Gå til innhold

Besvimelse og kramper


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Inatt hadde jeg en veldig ekkel opplevelse. Jeg sto oppreist, og kjente plutselig at jeg følte meg litt uggen. Jeg kaldsvettet, og plutselig gikk pulsen min veldig fort før det gradvis svartnet for meg. Jeg datt i bakken, og fikk små rykninger/kramper. Det hele varte i maks 30 sekunder før jeg kom til meg selv igjen. 

Jeg skal til legen imorgen, og er utrolig bekymret for hva dette kan være, og at han evt. må ta fra meg førerkortet. Jeg er HELT avhengig av førerkortet mitt, da jeg har hest på et sted hvor det er svært dårlige bussforbindelser og en jobb hvor jeg er avhengig av å kunne kjøre bil. Dette er første gangen noe sånt skjer med meg. Flere sykepleiere jeg har snakket med mener dette var på grunn av blodtrykksfall, men det forklarer ikke årsaken til krampene. Det var ikke et alvorlig anfall, men jeg er likevel bekymret. Jeg ønsker jo selvfølgelig ikke at jeg evt. skulle rammet noen andre hvis dette skulle skjedd når jeg kjører, men jeg tror og håper dette er et engangstilfelle..

Er det noen andre som har erfaringer med dette?

Anonymkode: 3cd6b...636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest making.a.mess

Blodtrykksfall kan vel fikses med stabilt matinntak? Jeg er ingen lege, men har hatt blodtrykksfall og når pulsen øker og kaldsvetting pipler frem gjelder det å få i seg noe i en fart. 

Eller kanskje et epileptisk anfall. Noen får epilepsi i voksen alder (da spøker det for førerkortet), men man kan også få et anfall uten å ha epilepsi som gjerne er trigget av en ytre faktor som slag i hodet, overbelastning eller om du har en svulst eller sykdom som forstyrrer i hjernen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få kramper når du besvimer/er i ferd med å besvime. Hvis du akkurat hadde reist deg opp f.eks er ikke blodtrykksfall usannsynlig. Ved epileptiske anfall husker man som regel ikke at man svimer av eller har kramper. Men uansett er jo ikke dette et sunnhetstegn. Dra til legen og ikke tenk på lappen akkurat nå..

Anonymkode: dd205...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til legen og få en utredning. Har du hatt mye i tankene eller vært utslitt? Ønsker deg god bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får kramper hver gang jeg besvimer. Er utrolig ubehagelig, men legen mente dette var vanlig ved besvimelse. 
Selv om det sikkert ikke er noe farlig kan det være lurt å snakke med legen din for å utelukke at det kan ligge noe mer alvorlig bak. 

Anonymkode: 835e2...df1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At du fikk kramper og besvimte kan ha flere mulige årsaker. Foreslår at du kontakter din lege, som kan henvise deg til hensiktsmessige undersøkelser som MR, EEG osv, eventuelt komme i kontakt med spesialist ved behov, hvor nevrolog høres ganske aktuelt ut i dette tilfellet. Det er bedre å kontakte legen en gang for mye, enn å la være og potensielt gå med en tikkende bombe inni seg. Opplevelsen din kan være helt ufarlig, eller så kan det være noe som må eller bør behandles.

Basert på det du forteller oss her, så er det litt for mangelfullt til at det er lett å gi noen pekepinn. Besvimelsen og krampene kan være relatert til angst eller noe annet ubehagelig i den retning, hvis det var så at det var noe som bekymret deg. Epilepsi er en svært vanlig årsak til kramper og blackout. Forgiftning kan være en mulig årsak til kramper. En begynnende hjernesvulst kan gi symptomutslag i epilepsianfall. Med andre ord kan det være så mangt, så det er viktig at du kontakter din fastlege.

Anonymkode: f4dac...705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...