viwi Skrevet 6. mars 2002 #1 Del Skrevet 6. mars 2002 Jeg skal sy til kjole og få ordnet alt klart til den store dagen her hvor jeg bor. Men nå er det sånn at jeg skal reise nesten 200 mil for å komme dit bryllupet skal stå. Hvordan gjør jeg det med kjolen da??? den blir vel krøllete og full av bretter selv om den er i en pose ...Må jeg oppsøke noen som kan stryke den for meg på plassen???12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flo* Skrevet 6. mars 2002 #2 Del Skrevet 6. mars 2002 Kjøpte min kjole i Oslo og tok den med nordover på fly. Javisst ble den litt krøllete men det var ikke noe stort problem. Du kjenner vel noen som har et strykejern, eller? Det jeg mener er at om kjolen er så avansert at den ikke kan strykes med et vanlig strykejern så hadde jo ikke brudesalongen heller kunnet gjøre den fin. Jeg strøk min kjole noen dager før bryllupet og det gikk helt fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiger Skrevet 6. mars 2002 #3 Del Skrevet 6. mars 2002 I alle fly har de et lite garderobeskap for de som reiser første klasse og/eller de kabinansatte. Hvis du spør pent og sier at det er brudekjolen din, er jeg sikker på at det i alle fall vil minimere antall krøller. Husk bare at du må henge den dobbelt på kleshengeren siden skapene ikke er i "kjolehøyde". Om du skulle få mye krøller på den likevel, er et tips å henge den på badet i tjue minutter med varmtvannet på full trøkk. Slå av vannet og la den henge en stund. Dampen vil ta bort mange av krøllene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flo* Skrevet 6. mars 2002 #4 Del Skrevet 6. mars 2002 Så vidt jeg vet er det vel ikke første klasse på norske innenriksfly så vær ikke for sikker på at du får hjelp på flyet. Jeg spurte om nettopp dette men fikk til svar at de ikke hadde noe sted de kunne henge kjolen. Så det eneste de kunne hjelpe meg med var å sørge for at jeg fikk en hylle helt for meg selv slik at ingen la noe på kjolen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunny Skrevet 7. mars 2002 #5 Del Skrevet 7. mars 2002 Har ikke tenkt så mye på dette problemet ennå. Skal til frisøren og kirken 50 km. avgårde. Hadde tenkt å ha den i posen, men det er kanskje ikke noen god ide? Hva gjør jeg da??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomst Skrevet 8. mars 2002 #6 Del Skrevet 8. mars 2002 Ja den blir skrukkete !!!! Tror det beste resultatet er slik dampjern som ikke er varmet opp på vanlig måte om du forstår. Da stryker du lett over kjolen mens den henger. Om du hører litt rundt er det sikkert noen du kjenner som har et slik jern. Tror mange vanlige klesbutikker har dem pga skjortene er skrukkete etter opppakningen. Prøv å få lånt et slikt og ta med, eller lån et der oppe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå