Gå til innhold

Dry socket


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fjerna visdomstanna på torsdag i forrige uke. Gjorde vondt den dagen, men dagene etterpå trengte jeg ikke smertestillende engang. Nå derimot har det begynt å bli relativt vondt! Kan det være dry socket? Kan det komme nesten en uke etter?

Tannlegen la nedi en sånn bit med antibiotika på, men kan det likevel ha blitt infeksjon?

Anonymkode: 839ad...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg opererte ut en visdomstann på mandag. Var helt i orden da, tirsdag og onsdag. Torsdag begynte jeg å få vondt og i helga trodde jeg at min siste time var kommet. Jeg har født tre barn uten smertelindring, men dette tok kaka. Viste seg at det var dry socket. Tannlegen min sa i alle fall at når smertene tiltar på dag tre, fire, fem, er det nesten garantert betennelse (men ikke nødvendigvis dry socket).

Anonymkode: 66b6d...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opererte ut en visdomstann på mandag. Var helt i orden da, tirsdag og onsdag. Torsdag begynte jeg å få vondt og i helga trodde jeg at min siste time var kommet. Jeg har født tre barn uten smertelindring, men dette tok kaka. Viste seg at det var dry socket. Tannlegen min sa i alle fall at når smertene tiltar på dag tre, fire, fem, er det nesten garantert betennelse (men ikke nødvendigvis dry socket).

Anonymkode: 66b6d...65d

Leste at det kom lukt og smak fra hullet hvis man får dry socket. Gjorde det det med deg? 

Jeg hsr bare noe som kan minne litt om saltvann eller noe derfra, men tror det er fra den biten tannlegen la oppi.

Anonymkode: 839ad...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke komme verken lukt eller smak når man har dry socket. Det betyr egentlig at det blodet som skal legge seg nedi krateret forsvinner og det blir åpent til beinet. Hatt det to ganger og har spist sterke smertestillende for å komme meg gjennom det. Fødsel uten smertelindring er ingenting mot dette. 

Anbefaler at du tar kontakt med tannlegen. Jeg var der annenhver dag for skylling og få lagt i ny veke med noe salve på. Dette lindrer smertene og beskytter mot å få matrester i hullet. 

Spis ibux jevnlig, det lindrer tannsmertene best. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ..... skrev:

Trenger ikke komme verken lukt eller smak når man har dry socket. Det betyr egentlig at det blodet som skal legge seg nedi krateret forsvinner og det blir åpent til beinet. Hatt det to ganger og har spist sterke smertestillende for å komme meg gjennom det. Fødsel uten smertelindring er ingenting mot dette. 

Anbefaler at du tar kontakt med tannlegen. Jeg var der annenhver dag for skylling og få lagt i ny veke med noe salve på. Dette lindrer smertene og beskytter mot å få matrester i hullet. 

Spis ibux jevnlig, det lindrer tannsmertene best. 

Såå vondt er det altså ikke. Mulig jeg bare har en liten betennnelse, for prøvde å se og det så litt rødt og hovent ut. Men det var liksom ikke hele, bare en liten del..

Anonymkode: 839ad...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2017 den 9.18, AnonymBruker skrev:

Såå vondt er det altså ikke. Mulig jeg bare har en liten betennnelse, for prøvde å se og det så litt rødt og hovent ut. Men det var liksom ikke hele, bare en liten del..

Anonymkode: 839ad...e55

Er forskjell på betennelse og dry socket. Dry socket klarer du ikke å se at du har. Tannlegen klarte heller ikke se det, men stilte diagnose ut fra symptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, ..... skrev:

Er forskjell på betennelse og dry socket. Dry socket klarer du ikke å se at du har. Tannlegen klarte heller ikke se det, men stilte diagnose ut fra symptomer.

Tannlegen min sa han så jeg hadde dry socket siden det laget med koagulert blod ikke var der og det var åpent ned til nervene og beinet. Det er den jævligste uka jeg har hatt i mitt liv. Pinex forte hjalp ofte ikke. Var flere ganger jeg vurderte å gå på legevakt for å få morfin, men hadde jo så vondt at jeg hadde ikke sjangs til å komme meg dit. 

Anonymkode: e34f0...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...