Gå til innhold

Fått en regning som ikke stemmer....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ifjor mottok jeg en regning fra noe waxing palace i Oslo (skjønnhetssalong) på en time jeg tydeligvis ikke dukket opp nå. 

Nr.1 ALDRI bestilt noe time der

Nr.2 Jeg shaver meg, og vokser meg aldri. Kun benyttet skjønnhetssalong 2 ganger i mitt liv for å fikse brynene

... Så ja, jeg sendte dem mail ifjor og forklarte at dette ikke var meg. Hvor jeg heller ikke kunne forstå hvordan dette har skjedd. Vet at min x kjæreste kunne passordet til min mail før, og at den derfor ble tulla litt med. Man må ofte inn på mail for å logge inn på div sider for å bestille timer etc. Nå, for 3 dager siden hadde saken gått over til noe inkasso firma. Og jeg blir så oppgitt. DETTE ER IKKE MEG. Hvordan kan jeg bevise dette? Noe jeg evt kan jeg gjøre, eller er dette en "lost case"? Beløpet er på 1235 nå. Og som en student er det sure penger. Spesielt da jeg ikke har gjort noe galt. Blir forbanna, irritert og oppgitt. Takker på forhånd for seriøse svar :)

 

Mvh. Jente som føler seg lurt

Anonymkode: 07e20...f9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring de du har fått inkassovarsel fra, og forklar saken for dem. Om ikke de er behjelpelige ville jeg gjort som personen over her skriver, kontaktet forbrukerrådet. 

Anonymkode: 17647...f63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med inkassoselskapet og gjør dem oppmerksom på at dette er et krav du har bestridt. Legg også ved kopi av mailen du sendte i fjor. Når kravet er bestridt har ikke inkassoselskapet lov til å ta saken videre før den er avklart og må derfor stoppe innkrevingen med ytterligere gebyrer osv. Dersom da kreditor ikke kan dokumentere at de faktisk har et krav mot deg vil hele saken måtte slettes. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager salongen vise til data at det kommer fra deg. Kontakt inkassoselskapet.  Bestrider du det ikke (skriftlig)betyr det at du godtar

Anonymkode: 70078...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må bestride kravet skriftlig, snarest. Og sikre deg med kopi. Kan salongen ha videoovervåkning, der de har bevis for at du var der? (Skal slettes etter en uke, eller overleveres til politiet.)

Der ligger muligens maler du kan tilpasse på forbrukerrådets sider.  

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ring de du har fått inkassovarsel fra, og forklar saken for dem. Om ikke de er behjelpelige ville jeg gjort som personen over her skriver, kontaktet forbrukerrådet. 

Anonymkode: 17647...f63

Man skal aldri, aldri, ringe et inkassobyrå å bestride et krav. De gjør optak av samtaler og vet hvordan de skal ordlegge seg folk som ikke er profesjoneller kan lett si ting de aldri ellers ville sagt, men enda viktigere man har ikke dokumentasjon når man ringer og ikke skriver.

Slik saken her står, vil jeg tro fakturaprodusenten kommer til å kjøre saken til Forliksrådet for å få den pådømt. 

Kan du på noen måte klare å finne ut ved hjelp av studieplan bilder, smslogg eller bankkort hvor du var på det aktuelle tidspunktet? 

Det rare er at om dette er noen andre som har gjort i ditt navn, så ville de vel gjort langt mer for større peenger? Dette går og inn under id tyveri, noe du skulle anmeldt da du fikk første regningen. Undersøk om du har forsikring mot id tyveri og anmeld i morgen. 

Anonymkode: beb2d...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...