Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvilken årstid er det best å dra til Tyrkia? Og hva er verdt å gjøre i Tyrkia?

Anonymkode: 72782...bbf

Videoannonse
Annonse
Gjest padawan
Skrevet

Det kan fort bli litt for varmt midt på sommeren (juli) men det er avhengig av hva du skal gjøre.

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 72782...bbf

Hvis du ikke vet hva du skal gjøre i Tyrkia: Hvorfor dra dit? 

Anonymkode: 8b376...8f7

• Liker 1
Skrevet

Hvis det er sol og sommer du er ute etter så vil jeg si juni.  Juli kan bli for hett sånn 45 grader.  

Hva man kan gjøre I Tyrkia.  Kommer jo ann på hva du er interessert I.  Jeg har badet, solt meg, spist mye god mat, vært på båtturer, besøkt kulturelle steder og vært på  tyrkisk  kulturaftener.  

Det kan være lurt å søke opp landet på charterselskapene  sine sider og kikke litt på,utflukter. Da får du litt info om forskjellige aktiviteter.   

Skrevet

Pleier å dra til Tyrkia i juli. Elsker sol og varme.  Når jeg er der, soler jeg meg, bader,  er på båtturer, tar hammam behandlinger,  drar på småturer,  spiser god mat og shopper!!! 

Reiser dit i juli 2018 igjen, men styrer unna  Alanya! 

Skrevet

Jeg elsker Tyrkia. Jeg drar til Tyrkia i juli eller august, hvert år. Elsker at det er så varmt og deilig. Selv om det kan bli litt i klammeste laget på kveldstid. Jeg tilbringer tid på hotellet, standen, drar på utflukter, spiser god mat og drikker mye god drikke. Nyter livet i Tyrkia rett og slett :) 

Anonymkode: bd572...e8c

Skrevet

Tyrkia er all right mellom april og oktober som regel. Foretrekker selv å reise i juni.

Skrevet
6 hours ago, tirben said:

Pleier å dra til Tyrkia i juli. Elsker sol og varme.  Når jeg er der, soler jeg meg, bader,  er på båtturer, tar hammam behandlinger,  drar på småturer,  spiser god mat og shopper!!! 

Reiser dit i juli 2018 igjen, men styrer unna  Alanya! 

6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg elsker Tyrkia. Jeg drar til Tyrkia i juli eller august, hvert år. Elsker at det er så varmt og deilig. Selv om det kan bli litt i klammeste laget på kveldstid. Jeg tilbringer tid på hotellet, standen, drar på utflukter, spiser god mat og drikker mye god drikke. Nyter livet i Tyrkia rett og slett :) 

Kan jeg spørre hvor i Tyrkia dere reiser?:)

Anonymkode: ae2d9...41b

Skrevet

Side :)  men har vært i alanya og antalya også, men liker meg best i Side.

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre hvor i Tyrkia dere reiser?:)

Anonymkode: ae2d9...41b

Jeg drar til Bodrum. Tyrkias svar på St.Tropez og den vakreste byen i Tyrkia!!! ❤❤❤

Skrevet

Tyrkia er noe dritt

Anonymkode: 9bfed...d3e

• Liker 1
Skrevet

Har dere virkelig lyst til å støtte ett slikt diktatur?  

Har dere overhodet ikke peiling på hvordan en god del tyrkere tenker om for eksempel homofile / lesbiske, kvinner eller ikke-muslimer? Dette er en kultur som jeg iallefall ikke har lyst til å støtte økonomisk ved å legge igjen masse penger der som turist... 

Anonymkode: e7722...e33

• Liker 2
Skrevet
På 9.11.2017 den 19.35, AnonymBruker skrev:

Tyrkia er noe dritt

Dette er bare tull, har du vært der? Tyrkia er jo et flott land å feriere i. Riktig nok har jeg ikke vært der siden urolighetene startet for noen år siden, men det virker å ha roet seg ned nå. Politisk er det jo nå et diktatur, men det merker man ikke noe til som turist. Tyrkerne er gjestfrie og hyggelige. Var før innpåslitne på mange av feriestedene, men dette er nå rensket bort, i Side får du gå i fred stort sett hele tiden uten at selgere plager deg.

• Liker 1
Skrevet
På 10.11.2017 den 0.25, AnonymBruker skrev:

Man støtter da ikke diktaturet med annet en det visumet koster, noen hundrelapper :) Ellers går jo pengene du bruker til lokalbefolkningen som ikke har noe med diktaturet å gjøre. Vanlige mennesker som trenger penger for å leve, akkurat som deg og meg.

• Liker 2
Skrevet
På 7.11.2017 den 14.54, AnonymBruker skrev:

Mai og juni som de beste månedene temperatur tatt i betraktning. Elsker du varme kan du godt reise i juli og august, men da ligge r temperaturen jevnt over 30 grader og oppover, men de fleste hoteller med en viss standard har air condition. Fantastiske strender i Side med meget gode temperaturer i sjøen :) 

Skrevet

Det Tyrkiske kjøkken er et av de beste i verden :) Så dropp " alt inkludert" om du ønsker å oppleve dette.Båtturer med innlagt bading er også helt fantastisk, men der dropper jeg alt som heter mat :)  For det er ikke veldig god hygiene i disse "kjøkkene" ombord der. Men turene der er en opplevelse i seg selv. I Side er det egne lokale markeder på lørdager, en opplevelse man må ta med seg om man reiser til Tyrkia, tror de fleste store byer har slike markeder. Der de lokale viser frem varene sine, og der er det mildt sagt viktig med pruting, ellers blir man lurt. Men det er jo standard i Tyrkia uansett, kjøp aldri noe uten at du pruter minst til halvparten av det prisen er opprinnelig, ellers blir du lurt :) 

På 7.11.2017 den 14.54, AnonymBruker skrev:

Mai og juni som de beste månedene temperatur tatt i betraktning. Elsker du varme kan du godt reise i juli og august, men da ligge r temperaturen jevnt over 30 grader og oppover, men de fleste hoteller med en viss standard har air condition. Fantastiske strender i Side med meget gode temperaturer i sjøen :) 

Skrevet
På 10.11.2017 den 0.25, AnonymBruker skrev:

Har dere overhodet ikke peiling på hvordan en god del tyrkere tenker om for eksempel homofile / lesbiske, kvinner eller ikke-muslimer? Dette er en kultur som jeg iallefall ikke har lyst til å støtte økonomisk ved å legge igjen masse penger der som turist... 

Anonymkode: e7722...e33

Jeg støtter ikke Erdoğan, men det tyrkiske folket! Erdoğan ønsker ikke turister til Tyrkia, men folket er ikke enig i det! Bor derfor på et privateid hotel,  forøvrig eid av et homofilt par, og spiser på likale restauranter som er avhengig av sommergjester. Tyrkere er et veldig gjestfritt og hyggelig folkeslag og de er selv sterkt kritiske til styret. 

I Bodrum er tyrkiske kvinner i flertall på stranden og svært mange av dem soler seg toppløse. Så de er ikke så fryktelig undertrykte! 

Har du vært i Tyrkia?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...