Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Leste om babyshower her tidligere, har aldri hørt om noe slikt før jeg... Fant tilbake til den tråden jeg leste om det i da, men lurer litt mer... Hvor mange av dere har vært med på noe sånt her i Norge? Kan dere fortelle litt?

Det høres jo kjempekoselig ut!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Da dusjer man babyen - :ler: neida.

En babyshower er en slags fest for den ufødte babyen- et amerikansk fenomen ( det var vel en bombe :o ) hvor man for en eller annen merkelig grunn kun inviterer damer og alle har med seg gaver til den ufødte babyen.

Skrevet

Jepp, det er et slags gavedryss før fødselen. Jeg har bare sett det på amerikanske serier :oops: , så aner ingen ting om opprinnelse e.l. på denne tradisjonen.

Jeg har aldri hørt om noen her hjemme som har hatt "baby shower".

Har ikke amerikanerne forresten en tilsvarende tradisjon før bryllup, "bridal shower"?

Gjest Anonymous
Skrevet

Har ikke amerikanerne forresten en tilsvarende tradisjon før bryllup, "bridal shower"?

Jo men det er mer likt vårt utdrikkningslag

Skrevet

Hei damer. Jeg synes Baby shower er en fin ide.Mannfolka tar seg jo gjerne et glass ell to sammen med gode venner for å feire den nye verdens borgeren. Så hvorfor skal ikke vi få ha en "fest" som faktisk gjør en stoooor del av jobben :wink:

Hadde en slik fest for ei venninde som er halvt amerikansk. Laget litt god mat, bakte litt kaker, hadde noen selskaps leker(som hadde med barn og gjøre)

Pyntet litt med stearinlys som ser ut som tåteflasker både på kaker og bord.Og annet dill vi kunne finne.

Ba hennes søstre,mor og nermeste venner.( alle hjalp til med noe. )å selvfølgelig gaver, enten til babyn eller mamman(en god lotion feks)Ble også noen ting til begge foreldrene.

Festen var en overaskelse, å tro meg hun satte pris på det. Dette er absolutt en tradisjon gjengen vår vil fortsette med. Hilsen stolt gudmor til babyn som ble en gutt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...