Gå til innhold

Kvaliteten på Kvinneguiden

Synes du kvaliteten her inne på kg har sunket de siste årene?  

4 stemmer

1. 1. Synes du kvaliteten her inne på kg har sunket de siste årene?

• Ja
      3
    • Nei
      1

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har vært her i snart 4 år nå og jeg synes kvaliteten har sunket drastisk. Mange av de kloke og hyggelige brukerne har forlatt kg en etter en, og det skjønner jeg godt. Det er så utrolig mye negativitet rundt om på hele forumet, folk som bare skal spy ut ufine innlegg i hytt og pine. Kg er blitt et gjenferd av seg selv, jeg tviler sterkt på at kg kommer til å vare i mange år til slik som det er nå. Jeg har slettet meg ofte før og alltid kommet tilbake, det fordi det har vært ting her på kg som jeg har villet komme tilbake til. Nå for første gang så tenker jeg på å logge meg av og kanskje aldri komme tilbake og det er faktisk en tilfredsstillende tanke, det er ikke verdt noen sin fritid å henge på et forum hvor man trakker på nåler overalt og må hele tiden passe på hva man skriver for å ikke bli hakket på, det er rett og slett tragisk...

Endret av Winza
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Winza skrev:

Jeg har vært her i snart 4 år nå og jeg synes kvaliteten har sunket drastisk. Mange av de kloke og hyggelige brukerne har forlatt kg en etter en, og det skjønner jeg godt. Det er så utrolig mye negativitet rundt om på hele forumet, folk som bare skal spy ut ufine innlegg i hytt og pine. Kg er blitt et gjenferd av seg selv, jeg tviler sterkt på at kg kommer til å vare i mange år til slik som det er nå. Jeg har slettet meg ofte før og alltid kommet tilbake, det fordi det har vært ting her på kg som jeg har villet komme tilbake til. Nå for første gang så tenker jeg på å logge meg av og kanskje aldri komme tilbake og det er faktisk en tilfredsstillende tanke, det er ikke verdt noen sin fritid å henge på et forum hvor man trakker på nåler overalt og må hele tiden passe på hva man skriver for å ikke bli hakket på, det er rett og slett tragisk...

Ok, snakkes da:-)

Anonymkode: 70dea...618

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok, snakkes da:-)

:klem1: 

Skrevet
4 minutes ago, Winza said:

Om du tar til deg greier som blir skrevet på KG, så er nok det best å ikke bruke tid på KG. For meg er KG enkel underholdning og jeg tar meg ikke nær av noe som blir sagt her. KG er ikke et et forum for seriøs debatt eller moden oppførsel, det er hovedsaklig fjolleri. 

Anonymkode: 7f085...fe0

• Liker 13
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du tar til deg greier som blir skrevet på KG, så er nok det best å ikke bruke tid på KG. For meg er KG enkel underholdning og jeg tar meg ikke nær av noe som blir sagt her. KG er ikke et et forum for seriøs debatt eller moden oppførsel, det er hovedsaklig fjolleri. 

Spot on:)

• Liker 1
Skrevet
30 minutter siden, Winza skrev:

Hade da. Må tåle litt her inne, det skjønner du vel??

Anonymkode: 81b0f...284

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hade da. Må tåle litt her inne, det skjønner du vel??

Anonymkode: 81b0f...284

Les innlegget mitt du

Skrevet

DET ER VÅR FEIL!

HILSEN AB

Anonymkode: 89adc...3f2

• Liker 7
Skrevet

Er det noen andre her som synes kvaliteten har sunket med tiden?

Skrevet
1 minutt siden, Winza skrev:

Ja! Ikke bare litt. KG har blitt et møtested for alt og alle som ikke fungerer i et vanlig liv, eller sammen med vanlige mennesker.

Jeg var her mye, fant noen gode venner også. Men nå er forumets tid forbi.

Anonymkode: c8787...c60

• Liker 12
Skrevet

Folk kommer og går. At du ikke liker de som er her nå er jo greit det og da er det bare å slette seg og finne på noe annet. Sikkert sunt også.

Anonymkode: a20f3...111

• Liker 3
Skrevet

Det går nå litt opp og ned. Jeg har vært på KG i snart ti år. Mulig det var bedre diskusjoner før ja, men kan ikke utelukke at det bare er "alt var bedre før"-tendensen som kicker inn. 

Uansett gidder jeg ikke bruke energi på å ta meg nær av eller bli så irritert over andre innlegg på KG at jeg ikke gidder å være på forumet. Jeg bruker det som en liten flukt fra virkeligheten og alle problemene mine. Ganske så ok det i grunn. 

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, Winza skrev:

Jeg er så enig, Winza. I dette tilfellet er det riktig å bruke uttrykket "alt var bedre før".

• Liker 10
Skrevet (endret)
På 7.11.2017 den 16.44, Arabella skrev:

Jeg er så enig, Winza. I dette tilfellet er det riktig å bruke uttrykket "alt var bedre før".

Jeg har heldigvis fått meg flere venner som jeg har på Mail, Facebook osv så jeg har i hvert fall fått noe godt ut av å være på kg :)

Endret av Winza
Gjest Svigermor
Skrevet

Jeg er innom nå og da og bruker forumet mest som underholdning. Jeg hadde en bruker tidligere og var mer aktiv, tror jeg var her i ti år med den gamle brukeren. Kvaliteten var opp og ned da også.

Skrevet
Akkurat nå, Svigermor skrev:

Jeg er innom nå og da og bruker forumet mest som underholdning. Jeg hadde en bruker tidligere og var mer aktiv, tror jeg var her i ti år med den gamle brukeren. Kvaliteten var opp og ned da også.

Hvordan var kg før anonymbrukerfunksjonen kom?

Gjest Svigermor
Skrevet
1 minutt siden, Winza skrev:

Hvordan var kg før anonymbrukerfunksjonen kom?

Opp og ned, akkurat som nå.

Skrevet
8 minutes ago, AnonymBruker said:

Ja! Ikke bare litt. KG har blitt et møtested for alt og alle som ikke fungerer i et vanlig liv, eller sammen med vanlige mennesker.

Jeg var her mye, fant noen gode venner også. Men nå er forumets tid forbi.

Anonymkode: c8787...c60

Modereringen har mye av skylda. Du kan risikere å få 3 avsnitt slettet fordi du siterte et innlegg der du kommenterte 1 setning. Dvs et relevant innlegg til tråden blir slettet fordi enten at kommentaren du svarte på ble slettet (men innlegget ditt ville fortsatt gitt mening og vært relevant uten sitatet) eller fordi 1/4 avsnitt svarte på slettet sitat og de sletter da hele innlegget ditt som du har brukt mye tid på. Da gidder man ikke bruke tid på å skrive lange og gjennomtenkte innlegg. Kan like godt skrive en svart/ hvit mening på 2 setninger, da gjør det ikke noe om det blir slettet ihvertfall

Det varierer også mye hvem som slipper unna med hvilke kommentarer. Ganske sikker på at noen moderatorer har favoritter blant brukerne. Men det er også store ulikheter innenfor hva moderatorne sletter

Det går også fint å skrive ganske stygge innlegg, så lenge du pakker dem inn i "saklighet". Om du indirekte kaller en person en idiot er det helt ok- å skrive det rett ut er ikke ok. Dvs at du kan skrive stygge ting til noen som for eks er deprimert om du bare skriver med en ovenfra og ned holdning der du later som om du forsøker hjelpe noen. Spiller du dum på KG slipper du unna med det meste, også trolling 

• Liker 14
Skrevet

Mange av de første svarene TS får i denne tråden undestreker poenget helt yppelig! Han tar opp et problem, og får ufine svar tilbake.

Jeg er helt enig med trådstarteren. Det er mange temaer her inne som jeg synes er interessante, og jeg klikker meg inn på mange tråder med gode titler. Gleden blir fort drept når jeg kommer inn i forumet og 80% av innleggene hanlder om hvor dum TS er som spør, hvor idiot TS er og hersketeknikkene finner sted i annet hvert innlegg. Det er flere tråder jeg gjerne skulle startet selv, men vegrer meg da jeg vet at uansett hva jeg skriver, så svarer folk nedlatende.

Dette minner meg om hvordan det var på ungdomsskolen. ALT dreier seg om hierarki, der man når toppen ved å være spydig. Jeg ønsker at forumet hadde mer voksne brukere. Og ikke de som ber deg forlate forumet fordi du reagerer på folk sin drittoppførsel.

• Liker 30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...