp, som legen tar, og bør vise noe utslag el være målbar når det er rundt 12-24 timer siden plagene starta. I tillegg til andre undersøkelser, orker ikke gå inn på her. I øvrig ser kneet ikke alarmerende ut mtp lokal infeksjon. Generelt er lokale infeksjonstegn: merkbare- smerte, varme, hevelse, rødme, og sivende gult puss osv. Anonymkode: 12720...36a 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #6 Skrevet 9. november 2017 Med så pass feber etter etnkirurgisk inngrep anbefales du å ringe legevakten nå i kveld, eller egen fastlege straks i morgen tidlig. Det bør taes infeksjonsprøver på deg. Anonymkode: 2ec0d...91c 2
Mokkilokki Skrevet 9. november 2017 #7 Skrevet 9. november 2017 Du bør kontakte legevakten i kveld. Kneet ditt er veldig hovent og ser rødt ut. Spesielt siden du har feber er det tydelig betennelse på gang. Det er bedre du snakker med de og forklarer situasjonen enn og vente til i morgen tidlig. 1
Gjest Sonic Skrevet 9. november 2017 #8 Skrevet 9. november 2017 Du ringer legevakta nå og ikke spør KG
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #9 Skrevet 9. november 2017 Ta en telefon til legevakten du, infeksjoner kan utvikle seg raskt. Anonymkode: 7373e...897
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #10 Skrevet 9. november 2017 Akkurat nå, Mokkilokki skrev: Du bør kontakte legevakten i kveld. Kneet ditt er veldig hovent og ser rødt ut. Spesielt siden du har feber er det tydelig betennelse på gang. Det er bedre du snakker med de og forklarer situasjonen enn og vente til i morgen tidlig. Kneet ser ikke merkbart rødt ut, det er hovent-ja- men ikke uten forklarlig grunn etter å ha blitt herja med- da er betennelse normalt. Det er en glidende overgang for når det er too much. men ts bør sterkt få sjekka seg hos lege snarest da tentativ infeksjonsfokus kne med åpent sår og småkirurgi kan åpne porten for bakterier som fører til systemisk infeksjon. Og det må tas tak i kjapt. Anonymkode: 12720...36a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå