Mona26 Skrevet 8. november 2017 #1 Skrevet 8. november 2017 (endret) Hei! Noen som har reist med air ryan air? Har håndbagasje med, men ser nå at de har litt smalere krav til håndbagasje enn andre. Min koffert er ca 22 cm bred -men maks tillatt er 20. Er dette OK eller er de veldig strenge? Har aldri reist med det selskapet før Endret 8. november 2017 av Mona26
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #2 Skrevet 8. november 2017 Hvor strenge de er helt avhengig av hvilken person du treffer på. Det kan ingen forutsi. De verste som kan skje deg er at du må betale ekstra for kofferten og må sende den. Men generelt, reiser du med både insjekket koffert og håndbagasje blir du strengere kontrollert, både Norge og utlandet, enn om du reiser med bare håndbagase eller med insjekket bagasje og en liten håndbagasjeveske/bag. Anonymkode: d5301...5ee
Mona26 Skrevet 8. november 2017 Forfatter #3 Skrevet 8. november 2017 Endte opp med å kjøpe innsjekket bagasje. turte ikke å ta sjansen. takk for i innspill
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #4 Skrevet 9. november 2017 17 hours ago, Mona26 said: Endte opp med å kjøpe innsjekket bagasje. turte ikke å ta sjansen. takk for i innspill Ryanair kan være veldig nøye på det. Det er stort press på de som jobber der. Om du bryter målene dems så kan det koste deg 50euro + at du må betale for å insjekke bagasjen!!!! Dette er det de tjener penger på siden de har så billige biletter. Reiser ofte med ryanair t/r London og har sett at de faktisk måler håndbagsjen til folk. Husk at du også kan ha en liten xtra bag på 30x20x20 under setet Har den rosa bagen her, kjempe fin til viktige ting, ipad, matpakke. https://www.amazon.co.uk/Cabin-Max-Stowaway-35x20x20cm-documents/dp/B010M1B7PI/ref=sr_1_5?s=luggage&ie=UTF8&qid=1507668136&sr=1-5&nodeID=2454166031&psd=1&keywords=35x20x20%2Bbag&th=1 Anonymkode: 9bae9...580
Påkrevd Skrevet 9. november 2017 #5 Skrevet 9. november 2017 Jeg har reist med Ryanair et par ganger, og da kun med håndbagasje. De har en metallkurv ved boardingen, der folk måtte sette bagasjen oppi. Passet den ikke (uansett om det bare var på centimeter´n), så var alternativet enten å kaste ut noe for å prøve å få bagasjen mindre eller betale for innsjekk (sikkert ikke billig). Det satt en del folk på knærne i panikk og presset sammen ting for harde livet. Min var heldigvis innenfor målene. Så lenge man holder seg til reglene og ikke bestiller mer enn man må (hold tunga rett i munnen og sjekk nøye før du klikker deg videre), så er Ryanair helt greit. Det er tross alt ikke verre enn å sitte på en buss i et par tre timer. Billigere er det ofte også, men se opp for kjempevond mat om du kjøper det ombord, og salg av skrapelodd faktisk, haha. Prøver på tross av prisnivå å unngå Ryanair når jeg kan. Det har jo vært gjentatte meget kritikkverdige saker mtp. arbeidsforhold og slikt.
Ulven Skrevet 9. november 2017 #6 Skrevet 9. november 2017 De er strenge. Og har egne grenser for kabinkofferter som iallefall ikke Sas og Norwegian har. Prøver å unngå Ryanair så mye som mulig, men det er ikke alltid like lett. 22cm er over grensen, så du bør enten kjøpe et bånd som du kan stramme sammen kofferten med for å spare disse cm eller kjøpe en godkjent koffert. Min datter skal reise med Ryanair i helgen, og har samme problem med kofferten sin. De kan ikke nekte deg å ha på feks flere gensere når du skal inn på flyet, så der kan du spare litt plass. ;-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå