Gå til innhold

Hva med oss da?? Mentaliteten til mange menn


Hanne94

Anbefalte innlegg

32 minutes ago, AnonymBruker said:

Det første du skriver er vel riktig nok. Men voldtekter og overgrep forekom i høyeste grad før dette.

Det jeg har uthevet - hvor i alle dager har du det fra?

Anonymkode: 6c2b6...843

Bare å se på feministers holdning til hijab og andre kjønnsapartheid-plagg og hvordan disse plaggene forsøkes å normaliseres og glorifiseres i mediene. 

Når det gjelder overgrep så er det mange overgrep som var ukjente før kjønnsapartheid-kulturen kom. Det er rett og slett fakta. Men feminister forsøker å late som at det ikke er tilfelle dessverre. Istedet snakker man om at man ikke må stigmatisere, det gjelder ikke alle osv. Akkurat som trådstarter klager over.

Anonymkode: dbbcb...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Axl Rose

Jeg synes det er jævlig at kvinner blir voldtatt og vet hvor vondt det er. 

Vi blir forbanna på de som drar alle menn under en kam. Det er de som ødelegger og skaper diskusjon. Alltid noen som må hakke på et helt kjønn. Det er det jeg svarer på. Det betyr ikke at jeg ikke bryr meg om de som blir voldtatt for det gjør jeg.

Jeg er også forbanna på de som ikke kan sette seg inn i problemstilling til menn. Bare kvinner. Det er ikke bare kvinner som opplever dritt og voldtekter. I stedet for å si tenk på oss kvinner som er blitt voldtatt og tenk på oss menn så kan vi si tenk på oss som er blitt voldtatt, utsatt for vold og dritt uansett kjønn. Kan vi ikke gi faen i kjønn litt? 

De idiotene som ødelegger andres liv med vilje uansett hva, hvordan og uansett kjønn fortjener straff. Det gjelder også de idiotene som anmelder uskyldige for voldtekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange feminister fremstiller seg selv som idioter når de peker og legger all skyld på menn for alt som er galt i verden. Det virker som de fleste av dem mangler elementær kunnskap om hvordan vold oppstår og hvordan mennesker (oftest som barn) som er sveket også ender som de som begår trakkasering og vold. Hvis man virkelig vil ha ned kriminaliteten så må man også inkludere menn. Ikke eksludere dem.

Anonymkode: a75e1...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Bossa Nova
På 7.11.2017 den 16.29, Hanne94 skrev:

Hver gang en kvinne forteller om overgrep og voldtekt, kommer denne fyren på bildet til synet. Klarer dere virkelig ikke å sette dere inn i en problemstilling til jenter uten at dere må få det til å handle om dere? 

9EB4DAD5-8971-406C-9951-E4229FA8D0D8.jpeg

Innlegg fra år 2017.

På 7.11.2017 den 17.02, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det har med at menn sliter med å kontrolere impulsene sine. Så da gjør de overgrep/trakassering osv. Ikke helt deres feil egentlig.

Anonymkode: d333f...232

Svar fra år 1817?:klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7.11.2017 at 5:53 PM, Axl Rose said:

Jeg synes det er jævlig at kvinner blir voldtatt og vet hvor vondt det er. 

Vi blir forbanna på de som drar alle menn under en kam. Det er de som ødelegger og skaper diskusjon. Alltid noen som må hakke på et helt kjønn. Det er det jeg svarer på. Det betyr ikke at jeg ikke bryr meg om de som blir voldtatt for det gjør jeg.

Jeg er også forbanna på de som ikke kan sette seg inn i problemstilling til menn. Bare kvinner. Det er ikke bare kvinner som opplever dritt og voldtekter. I stedet for å si tenk på oss kvinner som er blitt voldtatt og tenk på oss menn så kan vi si tenk på oss som er blitt voldtatt, utsatt for vold og dritt uansett kjønn. Kan vi ikke gi faen i kjønn litt? 

De idiotene som ødelegger andres liv med vilje uansett hva, hvordan og uansett kjønn fortjener straff. Det gjelder også de idiotene som anmelder uskyldige for voldtekt.

Men menn som er blitt voldtatt eller har opplevd misbruk er da ikke bannlyst fra å bruke #meToo-hashtaggen? Hvorfor skal alle kvinner som har opplevd voldtekt eller seksuell trakassering vri sin sympati over til hvor mye verre det er for menn som har opplevd det samme? Kan ikke menn bare stå opp for seg selv og lage sine egne kampanjer via hashtags, eller må en kvinner være først ute med å oppfordre til det? Du står f.eks. fri til å opprette hashtaggen #MenToo og forklare omstendighetene rundt egne opplevelser og å oppfordre folk til å dele, men det virker liksom som om menn bare vil håne alle kvinner (og det er mange!) som benytter seg av hashtaggen ved å si "Ja, men vi menn opplever også..., så hvorfor er ikke vi inkludert?!". Men ingen menn gjør jo noe med det. Det er ikke kvinners feil.

Anonymkode: 2a594...987

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Axl Rose
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men menn som er blitt voldtatt eller har opplevd misbruk er da ikke bannlyst fra å bruke #meToo-hashtaggen? Hvorfor skal alle kvinner som har opplevd voldtekt eller seksuell trakassering vri sin sympati over til hvor mye verre det er for menn som har opplevd det samme? Kan ikke menn bare stå opp for seg selv og lage sine egne kampanjer via hashtags, eller må en kvinner være først ute med å oppfordre til det? Du står f.eks. fri til å opprette hashtaggen #MenToo og forklare omstendighetene rundt egne opplevelser og å oppfordre folk til å dele, men det virker liksom som om menn bare vil håne alle kvinner (og det er mange!) som benytter seg av hashtaggen ved å si "Ja, men vi menn opplever også..., så hvorfor er ikke vi inkludert?!". Men ingen menn gjør jo noe med det. Det er ikke kvinners feil.

Anonymkode: 2a594...987

Jeg synes ikke noe om sånt tull som metoo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2017 den 17.40, AnonymBruker skrev:

Bortsett fra at menn oftere blir begått overgrep mot.

Anonymkode: 316dd...50a

Har du hørt om massevoldtekter av menn i krig noen gang?

Du får komme med kilder. For det der er bare tull.

Anonymkode: 198a1...3c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn utsettes like ofte for voldtekt som kvinner og opplever også seksuell trakassering. Så mennene kan absolutt også komme på banen i disse #metoo tider, da de også fortjener å bli hørt. 

Blant de som voldtar derimot, er det nesten utelukkende menn. Så slik sett så er det fremdeles menn som må gå i seg selv og se på om de er med å bidrar til problemene.

Endret av Middagsgjesten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sammen med ei dame som kallte menn for "mannegriser". Kort fortalt, hun hadde aldri i livet kunne forstå at en mann ikke ville ta imot alt han fikk av seksuelle tilnærmelser. Når jeg satt foten ned og sa at jeg ikke ville bli rørt av henne, så ble hun svært sur og aggressiv og kallte meg for homse. Ja, kanskje jeg da er eneste mann på planeten som ikke vil knulle hvert hull jeg finner, men det viser litt at hos noen damer er holdningen at alle menn er noen griser som tar alt de får.

Anonymkode: 9bdef...cd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...