Gå til innhold

3.5 åring bæsjer i trusa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gripe an dette? Hun er egentlig tørr og KAN bæsje på potta. Idag har jeg skiftet 4 truser med bæsj i. Vet det ikke er politisk korrekt, men ender opp med å bli irritert når hun bæsjer seg ut fordi hun ikke gidder gå på do.. selv om vi bare er hjemme 

Anonymkode: 26552...c67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å bytte ut potta med do?

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Forundret.. skrev:

Hva med å bytte ut potta med do?

Har prøvd do og dostol. Nytteløst og hun nekter sitte der. Men hun er egentlig for stor til potte 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har prøvd do og dostol. Nytteløst og hun nekter sitte der. Men hun er egentlig for stor til potte 

Må bare finne på noe lurt som gjør dassen spennende. 

Lokke med fine truser med Frost, My little pony o.l og gjøre avtale om at da skal de ikke drites ut.

Skrevet

Vi kjøpte forresten sånn toalettsete på obs med et vanlig sete pluss et barnesete, det var stas og mye tryggere en et løst sete som må legges på hver gang. 

Skrevet

Kan det ha sammenheng med at hun ikke selv synes det er noen verdi i å bli "stor jente" og gå på "voksen-do"? At hun vil bæsje i trusa fordi hun uansett blir rengjort og skiftet på, det er enkelt for henne og hun får litt "omsorg" på kjøpet? 

Går det an å vinkle det inn litt mer fra den kanten, eller har du kanskje prøvd? 

Eller eventuelt; bruker dere kanskje litt lite tid sammen med henne i det daglige, lange arbeidsdager o.l., som gjør at hun setter stor pris på den lille ekstra omsorgen det medfølger å bli vasket og skiftet på? 

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, Forundret.. skrev:

Må bare finne på noe lurt som gjør dassen spennende. 

Lokke med fine truser med Frost, My little pony o.l og gjøre avtale om at da skal de ikke drites ut.

Hun er frost-fan, takk for tips! 

Skrevet
3 minutter siden, BeautyBox skrev:

Kan det ha sammenheng med at hun ikke selv synes det er noen verdi i å bli "stor jente" og gå på "voksen-do"? At hun vil bæsje i trusa fordi hun uansett blir rengjort og skiftet på, det er enkelt for henne og hun får litt "omsorg" på kjøpet? 

Går det an å vinkle det inn litt mer fra den kanten, eller har du kanskje prøvd? 

Eller eventuelt; bruker dere kanskje litt lite tid sammen med henne i det daglige, lange arbeidsdager o.l., som gjør at hun setter stor pris på den lille ekstra omsorgen det medfølger å bli vasket og skiftet på? 

Idag har jeg brukt masse tid på henne, hele dagen.. Jeg er alene med barna annenhver uke og de får masse omsorg. 

Skrevet

Press på henne ubehagelige bleier. Det var det mamma gjorde med oss når vi ikke ville slutte. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er frost-fan, takk for tips! 

Kan ikke bæsje på Elsa og gjengen!😂

H&M hadde noen for ca et år siden, de har dem nok enda. Men be en ansatt åpne pakka så du kan se ann str før du kjøper dem.

Lykke til 😊

Skrevet (endret)

Det er ikke vanlig at ett barn som har vært tørr plutselig begynner å tisse/bæsje på seg(om barnet ikke akuratt har slutta med bleie). Kan det være noe som gjør at barnet bæsjer på seg?

Hvordan har barnet det hjemme eller i bhg?  Ser at du har henne annenhver uke, hvordan har barnet det hjemme hos den andre forelderen? Drøft dette med den andre forelderen også

Det dummeste du gjør er å bli sint og utålmodig. Ta det opp med bhg og helsestasjon. Kanskje du får litt råd og veiledning hvordan du skal gripe det fatt. Å bli irritert på barnet gjør det vondt verre. 

Kan barnet være litt dårlig i magen, eller har hun ikke tid? Hvor ofte går barnet på do? Påminner du henne? 

Endret av ForestRun
Skrevet

Hun er garantert forstoppet/hard i magen. Barn kan være forstoppet selv om det kommer ut bæsj- Google og les om det. Antakelig derfor hun nekter doen også- det er ubehagelig å bæsje.

Prøv å løs opp med f.eks lactulose i noen dager, og se om det blir bedring.

Anonymkode: d0b6a...f5c

Skrevet
15 minutter siden, ForestRun skrev:

Det er ikke vanlig at ett barn som har vært tørr plutselig begynner å tisse/bæsje på seg(om barnet ikke akuratt har slutta med bleie). Kan det være noe som gjør at barnet bæsjer på seg?

Hvordan har barnet det hjemme eller i bhg?  Ser at du har henne annenhver uke, hvordan har barnet det hjemme hos den andre forelderen? Drøft dette med den andre forelderen også

Det dummeste du gjør er å bli sint og utålmodig. Ta det opp med bhg og helsestasjon. Kanskje du får litt råd og veiledning hvordan du skal gripe det fatt. Å bli irritert på barnet gjør det vondt verre. 

Kan barnet være litt dårlig i magen, eller har hun ikke tid? Hvor ofte går barnet på do? Påminner du henne? 

Jeg lar ikke irritasjonen gå utover henne, da jeg er redd hun nekter enda mer å gå på do. Jeg påminner etter spising og før vi skal dra ut av hus. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lar ikke irritasjonen gå utover henne, da jeg er redd hun nekter enda mer å gå på do. Jeg påminner etter spising og før vi skal dra ut av hus. 

Hva med å innføre faste do tidspunkter i løpet av dagen? 

Eks hver 2 time? 

Skrevet (endret)
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Idag har jeg brukt masse tid på henne, hele dagen.. Jeg er alene med barna annenhver uke og de får masse omsorg. 

Var det eneste du fikk ut av innlegget mitt, at du oppfattet det som at jeg prøvde å insinuere at du ikke gir barna dine nok omsorg? 

Endret av BeautyBox

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...