Gå til innhold

neseplastikk før jul....

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har bestilt time til neseoperasjon før jul - men kjenner at jeg er litt pysete.... I dag har jeg en nese som er lang både nedover og utover, har en litt klumpete neserygg og en noe bred nesetipp. Med operasjonen skal kirurgen fjerne hump på neserygg, smalne nesetippen og gi den et løft slik at nesen blir kortere. Hos kirurgen fortalte jeg at jeg er litt redd for at nesen skal bli kort og bred, at neseborene blir for fremtredende eller at nesetippen blir kantete/spiss eller at alt blir veldig usymetrisk - noe han forsikret meg om at ikke ville skje da jeg visstnok har middelstykk hud som vil danne en fin og fortsatt rund nesetipp. Har nå lest alt som jeg kommer over på nettet, både positivt og negativt. Studerer og bilder fra før/etter operasjoner - og kjenner at jeg er skikkelig i "tenk hvis ditt og tenkt hvis datt" modus.... Er og redd for å få en veldig "operert" nese, der alle vil lure på hva i alle dager jeg har gjort!! Er det noen som har gode erfaringer å dele? Blir kjempeglad....

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, anno19 skrev:

Jeg har bestilt time til neseoperasjon før jul - men kjenner at jeg er litt pysete.... I dag har jeg en nese som er lang både nedover og utover, har en litt klumpete neserygg og en noe bred nesetipp. Med operasjonen skal kirurgen fjerne hump på neserygg, smalne nesetippen og gi den et løft slik at nesen blir kortere. Hos kirurgen fortalte jeg at jeg er litt redd for at nesen skal bli kort og bred, at neseborene blir for fremtredende eller at nesetippen blir kantete/spiss eller at alt blir veldig usymetrisk - noe han forsikret meg om at ikke ville skje da jeg visstnok har middelstykk hud som vil danne en fin og fortsatt rund nesetipp. Har nå lest alt som jeg kommer over på nettet, både positivt og negativt. Studerer og bilder fra før/etter operasjoner - og kjenner at jeg er skikkelig i "tenk hvis ditt og tenkt hvis datt" modus.... Er og redd for å få en veldig "operert" nese, der alle vil lure på hva i alle dager jeg har gjort!! Er det noen som har gode erfaringer å dele? Blir kjempeglad....

Hvis du har valgt en seriøs klinikk, vil du ha fått sett 3D bilder av hvordan resultatet blir på deg. 

Anonymkode: 125bc...20c

Skrevet

Mannen min gjennomgikk full rekonstruksjon da han var veldig plaget etter å ha fått nesen knekt 7 ganger (første som barn, så to ganger i fylla, en gang på vannsklie på ferie og en gang av en av ungene som deiset til han med en leke, 2 forsøk på å korrigere skjevhet på sykehus innimellom alle de andre) og nesen ser ut som "hans" på alle måter da det var en veldig flink kirurg så det tror jeg nok ikke du trenger bekymre deg over hvis du har valgt et sted der de er dyktige, altså gjort jobben med å sjekke referanser osv selv. 

Men en ting de kanskje ikke forteller deg er ukene med smerte etterpå, hvor du ikke klarer ligge i sengen for å sove den første uka, og hvor du den neste føler det som om noen har kjørt over nesen din, først tredje uka starter du føle deg som et menneske igjen.. 

Anonymkode: 608ea...a88

Skrevet

takk for svar:) Jeg fikk se bilde av hvordan resultatet sånn ca vil se ut - men det er ikke så lett å se helt resultatet på et manipulert bilde synest jeg.  Jeg har ikke sendt bekreftelse til klinikken eller betalt enda, så jeg kan fortsatt ombestemme meg. Dette er noe som jeg har tenkt på i mange år - er nå i slutten av 30 årene.  Jeg unngår å bli tatt bilder av og grøsser hver gang noen begynner å diskutere neser, vil helst ikke bli sett i profil (ikke så lett å unngå). Samtidig har jeg jo levd lenge med den nesen som jeg har, føler at jeg veksler veldig mellom å glede meg til å kunne få en fin nese og panikk for et dårlig resultat:/

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har valgt en seriøs klinikk, vil du ha fått sett 3D bilder av hvordan resultatet blir på deg. 

Anonymkode: 125bc...20c

En slik simulator vil ikke gi et helt riktig bilde av hvordan nesen blir. Små endringer i resultatet vil også gjerne gi merkbare forskjeller på utseende. For mange vil også nesetippen "droppe" litt etter hvert. Det er vanskelig å se det endelige resultatet før det har gått ca et år etter operasjonen. 

Jeg ville imidlertid vært sikker på at kirurgen er opptatt av å få et naturlig resultat. Det kan man få kjennskap til gjennom de faktiske samtalene, men også bilder av andre operasjoner samt evalueringer på nett. 

Anonymkode: cd9db...0b1

Skrevet

Jeg har operert nesen, og er veldig fornøyd.  Fjernet en kul på nesebeinet. Var redd noen skulle legge merke til det, men selv mamma er uvitende. 

Anonymkode: 080f1...296

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...