Gå til innhold

Et godt tips!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, sjåfør!

Her kommer jeg med et glodhett tips til deg: det er i alle biler montert et lite speil øverst i frontruten, og dette speilet er der ikke for at du skal bruke det når du sminker deg. Speilet er montert der slik at du skal ha anledning til å se hva som foregår bak bilen du kjører. Bruker du ikke dette til å se på trafikken bak deg, kan det nok føles som om du er alene på veien når det ikke er en enste bil fremfor deg. Men ikke så rent sjeldent, ligger det en lang rekke biler bak deg - noe du kan oppdage med å bruke det nevnte speilet. Opplever du dette, er sjansen stor for at de som ligger bak deg, ønsker å holde en høyere fart enn det du gjør, og de foran deg har kommet seg langt avgårde i en høyere fart enn det du har. I slike tilfeller kan et slikt speil avsløre for deg at du bør gjøre én av to ting: 1. Øke farten din. 2. Finne en egnet plass hvor du kan blinke deg inn til siden og slippe forbi de som ligger bak deg.

Dette er egentlig ikke bare et hett tips, men også din fordømte plikt som trafikant.

Anonymkode: 0a38b...139

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jøss gratulerer. Istedenfor at dette kunne blitt en flott påminnelse til sjåfører i trafikken så vinkler du det kun til å gjelde kvinner. 

Så. Ok ja, glem alle menn som driter i forkjørsrett, gangoverfelt, osv osv..

Anonymkode: cdba2...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jøss gratulerer. Istedenfor at dette kunne blitt en flott påminnelse til sjåfører i trafikken så vinkler du det kun til å gjelde kvinner. 

Så. Ok ja, glem alle menn som driter i forkjørsrett, gangoverfelt, osv osv..

Anonymkode: cdba2...90e

Fordi dette er Kvinneguiden?

Anonymkode: 0a38b...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, sjåfør!

Her kommer jeg med et glodhett tips til deg: det er i alle biler montert et lite speil øverst i frontruten, og dette speilet er der ikke for at du skal bruke det når du sminker deg. Speilet er montert der slik at du skal ha anledning til å se hva som foregår bak bilen du kjører. Bruker du ikke dette til å se på trafikken bak deg, kan det nok føles som om du er alene på veien når det ikke er en enste bil fremfor deg. Men ikke så rent sjeldent, ligger det en lang rekke biler bak deg - noe du kan oppdage med å bruke det nevnte speilet. Opplever du dette, er sjansen stor for at de som ligger bak deg, ønsker å holde en høyere fart enn det du gjør, og de foran deg har kommet seg langt avgårde i en høyere fart enn det du har. I slike tilfeller kan et slikt speil avsløre for deg at du bør gjøre én av to ting: 1. Øke farten din. 2. Finne en egnet plass hvor du kan blinke deg inn til siden og slippe forbi de som ligger bak deg.

Dette er egentlig ikke bare et hett tips, men også din fordømte plikt som trafikant.

Anonymkode: 0a38b...139

Norn av oss er faktisk observang på både hvordan speilene både inne i bilen og utenfor bilen fingerer og virker. Vi fikk det inn med teskje under kjøreopplæringen. 

De vi også fikk med oss fra kjøreopplæringen er at fartsgrensen er til for å holdes. At noen billister ser det som sin plikt å kjøre så tett opp i bilen toran at de ikke klarer å stoppe ved en bråbrems og i tillegg oppfører seg som om de er konge på veien betyr nemlig ikke at blien foran skal bryte fartsgrensen. 

Så neste gang du tenker som du i teksten over her gjør, og i tillegg kjører bil, så stopp bilen, gå ut og ta deg en lang spasertur før du kommer tilbake på veien bak rattet.  Du er nemlig en god kandidat for å kjøre buss, som passasjer. 

PS: jeg sminker meg ikke i bilen, de få gangene jeg sminker meg, bilspeilene er nemlig for små til sminkespeil. 

Anonymkode: 0ab56...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Norn av oss er faktisk observang på både hvordan speilene både inne i bilen og utenfor bilen fingerer og virker. Vi fikk det inn med teskje under kjøreopplæringen. 

De vi også fikk med oss fra kjøreopplæringen er at fartsgrensen er til for å holdes. At noen billister ser det som sin plikt å kjøre så tett opp i bilen toran at de ikke klarer å stoppe ved en bråbrems og i tillegg oppfører seg som om de er konge på veien betyr nemlig ikke at blien foran skal bryte fartsgrensen. 

Så neste gang du tenker som du i teksten over her gjør, og i tillegg kjører bil, så stopp bilen, gå ut og ta deg en lang spasertur før du kommer tilbake på veien bak rattet.  Du er nemlig en god kandidat for å kjøre buss, som passasjer. 

PS: jeg sminker meg ikke i bilen, de få gangene jeg sminker meg, bilspeilene er nemlig for små til sminkespeil. 

Anonymkode: 0ab56...0e7

TS har da ikke sagt et ord om at noen skal bryte fartsgrensen. Bare ta hensyn til andre trafikanter. Er du klar over hvor mange som ligger og lunter 10-15 km/t under fartsgrensen? Tørr vei, klart vær med god sikt, nybygget 2-felts vei med midtdeler, viltgjerder og fartsgrense på 90, men neiiida. 75 km/t er fort nok for meg så da får det være fort nok for deg. :bond:

Anonymkode: eeb90...278

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Norn av oss er faktisk observang på både hvordan speilene både inne i bilen og utenfor bilen fingerer og virker. Vi fikk det inn med teskje under kjøreopplæringen. 

De vi også fikk med oss fra kjøreopplæringen er at fartsgrensen er til for å holdes. At noen billister ser det som sin plikt å kjøre så tett opp i bilen toran at de ikke klarer å stoppe ved en bråbrems og i tillegg oppfører seg som om de er konge på veien betyr nemlig ikke at blien foran skal bryte fartsgrensen. 

Så neste gang du tenker som du i teksten over her gjør, og i tillegg kjører bil, så stopp bilen, gå ut og ta deg en lang spasertur før du kommer tilbake på veien bak rattet.  Du er nemlig en god kandidat for å kjøre buss, som passasjer. 

PS: jeg sminker meg ikke i bilen, de få gangene jeg sminker meg, bilspeilene er nemlig for små til sminkespeil. 

Anonymkode: 0ab56...0e7

Jeg har aldri nevnt noe om å kjøre over fartsgrensen eller å ligge tett opp i bilen foran, og oppfordrer over hodet ikke til slik oppførsel - det sier seg selv. Innlegget ditt blir bare altfor lite relevant og fjasete opp mot mitt opprinnelige innlegg, og ikke tilsvar til noe som helst. Men du skal uansett ikke oppføre deg som lekepoliti og regulere farten til folk rundt deg, du plikter å slippe forbi de som ønkser å holde en høyere hastighet enn det du finner fornuftig. Du skal ta hensyn til andre trafikanter og legge til rette for en god flyt. Det er noe som skurrer dersom det ikke er noe biler foran dag, og en lang rekke bak, er det ikke? Kan det tenkes at du holder for lav hastighet i f.eks. svinger? Eller at speedometeret ditt viser feil fart? Eller at du generelt bare er en elendig sjåfør? Sjansene for at det er du som gjør noe galt i et slikt tilfelle, er relativt store. Evner du ikke å holde riktig hastighet og lese trafikken bedre enn som så, er det nettopp du som skal laste ned bussrute-app og opprette en annonse på finn.no under biler til salgs.

Anonymkode: 0a38b...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...