Gå til innhold

Foreldrepenger og dagpenger


Trine89

Anbefalte innlegg

Jeg venter baby 20.januar 2018 og da begynner jeg på foreldrepenger. Jeg har pr. i dag foreløpig 7 uker igjen av dagpengeperioden min på 104 uker. 

Det jeg lurer på er om foreldrepenger er grunnlag for dagpenger selv om mine 104 uker med dagpenger er ferdige? Jeg skal gjøre alt jeg kan for å komme i jobb etter endt permisjon, men må ha en liten pekepinn på ulike økonomiske scenarioer.

Håper noen kan hjelpe med svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Foreldrepenger er vel ikke med i dagens ordning,men om regjeringen får igjennom forslaget sitt fra neste år, så kommer foreldrepenger med som grunnlag.

Anonymkode: 8ee14...dfb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, foreldrepenger regnes som arbeidsinntekt. 

Anonymkode: 29355...4c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å snylte, er du ikke flau? Tre år uten å bidra, og så vil du ha enda mer? Skam deg ts. 

Anonymkode: 0b61c...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk om å snylte, er du ikke flau? Tre år uten å bidra, og så vil du ha enda mer? Skam deg ts. 

Anonymkode: 0b61c...792

Skal du klage på snyltere får du begynne med de store selskapene som unndrar seg skatt i hundre-milliarder kroners-klassen. 

Hva en nybakt mor gjør eller ikke gjør har forsvinnende lite betydning for velferdstaten. Dessuten er dagpenger ikke snylting. Faktisk er dagpenger den ordningen som har minst med snylting å gjøre. 

Du er åpenbart ikke blant de skarpeste knivene i skuffen så mer inngående informasjon en dette klarer du neppe å ta inn over deg.

Anonymkode: 29355...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Snakk om å snylte, er du ikke flau? Tre år uten å bidra, og så vil du ha enda mer? Skam deg ts. 

Anonymkode: 0b61c...792

Ante meg at det ville komme noe slikt oppgulp fra en eller annen. Uten å vite min/andres historie, bør man vel være forsiktig med å dømme og kalle andre snyltere. Og som svar på ditt spørsmål om jeg er flau - nei, det er jeg overhodet ikke fordi jeg har som sagt en historie og en grunn. Du burde vel heller være flau, du som sitter anonymt bak skjermen din og angriper andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...