Gå til innhold

Hvorfor vil universitetet ha frikortet mitt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det må nesten du svare på? Regner ikke de har bedt om dette helt ut av ingenting? 

Anonymkode: efc55...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må nesten du svare på? Regner ikke de har bedt om dette helt ut av ingenting? 

Anonymkode: efc55...d82

Det er jo derfor jeg spør. Jeg spør for øvrig generelt. Hva kan være grunner for at de ber om dette? 

Anonymkode: d47a7...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er bakgrunnen for at de ber om dette? 

Anonymkode: d47a7...ad1

Frikort for helseutgifter? Mottar du no stønad til sykdom etc? Utsatt eksamen etc? 

Synes det høres litt rart ut.

Anonymkode: 42bd1...e78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du meldt deg som assistent i noe hvor du kan ha rett på lønn?

Feks husker jeg det var et opplegg da jeg studerte hvor eldre studenter rettet oppgaver for yngre studenter og fikk noen korner for dette. (dette er jo en så åpenbar forklaring at da regner jeg ikke med du hadde spurt)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frikort i skattesammenheng? De henter ut skattekortet mitt automatisk, som andre arbeidsgivere, så jeg vet ikke helt hva som er greien her. I hvilken sammenheng har de bedt om det? Spør dem hvorfor, da vel!

Anonymkode: 4684c...fa9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frikort som i skatt? Eller frikort innenfor helse/medisiner? 

Anonymkode: 3f19c...590

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en" hvilket frikort" gjettekonkurranse? 

Skal noen kunne svare deg skikkelig må du nesten fortelle hvilket frikort det dreier seg om. 

Anonymkode: 68b21...09b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var gitt at det var i skattesammenheng. En utdanningsinstitusjon har vel ikke noe med frikort for helse? Det vil jo vel da gå innunder samskipnaden. 

Anonymkode: d47a7...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten si hvilket frikort det er snakk om Ts. Å hvorfor de har spurt om det må du nesten høre med dem om, vi er faktisk ikke synske her inne selv om noen ser ut til å tro det

Anonymkode: af4a8...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Universitetet hentet ut skattekortet mitt det året jeg fikk reisestipend fra de i forbindelse med en kortere utveksling i utlandet. Jeg betalte ikke skatt av det, men regner med at de var pliktig til å informere om det til skatteetaten eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, missmcbeal skrev:

Universitetet hentet ut skattekortet mitt det året jeg fikk reisestipend fra de i forbindelse med en kortere utveksling i utlandet. Jeg betalte ikke skatt av det, men regner med at de var pliktig til å informere om det til skatteetaten eller noe.

Takk for svar! Da regner jeg med at man ikke trenger å gjøre noe med det heller (føre et beløp opp på denne posten)? 

Anonymkode: d47a7...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Da regner jeg med at man ikke trenger å gjøre noe med det heller (føre et beløp opp på denne posten)? 

Anonymkode: d47a7...ad1

Nei, har iallfall ikke gjort det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, missmcbeal skrev:

Nei, har iallfall ikke gjort det :) 

Så fint. Takk! :)

Anonymkode: d47a7...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du gå i noen slags behandling i regi av universitetet, for eksempel hos lege eller psykolog? Da kan det være relevant å vise frikortet så du slipper å betale for mye. Men jeg tror det er studentskipnaden og ikke universitetet som har ansvaret for slike ting.

Anonymkode: 9b312...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...