AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #1 Skrevet 5. november 2017 Er det noen med erfaring som kan kanskje svare? På grunn av sviktende annen prevasjon tok jeg angrepille sist helg, og i går sprakk kondomet og pga spysjuke i dag som gjør at alt kommer i retur (selv vann, når jeg først får spysjuka så får jeg den skikkelig) er det liten mening og ta en ny en da den vil komme i retur. Er det stor sjanse for at jeg kan være gravid? Har tatt en type som skal funke opp til en uke etter samleie, så burde være innen for. Har ikke tatt en slik på nesten 10 år, så er helt blank på dette området Anonymkode: de8ac...e17
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #2 Skrevet 5. november 2017 Men er det ikke sånn at du kan ta den tre dager etter samleie? Da kan du i såfall ta den når du slutter å kaste opp. Anonymkode: 8d9e1...859
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #3 Skrevet 5. november 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen med erfaring som kan kanskje svare? På grunn av sviktende annen prevasjon tok jeg angrepille sist helg, og i går sprakk kondomet og pga spysjuke i dag som gjør at alt kommer i retur (selv vann, når jeg først får spysjuka så får jeg den skikkelig) er det liten mening og ta en ny en da den vil komme i retur. Er det stor sjanse for at jeg kan være gravid? Har tatt en type som skal funke opp til en uke etter samleie, så burde være innen for. Har ikke tatt en slik på nesten 10 år, så er helt blank på dette området Anonymkode: de8ac...e17 To angrepiller i samme syklus er meningsløst. Det står og i pakningsvedlegget sammen med andre ting du bør lese. Google navnetmpå nødprevensjonenndu brukte forrige helg, eller søk på felleskatalogen.no Alternativt ring et vaktapotek i morgen. Er det helt for kjært å bli gtavid nå, så kan du ringe fastlegen eller gynekologen din mandag og be om å få satt inn en kobberspiral. Dette vil da forhindre en eventuell påbegynt graviditet. (Jeg har ikke tid til å finne dokumentasjon på denne velkjente metoden nå, men den finner du og andre ved å google.) Men en eventuell kobberspiral må legges inn inne fem døgn etter ubeskyttet sex. Dette står og på nett. Anonymkode: ba9c7...f84
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #4 Skrevet 5. november 2017 https://www.emetodebok.no/kapittel/prevensjonsmidler/nodprevensjon/ Der er dokumentasjon på kobberspiral som nødprevensjon. Inntil 5 døgn etter sex stemmer. Anonymkode: ba9c7...f84
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #5 Skrevet 5. november 2017 Kan ikke ha kobberspiral (Har fjernet en for en stund siden pga jeg reagerte negativt på den) Anonymkode: de8ac...e17
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #6 Skrevet 5. november 2017 Siden du hadde sex i går hvor kondomet sprakk, så vil ikke angrepillen du tok en uke før dette fungere for gårsdagens eventuelle befruktning. Du må altså ta en ny angrepille for å forsikre deg om å ikke bli gravid etter i går. Du kan vente opp til 72 timer, så jeg ville gitt spysjuka en dag eller to og kjøpt meg angrepille og tatt på mandag. Om du fremdeles spyr på mandag så ta den etter du har spydd og med vann så den løser seg opp raskt. Det er kun hvis den ikke har løst seg opp og du spyr med en gang at den ikke vil funke, om den har fått ligge et par timer i magen før du spyr så går det bra. Anonymkode: 09698...5c2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #7 Skrevet 5. november 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siden du hadde sex i går hvor kondomet sprakk, så vil ikke angrepillen du tok en uke før dette fungere for gårsdagens eventuelle befruktning. Du må altså ta en ny angrepille for å forsikre deg om å ikke bli gravid etter i går. Du kan vente opp til 72 timer, så jeg ville gitt spysjuka en dag eller to og kjøpt meg angrepille og tatt på mandag. Om du fremdeles spyr på mandag så ta den etter du har spydd og med vann så den løser seg opp raskt. Det er kun hvis den ikke har løst seg opp og du spyr med en gang at den ikke vil funke, om den har fått ligge et par timer i magen før du spyr så går det bra. Anonymkode: 09698...5c2 Nei, hun kan ikke ta en ny angre pille en uke etter den forrige hun tok. Hun bør oppsøke lege for råd og hjelp om dette ikke kan avventes til hun kan ta en graviditetstest. Anonymkode: ba9c7...f84 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #8 Skrevet 5. november 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, hun kan ikke ta en ny angre pille en uke etter den forrige hun tok. Hun bør oppsøke lege for råd og hjelp om dette ikke kan avventes til hun kan ta en graviditetstest. Anonymkode: ba9c7...f84 Jo det kan hun. Det har jeg gjort flere ganger og det har legevakten også bedt meg om når jeg har ringt dit å spurt. Den forrige gjelder naturligvis ikke når hun har hatt sex på nytt. Anonymkode: 09698...5c2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #9 Skrevet 5. november 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, hun kan ikke ta en ny angre pille en uke etter den forrige hun tok. Hun bør oppsøke lege for råd og hjelp om dette ikke kan avventes til hun kan ta en graviditetstest. Anonymkode: ba9c7...f84 Joda, hun kan det. Det kan gi litt bivirkninger som blødningsforstyrrelser men må man, så må man.. Hun bør ta den så kjapt som mulig, jo lengre man venter jo dårligere virker den. Anonymkode: 84858...326
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå