AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #1 Skrevet 9. november 2017 Hei! Tidligere i høst fikk jeg krystallsyke og ble sykemeldt mens det sto på som verst. Etter én behandling hos fysioterapeut ble jeg mye bedre og var tilbake i jobb igjen dagen etterpå. Nå har jeg fått en ny runde og er igjen nærmest sengeliggende. Det er verst om morgenen, og på ettermiddagen er jeg relativt fungerende, for da er ikke svimmelheten så akutt og da heller ikke kvalmen så ille. Er det noen som har erfaring med å kombinere krystallsyke og jobb? Går du på jobb i ustø tilstand eller er du hjemme til du er helt bra igjen. Er du hjemme når det er aller verst? Jeg har en arbeidstid som gjør at jeg ikke kan jobbe ettermiddag/kveld, når jeg føler meg noe bedre.. Anonymkode: 0b659...d47
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #2 Skrevet 10. november 2017 Jeg hadde ikke klart å arbeide når jeg hadde dette, men graden av det kan jo variere mye. Har du vært hos fysioterapeut/kiropraktor etter at du ble rammet igjen? Du kan jo være heldig og oppleve at slik behandling på ny vil gjøre deg raskt bedre. Anonymkode: 27117...c34
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #3 Skrevet 10. november 2017 Jeg har det og klarer ikke jobbe når det er som verst. Kaster opp om jeg ikke får lagt meg ned og er så svimmel at jeg må hjelp til å komme rundt. Anonymkode: 92027...685
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #4 Skrevet 10. november 2017 Når du får behandling kan det være greit og ta det med ro noen dager. Jeg har hatt krystallsyken i flere år av og på. Prøvde med på jobb etter noen måneder og fikk det tilbake og kom aldri tilbake i jobb. Jeg ble feilbehandlet i startet derfor kronisk. Du bør få ny behandling og spør om sykemelding noen dager så du får sjans og komme deg. Ikke ligg på den dårlige siden eller bøy deg framover på noen dager. Det er ikke uvanlig at det kan komme tilbake. For de aller fleste blir bra igjen. Anonymkode: a5d0b...7d2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #5 Skrevet 10. november 2017 På 9.11.2017 den 10.38, AnonymBruker skrev: Hei! Tidligere i høst fikk jeg krystallsyke og ble sykemeldt mens det sto på som verst. Etter én behandling hos fysioterapeut ble jeg mye bedre og var tilbake i jobb igjen dagen etterpå. Nå har jeg fått en ny runde og er igjen nærmest sengeliggende. Det er verst om morgenen, og på ettermiddagen er jeg relativt fungerende, for da er ikke svimmelheten så akutt og da heller ikke kvalmen så ille. Er det noen som har erfaring med å kombinere krystallsyke og jobb? Går du på jobb i ustø tilstand eller er du hjemme til du er helt bra igjen. Er du hjemme når det er aller verst? Jeg har en arbeidstid som gjør at jeg ikke kan jobbe ettermiddag/kveld, når jeg føler meg noe bedre.. Anonymkode: 0b659...d47 I hvilken grad fungerer det å gjøre øvelsene i hverdagen? Feks en runde før du står opp, en runde i lunsjen og så en runde etter jobb eller ved sengetid? I tillegg må du selvsagt jevnlig gå til fysioterapeut som kan ta deg gjennom en runde oppløsende øvelser, men om det tar mye tid så er jo enten gradert sykemelding eller en deal med arbeidsgiver om å få løst slikt i arbeidstiden helt normale løsninger. Anonymkode: 06daa...57d
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #6 Skrevet 10. november 2017 Ts her. Takk for svar! Jeg har fått time over helgen til ny behandling igjen. Det virker som om det er andre øret denne gangen så jeg er litt redd for å gjøre hjemmeøvelser i tilfelle jeg gjør vondt verre. Lettere å gjøre øvelser når jeg har fått bekreftet hvilken vei jeg skal gjøre det.. Sist gjorde jeg øvelsene morgen og kveld. Det er jo anbefalt å sove litt oppreist, men hvordan gjør dere dette? Jeg får så anspent nakke av det at jeg blir jo svimmel og får hodepine av muskulære årsaker i tillegg til krystallene.. Og den tinnitusen 😩 Anonymkode: 0b659...d47
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå