Gå til innhold

Oppkjøring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Besto teori for noen dager siden og jeg er på trinn vurdering neste kjøretime.

 

hvor lang tid tar det med sikkerhetskurs på bane og langkjøring før jeg kommer til oppkjøringa?

Anonymkode: 1e53e...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det varierer etter kjøreskolen og hva de har tid til. Jeg hadde sikkerhetskurs (glattkjøring), langkjøring seks uker etter, planlegging/kartkjøring to dager etter dette, og oppkjøring fem dager senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er ferdig med hele sikkerhetskurs på vei, så skal du være klar for oppkjøring. Jeg hadde siste time av sikkerhetskurs på vei, altså refleksjonstimen, i forrige uke, og om rundt 2 uker har jeg oppkjøring. Oppkjøringen ble bestilt for lenge siden, men er lang ventetid her jeg bor. 

Anonymkode: 0e04a...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.11.2017 den 19.41, AnonymBruker skrev:

Besto teori for noen dager siden og jeg er på trinn vurdering neste kjøretime.

 

hvor lang tid tar det med sikkerhetskurs på bane og langkjøring før jeg kommer til oppkjøringa?

Anonymkode: 1e53e...92f

Hvis du har trinnvurdering trinn 2 trenger jeg 3 dager for å kjøre deg ferdig hvis du er god nok. Og så må du vente tre dager før oppkjøring.

Det forutsetter selvsagt at jeg har tid og at du har tid.

Dag 1: Sikkerhetskurs på bane og trinnvurdering trinn 3

Dag 2: 4.1.1 (2 timer innledende teori for sikkerhetskurs på veg) og 4.1.2 (langkjøring

Dag 3: 4.1.3 (planleggingstur) og 4.1.4 (refleksjon og oppsummering)

Men få bestilt oppkjøring fort. Det er MANGE trafikstasjoner med LANG venteliste for oppkjøring.

På 8.11.2017 den 20.11, AnonymBruker skrev:

Når du er ferdig med hele sikkerhetskurs på vei, så skal du være klar for oppkjøring. Jeg hadde siste time av sikkerhetskurs på vei, altså refleksjonstimen, i forrige uke, og om rundt 2 uker har jeg oppkjøring. Oppkjøringen ble bestilt for lenge siden, men er lang ventetid her jeg bor. 

Anonymkode: 0e04a...f32

Du skal være tilnærmet god nok til å bestå en førerprøve når du er ferdig med trinn 3 (dvs før sikkerhetskurs på vei). 

Men statens vegvesen anbefaler mengdetrening etter at sikkerhetskurs på veg er gjennomført. Det er også derfor man skal vente 3 dager fra å ha fullført obligatorisk til man tar teorien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...