Gå til innhold

Dere med overgangsstønad - kan dere se hit?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så nervøs nå. Etter nesten 3 mnd ventetid så står det nå på siden min at "Èn søknad er ferdig behandlet" på søknaden om overgangsstønad og tilleggstønader. Jeg vet ikke hva det betyr, men det står ihvertfall at det kommer et vedtak i posten.

Ifølge vilkårene de mener man må oppfylle for å kunne få OS, så oppfyller jeg alle kravene. Jeg studerer og går på arbeidsrettet tiltak hos nav og mottar aap. Men jeg er likevel så redd for å få avslag, for jeg kan ikke gå stort lenger med den lave inntekten jeg har. Alle pengene mine går rett ut igjen. Sitter igjen med penger knapt til mat og bensin.

Dere som mottar OS, hva gjør dere ellers? Jobber, studerer, er ufør?

Anonymkode: a67d4...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er fulltidsstudent og nav så på utdanningen som nødvendig da jeg ikke har utdanning fra før :) Jeg fikk svar på søknaden etter 2 måneder, men det er 1 1/5 år siden

Anonymkode: cdcac...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er fulltidsstudent og nav så på utdanningen som nødvendig da jeg ikke har utdanning fra før :) Jeg fikk svar på søknaden etter 2 måneder, men det er 1 1/5 år siden

Anonymkode: cdcac...313

Det står at det kan ta opptil 4 mnd, så jeg forventa ikke at de skulle være ferdige nå. Men tydeligvis :) Håper bare det er innvilget og hele pakka... ringte nav og damen i tlf mente at jeg skulle kunne se vedtaket mitt på "mine saker" på nav.no i løpet av dagen, så nå sitter jeg her og sjekker 1 gang i timen :P

Får du full sats da? fra OS?

Anonymkode: a67d4...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er overgangsstønad

Anonymkode: 3ebaa...5b6

Stønad for aleneforsørgere som har lav eller ingen inntekt :) Les mer om det på nav.no

Anonymkode: a67d4...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.11.2017 den 12.09, AnonymBruker skrev:

Det står at det kan ta opptil 4 mnd, så jeg forventa ikke at de skulle være ferdige nå. Men tydeligvis :) Håper bare det er innvilget og hele pakka... ringte nav og damen i tlf mente at jeg skulle kunne se vedtaket mitt på "mine saker" på nav.no i løpet av dagen, så nå sitter jeg her og sjekker 1 gang i timen :P

Får du full sats da? fra OS?

Anonymkode: a67d4...f7e

Bra du fikk svar! Jeg får full sats 😊

Anonymkode: cdcac...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bra du fikk svar! Jeg får full sats 😊

Anonymkode: cdcac...313

Husker du hvor lang tid det tok fra du fikk innvilget til du fikk pengene? :) På vedtaksbrevet står det at pengene vil være utbetalt innen kort tid, men utbetalingsdatoene er som regel den 20. hver mnd. Jeg skal få etterbetaling også. Betyr det at etterbetalingen+første vanlig utbetaling kommer rundt den 20, eller vil det komme før?

Anonymkode: a67d4...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husker du hvor lang tid det tok fra du fikk innvilget til du fikk pengene? :) På vedtaksbrevet står det at pengene vil være utbetalt innen kort tid, men utbetalingsdatoene er som regel den 20. hver mnd. Jeg skal få etterbetaling også. Betyr det at etterbetalingen+første vanlig utbetaling kommer rundt den 20, eller vil det komme før?

Anonymkode: a67d4...f7e

Jeg fikk de ganske kjapt, ble innvilget den 6. Også fikk jeg pengene den 11. Det stod også på mine utbetalinger på nav samme dag det ble innvilget 😊

Anonymkode: cdcac...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk de ganske kjapt, ble innvilget den 6. Også fikk jeg pengene den 11. Det stod også på mine utbetalinger på nav samme dag det ble innvilget 😊

Anonymkode: cdcac...313

Ah, det står det ingenting på utbetalinger. Får vel bare innstille meg på den 20 da :) Litt lite penger igjen, brukt opp bufferkontoen min å, så hadde vært greit om de kom før :P

Anonymkode: a67d4...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.11.2017 den 8.53, AnonymBruker skrev:

Hva er overgangsstønad

Anonymkode: 3ebaa...5b6

Overgangs stønad er en stønad som gjør at ofte mor nekter far mer en annenhver helg samvær. Hun mister overgangsstønad vist far har barnet mer en 35-40%. Så det er en stønad som i praksis tar far fra barna i ca 3 år det er så lenge den varer. Og nå heldigvis kun 1gang i livet. Er vel den stønaden som har gjort mest skade på barn i Norge opp gjennom tidene dessverre. 

 

Anonymkode: eaf2e...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2017 den 13.52, AnonymBruker skrev:

Overgangs stønad er en stønad som gjør at ofte mor nekter far mer en annenhver helg samvær. Hun mister overgangsstønad vist far har barnet mer en 35-40%. Så det er en stønad som i praksis tar far fra barna i ca 3 år det er så lenge den varer. Og nå heldigvis kun 1gang i livet. Er vel den stønaden som har gjort mest skade på barn i Norge opp gjennom tidene dessverre. 

 

Anonymkode: eaf2e...ade

Håper dette er troll. Herregud.. 

Anonymkode: a67d4...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...