Gå til innhold

Sobril

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor farlig/dumt er det å bruke 5 mg et par dager i uken over noe tid når angsten er som verst?

Anonymkode: 02dd9...793

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dumt når det blir mer enn det

Anonymkode: 0bd21...b1d

Skrevet

Kan jeg ikke tenke meg at det skulle være farlig på noen som helst måte, men du bør unngå å kjøre bil til du vet hvordan du reagerer på slike medikamenter.

Skrevet

? De selges bare i 10, 15 og 25mg. 

Anonymkode: 1ec82...815

Skrevet

Det er når du må øke ant mg for å oppnå samme effekt, at det begynner å bli alvorlig. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

? De selges bare i 10, 15 og 25mg. 

Anonymkode: 1ec82...815

De kan vel deles til den doseringen man vil ha?

• Liker 1
Skrevet

Enkelt å dele en tablett ja. 

Anonymkode: 302c7...1af

Skrevet

Det er bedre å jobbe for å takle angsten, enn å midlertidig medisinere den bort. 
Sobril fjerner bare symptomene for en kort stund...

Anonymkode: 43184...ffe

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke like enkelt når man ikke har noen andre hjelpemidler.

Anonymkode: 0bd21...b1d

• Liker 1
Skrevet

Om det er for en kort stund så er det selvfølgelig greit. Regner med at du har fått det av legen, de fleste leger er strenge med slike medikamenter så man får ikke ut mengder. Men på sikt så må du jobbe med angsten. Vet at det er lett å si, men det er dessverre det eneste som virkelig hjelper. 

Skrevet
43 minutter siden, Arabella skrev:

Kan jeg ikke tenke meg at det skulle være farlig på noen som helst måte, men du bør unngå å kjøre bil til du vet hvordan du reagerer på slike medikamenter.

Det er altså ikke lov å kjøre når man har tatt beroligende. Dvs. du blir fratatt førerkortet om det blir oppdaget iallefall.
Med mindre du står på inntil 10 mg/døgn. Altså bruker det fast. Som jeg absolutt vil fraråde.

Anonymkode: 66ea6...d28

Skrevet

Sinnsykt lett å bli avhengig av sobril/benzodiazepin, et helvete å komme ut også. Nesten bedre å la angsten herje fritt, om det står på som verst så ville jeg heller valgt det om du har noen rundt deg.

Som andre skriver så finnes det ingen piller som kurerer angst, det gjør det bare verre. Aldri bruk rusmidler mot angst/depresjon.

Angst er bare hjernen som lurer deg, du må lære å sortere følelsene dine. Vonde følelser som er ukjente etterhvert lærer man at de var jo bare tull. Om du føler at angsten gjør deg gal/klikke, eller at du skall bli gal: du blir ikke gal. Stenger du deg inne blir det verre lag små mål. Gå tur utendørs hver dag, uansett hvor lite lyst du har.

• Liker 3
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor farlig/dumt er det å bruke 5 mg et par dager i uken over noe tid når angsten er som verst?

Anonymkode: 02dd9...793

Medisiner bruker du i samråd med lege og ikke i samråd med forumsbrukere.

Anonymkode: 9683e...b1b

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er altså ikke lov å kjøre når man har tatt beroligende. Dvs. du blir fratatt førerkortet om det blir oppdaget iallefall.
Med mindre du står på inntil 10 mg/døgn. Altså bruker det fast. Som jeg absolutt vil fraråde.

Anonymkode: 66ea6...d28

Kan du vise til dokumentasjon hvor du leser dette? At man altså ikke har lov til å kjøre i det hele hvis man bruker beroligende midler?

Skrevet (endret)

Det står ingen steder her at man ikke i det hele tatt har lov å kjøre bil hvis man bruker disse medikamentene, men at det skal gå en viss tid fra man tar dem til man skal kjøre.

Endret av Arabella
Skrevet

Kjære Ts

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Vennlig hilsen
lillesky (mod)

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...