AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #1 Skrevet 9. november 2017 Hvor farlig/dumt er det å bruke 5 mg et par dager i uken over noe tid når angsten er som verst? Anonymkode: 02dd9...793
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #2 Skrevet 9. november 2017 Dumt når det blir mer enn det Anonymkode: 0bd21...b1d
Arabella Skrevet 9. november 2017 #3 Skrevet 9. november 2017 Kan jeg ikke tenke meg at det skulle være farlig på noen som helst måte, men du bør unngå å kjøre bil til du vet hvordan du reagerer på slike medikamenter.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #4 Skrevet 9. november 2017 ? De selges bare i 10, 15 og 25mg. Anonymkode: 1ec82...815
Sitronterte Skrevet 9. november 2017 #5 Skrevet 9. november 2017 Det er når du må øke ant mg for å oppnå samme effekt, at det begynner å bli alvorlig.
Arabella Skrevet 9. november 2017 #6 Skrevet 9. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: ? De selges bare i 10, 15 og 25mg. Anonymkode: 1ec82...815 De kan vel deles til den doseringen man vil ha? 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #7 Skrevet 9. november 2017 Enkelt å dele en tablett ja. Anonymkode: 302c7...1af
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #8 Skrevet 9. november 2017 Det er bedre å jobbe for å takle angsten, enn å midlertidig medisinere den bort. Sobril fjerner bare symptomene for en kort stund... Anonymkode: 43184...ffe 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #9 Skrevet 9. november 2017 Det er ikke like enkelt når man ikke har noen andre hjelpemidler. Anonymkode: 0bd21...b1d 1
Felixa Skrevet 9. november 2017 #10 Skrevet 9. november 2017 Om det er for en kort stund så er det selvfølgelig greit. Regner med at du har fått det av legen, de fleste leger er strenge med slike medikamenter så man får ikke ut mengder. Men på sikt så må du jobbe med angsten. Vet at det er lett å si, men det er dessverre det eneste som virkelig hjelper.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #11 Skrevet 9. november 2017 43 minutter siden, Arabella skrev: Kan jeg ikke tenke meg at det skulle være farlig på noen som helst måte, men du bør unngå å kjøre bil til du vet hvordan du reagerer på slike medikamenter. Det er altså ikke lov å kjøre når man har tatt beroligende. Dvs. du blir fratatt førerkortet om det blir oppdaget iallefall. Med mindre du står på inntil 10 mg/døgn. Altså bruker det fast. Som jeg absolutt vil fraråde. Anonymkode: 66ea6...d28
Nyttig Skrevet 9. november 2017 #12 Skrevet 9. november 2017 Sinnsykt lett å bli avhengig av sobril/benzodiazepin, et helvete å komme ut også. Nesten bedre å la angsten herje fritt, om det står på som verst så ville jeg heller valgt det om du har noen rundt deg. Som andre skriver så finnes det ingen piller som kurerer angst, det gjør det bare verre. Aldri bruk rusmidler mot angst/depresjon. Angst er bare hjernen som lurer deg, du må lære å sortere følelsene dine. Vonde følelser som er ukjente etterhvert lærer man at de var jo bare tull. Om du føler at angsten gjør deg gal/klikke, eller at du skall bli gal: du blir ikke gal. Stenger du deg inne blir det verre lag små mål. Gå tur utendørs hver dag, uansett hvor lite lyst du har. 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #13 Skrevet 9. november 2017 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor farlig/dumt er det å bruke 5 mg et par dager i uken over noe tid når angsten er som verst? Anonymkode: 02dd9...793 Medisiner bruker du i samråd med lege og ikke i samråd med forumsbrukere. Anonymkode: 9683e...b1b 3
Arabella Skrevet 9. november 2017 #14 Skrevet 9. november 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er altså ikke lov å kjøre når man har tatt beroligende. Dvs. du blir fratatt førerkortet om det blir oppdaget iallefall. Med mindre du står på inntil 10 mg/døgn. Altså bruker det fast. Som jeg absolutt vil fraråde. Anonymkode: 66ea6...d28 Kan du vise til dokumentasjon hvor du leser dette? At man altså ikke har lov til å kjøre i det hele hvis man bruker beroligende midler?
Nyttig Skrevet 9. november 2017 #15 Skrevet 9. november 2017 5 minutter siden, Arabella skrev: Kan du vise til dokumentasjon hvor du leser dette? At man altså ikke har lov til å kjøre i det hele hvis man bruker beroligende midler? https://www.spondylitten.no/regelverket-bilkjoring-medisiner/
Arabella Skrevet 9. november 2017 #16 Skrevet 9. november 2017 (endret) Det står ingen steder her at man ikke i det hele tatt har lov å kjøre bil hvis man bruker disse medikamentene, men at det skal gå en viss tid fra man tar dem til man skal kjøre. Endret 9. november 2017 av Arabella
lillesky Skrevet 9. november 2017 #17 Skrevet 9. november 2017 Kjære Ts Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege. Vennlig hilsen lillesky (mod) 1
Fremhevede innlegg