AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #1 Skrevet 7. november 2017 Jeg har gått til innkjøp av babynest til den lille som kommer snart. Men leser nå forskjellige steder at dette kan føre til krybbedød? Hva er deres erfaring? Anonymkode: 41ef2...75d
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #2 Skrevet 7. november 2017 Så lenge landsforeningen for krybbedød ikke anbefaler å bruke det så vil ikke jeg bruke det heller. Anonymkode: 2877b...dcf 12
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #3 Skrevet 8. november 2017 Vi skal ikke ha det nettopp fordi LUB advarer mot det. Om man skal bruke det må man være våken og følge med barnet. Anonymkode: 50227...8de
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #4 Skrevet 8. november 2017 Vi har hatt et babynest som ligger i sofaen som vi bruker til å avlaste oss litt med fra tid til annen, men brukt kun på dagtid/når vi er tilstede i rommet og for kortere smådupper. Altså aldri brukt i seng/vogn eller lignende eller når vi selv sover. Anonymkode: cdeea...f92 1
våren14 Skrevet 8. november 2017 #5 Skrevet 8. november 2017 Står over babynest når LUB advarer ja... samme med sengekant... gikk da helt fint å ha baby uten nest Kjøpte en moseskurv, sånn flettet som da har naturlige luftehull. Der sov hun fint på dagtid i starten.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #6 Skrevet 8. november 2017 Ja om natta er det skummelt. Men vi har det i lekegrinda her feks. Skal bruke det i sofaen og ellers når vi er våkne. Men ikke når vi ikke har kontroll Anonymkode: a075c...760
Gjest Sisti Skrevet 8. november 2017 #7 Skrevet 8. november 2017 Veldig greit å bruke på dagen, i sofaen og slikt, mens dere er våkne og følger med.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #8 Skrevet 8. november 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Så lenge landsforeningen for krybbedød ikke anbefaler å bruke det så vil ikke jeg bruke det heller. Anonymkode: 2877b...dcf De advarer vel bare om å bruke det i sengen om natten? Ikke at man generelt ikke bør bruke det? Anonymkode: 0743d...388 10
Jolanda Skrevet 8. november 2017 #9 Skrevet 8. november 2017 Vi har kjøpt men kommer kun til å bruke der under tilsyn og ikke om natten. 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #10 Skrevet 8. november 2017 2 timer siden, våren14 skrev: Står over babynest når LUB advarer ja... samme med sengekant... gikk da helt fint å ha baby uten nest Kjøpte en moseskurv, sånn flettet som da har naturlige luftehull. Der sov hun fint på dagtid i starten. Samme med oss. Har aldri brukt babynest eller sengekant. Hadde en vugge babyen lå i på stua. Brukte bæresjal hvis babyen trengte nærhet og jeg var nødt å gjøre andre ting enn å bysse. Anonymkode: f4a66...271
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #11 Skrevet 8. november 2017 Vi brukte det i sofaen. Og man går ikke fra en baby i sofaen, vet aldri når de snur seg, så da var vi der innen rekkevidde. Måtte jeg noe I et annet rom tok jeg med hele nestet. Det var hele grunnen til at vi hadde nest, fordi vi har flere etasjer og jeg ville ha en lett mpte å bære sovende baby med med opp og ned. Alt til sitt bruk. Anonymkode: 75263...ecc 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #12 Skrevet 8. november 2017 Vi hadde ikke babynest, fordi LUB advarer mot det. Vi har heller ikke sengekant, da de advarer mot det også. Ikke sengehimmel heller, men det var fordi vi følte selv det ble litt større risiko hvis baby får den inn i senga. Oppi senga er det kun laken, tisselaken fra Stokke som ikke har plast på ene siden, og dyne. Ingen kosedyr eller annet dilldall. Vi har mistet en nyfødt baby til termin pga en legetabbe, og med det traumatiske dødsfallet så innprentet i kroppen så tar vi ingen unødvendig risiko med babyen vår. Nå tar vi litt ekstra forholdsregler fordi vi har opplevd det verste man kan oppleve. Men jeg håper dere hvertfall hører på rådene til LUB ang trygt sovemiljø for babyen💙 Anonymkode: cba04...709 7
Gjest Geirfuglen Skrevet 8. november 2017 #13 Skrevet 8. november 2017 Vi brukte det aldri i senga hans om natten, men noen ganger i sofaen på dagtid.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #14 Skrevet 8. november 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gått til innkjøp av babynest til den lille som kommer snart. Men leser nå forskjellige steder at dette kan føre til krybbedød? Hva er deres erfaring? Anonymkode: 41ef2...75d Så lenge ingen har løst krybbedød problematikken så er det fornuftig å følge rådene om å unngå bruk at ting som kan øke faren for krybbedød. Babynest er en av tingene man skal være obs på. Du må gjøre deg opp din egen mening og finne ut hva du selv er komfortabel med. Anonymkode: a7a7f...15d 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #15 Skrevet 8. november 2017 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: De advarer vel bare om å bruke det i sengen om natten? Ikke at man generelt ikke bør bruke det? Anonymkode: 0743d...388 Folk gjør som de vil, men JEG tar ingen kjanser når det ikke er anbefalt. Jeg hadde ikke klart å slappe av i hvert fall. Anonymkode: 2877b...dcf 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #16 Skrevet 8. november 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk gjør som de vil, men JEG tar ingen kjanser når det ikke er anbefalt. Jeg hadde ikke klart å slappe av i hvert fall. Anonymkode: 2877b...dcf Det er soving om natten som ikke er anbefalt, det advares ikke mot bruk på dagtid, når man er til stede. Anonymkode: 0743d...388 9
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #17 Skrevet 8. november 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk gjør som de vil, men JEG tar ingen kjanser når det ikke er anbefalt. Jeg hadde ikke klart å slappe av i hvert fall. Anonymkode: 2877b...dcf Det er jo ikke som at barnet dør av å sove i et nest, grunnen til at det er fare forbundet med det er at de kan snu fjeset inntil den myke kanten og puste inn egen utpost og kveles i søvne, mye samme fare som ved løse ting og sengekanter. Jeg satt og heklet eller så tv ved siden av min i nestet på dagtid. Jeg valgte nest over vugge fordi jeg bor i et gammelt murhus med rom spredt over tre etasjer. Jeg hadde ikke klart å slappe av med å gå på do med nyfødt I en vugge når jeg visste at jeg brukte flere minutter på å reagere på gråt for eksempel, så jeg ville ha barnet med meg. Ved å bære I nestet så våknet han ikke fordi han hadde samme varme underlag og dyne og lukt uansett om vi var i kjellerstuen, på soverommet og ryddet I klesskapet, på badet mens jeg var på do, på kjøkkengulvet mens jeg lagde mat... Osv. Jeg lot også babyen sove på magen med nesa I halsgropen min, men ikke mens jeg sov. LuB sine råd er viktige. Men det som triumfer alle råd er tilsyn. Om man skal sove selv mens barnet dupper, være i et annet rom eller ikke følger med, så er jeg helt enig i at alle deres råd for trygg soving må følges. Er man våken og innen rekkevidde av barnet så kan de sove på magen rett på sofaen også, selv om mageleie frarådes. Det viktigste innen trygge spedbarn er foreldre som passer på. TS kan få bruk for nestet på trygge måter til avlastning. Det er ikke giftig. Det er bare ikke trygt for barnet å bruke i enerom. Anonymkode: 75263...ecc 6
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #18 Skrevet 8. november 2017 Sleepyhead deluxe er godkjent. Den har "harde" kanter, og pustende materiale. Vi brukte den faktisk i sprinkelsenga frem til han ble for stor. Aldri noen fare for at han skulle snu seg eller få hodet inn mot kanten. Anonymkode: bf5be...33e
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #19 Skrevet 8. november 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er soving om natten som ikke er anbefalt, det advares ikke mot bruk på dagtid, når man er til stede. Anonymkode: 0743d...388 Som sagt, jeg skriver at jeg ikke er trygg på at jeg sitter å følger med hele tiden på dagtid og da bruker ikke jeg nest. Anonymkode: 2877b...dcf
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #20 Skrevet 8. november 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke som at barnet dør av å sove i et nest, grunnen til at det er fare forbundet med det er at de kan snu fjeset inntil den myke kanten og puste inn egen utpost og kveles i søvne, mye samme fare som ved løse ting og sengekanter. Jeg satt og heklet eller så tv ved siden av min i nestet på dagtid. Jeg valgte nest over vugge fordi jeg bor i et gammelt murhus med rom spredt over tre etasjer. Jeg hadde ikke klart å slappe av med å gå på do med nyfødt I en vugge når jeg visste at jeg brukte flere minutter på å reagere på gråt for eksempel, så jeg ville ha barnet med meg. Ved å bære I nestet så våknet han ikke fordi han hadde samme varme underlag og dyne og lukt uansett om vi var i kjellerstuen, på soverommet og ryddet I klesskapet, på badet mens jeg var på do, på kjøkkengulvet mens jeg lagde mat... Osv. Jeg lot også babyen sove på magen med nesa I halsgropen min, men ikke mens jeg sov. LuB sine råd er viktige. Men det som triumfer alle råd er tilsyn. Om man skal sove selv mens barnet dupper, være i et annet rom eller ikke følger med, så er jeg helt enig i at alle deres råd for trygg soving må følges. Er man våken og innen rekkevidde av barnet så kan de sove på magen rett på sofaen også, selv om mageleie frarådes. Det viktigste innen trygge spedbarn er foreldre som passer på. TS kan få bruk for nestet på trygge måter til avlastning. Det er ikke giftig. Det er bare ikke trygt for barnet å bruke i enerom. Anonymkode: 75263...ecc Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du tagget innlegget mitt for hvor er vi uenige? Anonymkode: 2877b...dcf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå