AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #1 Skrevet 8. november 2017 Hei! Jeg er ei jente på 20 år som har slitt med mat en del år nå. For tiden dater jeg en fyr som har merket at jeg har spiseforstyrrelser. Det er greit, jeg er åpen om det. Men det jeg syntes såret var at idag presterte han å gjette vekten min, noe jeg ikke ser poenget med og i tillegg er veldig ufølsomt. Han gjettet at jeg veier 55 kg. Jeg veier 48 kg...Jeg sa ikke noe på hva jeg veier, men er selvfølgelig veldig såret. Jeg sliter med vekt fra før av også presterer han å gjette at jeg veier mange kilo mer enn hva jeg gjør. Følte dette gjorde meg enda dårligere og konmer til å slite enda mer med mat fremover nå. Anonymkode: e03bf...19c
Gjest yeans Skrevet 8. november 2017 #2 Skrevet 8. november 2017 Sa du ifra til han at det ikke er greit med kommentarer rundt din vekt? Hvis han ikke skjønner alvoret, parer med spørsmål til han om det er greit at du gjetter og sammenligner penislengder. Hans og evt andre kjekkaser.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #3 Skrevet 8. november 2017 Usj, skjønner ikke hvorfor folk gjør sånt. Foreldrene mine gjorde det samme da jeg var yngre og slet, gjettet på vekten min. Jeg tror de gjorde det for å få meg til å føle meg bedre eller noe sånt, men det var så ubehagelig og satt i meg lenge etterpå. Han mente nok ikke noe vondt med det. Men du kan jo snakke med han om at kommentarer på kroppen din og vekten din er noe han bør holde for seg selv, fordi det påvirker deg såpass mye. Anonymkode: 76d5e...e08 6
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #4 Skrevet 8. november 2017 De fleste gutter hakke peiling når de gjetter sånn. De tenker ikke på ben, muskler og hvor vekten ligger. Typen min tippa jeg veide 60 kilo, jeg veier 73 haha. Skjønner det er vanskelig når du er oppi en SF, var det selv for 6 år siden. Men ta det fra en som er frisk. Det er virkelig ikke noe å bry seg om. Anonymkode: 2e4dc...02d 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #5 Skrevet 8. november 2017 1 minutt siden, yeans skrev: Sa du ifra til han at det ikke er greit med kommentarer rundt din vekt? Hvis han ikke skjønner alvoret, parer med spørsmål til han om det er greit at du gjetter og sammenligner penislengder. Hans og evt andre kjekkaser. Nei, bare svarte ikke, ble stille og såra.. Ts. Anonymkode: e03bf...19c
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #6 Skrevet 8. november 2017 Hvis typen din 'gjettet' 60 og du veier 73 løy han for å være snill mot deg. Anonymkode: 9da42...92b 5
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #7 Skrevet 8. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, bare svarte ikke, ble stille og såra.. Ts. Anonymkode: e03bf...19c Så fortell han at du er veldig nærtagende om alt som har med vekten din å gjøre. De aller fleste synes ikke akkurat det er sårende at kjæresten gjetter hvor mye du veier. Er tross alt en person du gjør alt annet med......... Anonymkode: 9da42...92b 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #8 Skrevet 8. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis typen din 'gjettet' 60 og du veier 73 løy han for å være snill mot deg. Anonymkode: 9da42...92b Jeg kan love deg at typen min ikke så det for å være snill nei! Han har sagt rett ut flere ganger at han syns jeg er litt "fyldig" for tiden. Han er en ganske erlig type så... Anonymkode: 2e4dc...02d 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #9 Skrevet 8. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis typen din 'gjettet' 60 og du veier 73 løy han for å være snill mot deg. Anonymkode: 9da42...92b Vekt kan se så forskjellig ut på folk at det går an å gjette så feil. Jeg foreldrene har nok litt før mye nå. Men til og med leger har alltid trodd jeg veier mindre en jeg gjør. Har et veldig lite ansikt med tydelige kinnbein som får meg til å se slankere ut så lenge klærne ikke er for tettsittende. Lucky me right;,) Anonymkode: 2e4dc...02d 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #10 Skrevet 8. november 2017 Du tar dette til deg fordi du har problemer med mat og vekt. Ikke fordi det er noe å ta seg nær av. Prøv å tenk deg situasjonen at du skal gjette hva en eske med ukjent innhold veier. Så god peiling har han på din vekt. Det er vanskelig å gjette andres vekt, og menn er ekstra dårlige på det. Skjønner at du ble lei deg, men bare gi beskjed om at du ikke syns det er ok så han ikke gjør det igjen, og prøvd å la det ligge. <3 Anonymkode: eb48a...035 1
Gjest Axl Rose Skrevet 8. november 2017 #11 Skrevet 8. november 2017 (endret) Si til han at det var unødvendig og at du ble såra? Endret 8. november 2017 av Axl Rose
Gjest yeans Skrevet 8. november 2017 #12 Skrevet 8. november 2017 9 minutes ago, AnonymBruker said: Jeg kan love deg at typen min ikke så det for å være snill nei! Han har sagt rett ut flere ganger at han syns jeg er litt "fyldig" for tiden. Han er en ganske erlig type så... Anonymkode: 2e4dc...02d Da lurer jeg på hvorfor du er sammen med han? Slik oppførsel fra han er ikke greit. Og hvertfall ikke for deg.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #13 Skrevet 8. november 2017 Hadde noen gjettet jeg bare veide 55kg hadde jeg blitt fornøyd Det burde du å bli Anonymkode: 6f47c...9bf 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #14 Skrevet 8. november 2017 Når har det skjedd at menn tipper rett vekt på kvinner? Anonymkode: 5c1ce...708 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #15 Skrevet 8. november 2017 Det er mange som kunne blitt såret over å bli tippet mange kg tyngre enn de er, selv om de ikke har SF. Men om det er noen trøst, har ikke mannfolk peiling på sånt, og mange kvinnfolk hadde nok også tippet feil vekt fordi det er vanskelig å se på folk, og samme vekt kan se utrolig forskjellig ut på forskjellige kropper. Han sa det nok ikke for å være slem, men det er ubetenksomt å si slikt til mennesker med SF. Anonymkode: 28972...d50
Gjest Mass Skrevet 8. november 2017 #16 Skrevet 8. november 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan love deg at typen min ikke så det for å være snill nei! Han har sagt rett ut flere ganger at han syns jeg er litt "fyldig" for tiden. Han er en ganske erlig type så... Anonymkode: 2e4dc...02d Slik var min far også, men han sa det aldri for å såre. Han var bare en ærlig type hvor alt bare datt ut.. husker godt når jeg var i tenårene og når vi var på ferie i syden. Først smurte han min mor på ryggen med solkrem, og deretter min bror. Da han smurte min bror så ropte han til min mor at han var litt fastere i fisken, han her ja! Min mor lot det bare prelle av (må jo nesten være en sånn type når man lever med en så ærlig mann). Hun har en mentalitet og en innstilling som overgår de fleste, tror jeg. Det har derimot hatt en god smitteeffekt da - jeg har f.eks. aldri hatt kroppskomplekser og det kan jeg nok takke min mor for, og min far på en sær måte også. Man har også selv et valg om hvordan man vil ta ting innover seg. Selv setter jeg umåtelig stor pris på slik ærlighet og at hans faktiske tanker kommer ut til meg. Det er alltid hensikten som teller. Kanskje mannen i HI trodde han var snill og hjelpsom når han sa 55 kg. Kanskje han følte at han måtte si noe siden TS hadde nevnt spiseforstyrrelser. Det er jo ikke alltid godt å si.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #17 Skrevet 8. november 2017 Herregud, skulle trudd han tippa at du var hundre kilo. Anonymkode: 48c38...379 3
Supernova17 Skrevet 8. november 2017 #18 Skrevet 8. november 2017 Jeg blir rasende når jeg leser slikt!!! Det er ikke i orden! Vil vi ha flere spiseforstyrrelser? NEI, så kutt ut med å kommentere vekt :O Jeg hadde sagt i fra hvis det var meg. Og hvis han ikke hadde stoppet, hadde jeg vært så dramatisk at jeg ikke ville truffet han igjen. Det er veldig sårt. Jeg skjønner deg godt, men tydeligvis ikke alle her som har kommentert. 1
Supernova17 Skrevet 8. november 2017 #19 Skrevet 8. november 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud, skulle trudd han tippa at du var hundre kilo. Anonymkode: 48c38...379 Selv om du aldri har hatt spiseforstyrrelser selv, kan du bare se for deg hvordan det er å være syk, føle seg feit og at noen gjetter du er tyngre enn du er. Det har ingenting med 100kg å gjøre ;-) 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #20 Skrevet 9. november 2017 Kan du prøve å tenke på intensjonen hans og ikke mest på hvordan du tolker han? For det første har han ikke peiling. Vanskelig å gjette hva andre veier, spes et annet kjønn. For det andre så er jo 55 kilo ganske slankt og i hvert fall ikke overvektig, så med mindre du er under en meter høy så mente han jo ikke noe vondt med det. Jeg mener ikke at du ikke har rett til følelsen din, den er jo der. Men du har jo som du selv sier spiseforstyrrelser, som gjør at du har et forskrudd forhold til egen kropp (no offense) og da handler dine såre følelser kanskje mest om noe i deg og ikke i hva han sa? Anonymkode: 2d1a1...ce8
Anbefalte innlegg