Gå til innhold

Dere med overgangsstønad - kan dere se hit?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så nervøs nå. Etter nesten 3 mnd ventetid så står det nå på siden min at "Èn søknad er ferdig behandlet" på søknaden om overgangsstønad og tilleggstønader. Jeg vet ikke hva det betyr, men det står ihvertfall at det kommer et vedtak i posten.

Ifølge vilkårene de mener man må oppfylle for å kunne få OS, så oppfyller jeg alle kravene. Jeg studerer og går på arbeidsrettet tiltak hos nav og mottar aap. Men jeg er likevel så redd for å få avslag, for jeg kan ikke gå stort lenger med den lave inntekten jeg har. Alle pengene mine går rett ut igjen. Sitter igjen med penger knapt til mat og bensin.

Dere som mottar OS, hva gjør dere ellers? Jobber, studerer, er ufør?

Anonymkode: a67d4...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er fulltidsstudent og nav så på utdanningen som nødvendig da jeg ikke har utdanning fra før :) Jeg fikk svar på søknaden etter 2 måneder, men det er 1 1/5 år siden

Anonymkode: cdcac...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er fulltidsstudent og nav så på utdanningen som nødvendig da jeg ikke har utdanning fra før :) Jeg fikk svar på søknaden etter 2 måneder, men det er 1 1/5 år siden

Anonymkode: cdcac...313

Det står at det kan ta opptil 4 mnd, så jeg forventa ikke at de skulle være ferdige nå. Men tydeligvis :) Håper bare det er innvilget og hele pakka... ringte nav og damen i tlf mente at jeg skulle kunne se vedtaket mitt på "mine saker" på nav.no i løpet av dagen, så nå sitter jeg her og sjekker 1 gang i timen :P

Får du full sats da? fra OS?

Anonymkode: a67d4...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er overgangsstønad

Anonymkode: 3ebaa...5b6

Stønad for aleneforsørgere som har lav eller ingen inntekt :) Les mer om det på nav.no

Anonymkode: a67d4...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse