Gå til innhold

Banke på søndag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På søndag og hellidager er det ikke lov å bråke. Men jeg lurer på om jeg har lov å banke kjøtt l morgen? Har forsøkt å legge et håndklede under fjøla, men det høres ut som snekkerer. Vet ikke hva naboene vil tro. Blr jeg henge opp lapp om at jeg skal banke kjøtt? Vil ikke at de tror jeg pusser opp når jeg lager søndagsmiddag.

Anonymkode: 82bc3...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det skal gå helt greit om det er snakk om 5 minutter for en middag, å henge opp et bilde rett i murveggen lønner seg kanskje ikke. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg et sammenbrettet dadehåndkle under fjøla, eller ta kjøttet med deg ut. Da får du friluftsbanket banke kjøtt. :hoho:

PS:  Dyret er vel alt dødt? Du skal vel ikke slå ihel kjøttet? 

Anonymkode: e2031...aca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På søndag og hellidager er det ikke lov å bråke. Men jeg lurer på om jeg har lov å banke kjøtt l morgen? Har forsøkt å legge et håndklede under fjøla, men det høres ut som snekkerer. Vet ikke hva naboene vil tro. Blr jeg henge opp lapp om at jeg skal banke kjøtt? Vil ikke at de tror jeg pusser opp når jeg lager søndagsmiddag.

Anonymkode: 82bc3...5a9

😂

Anonymkode: a835f...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint. Bank i vei. Du trenger jo ikke akkurat banke løs klokken 07:00 og du har vel ikke planlagt å holde på i lange tider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legg et sammenbrettet dadehåndkle under fjøla, eller ta kjøttet med deg ut. Da får du friluftsbanket banke kjøtt. :hoho:

PS:  Dyret er vel alt dødt? Du skal vel ikke slå ihel kjøttet? 

Anonymkode: e2031...aca

Slå i hjel kjøttet? :hoho:

Anonymkode: e4a86...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan legge en korkplate under bankefjøla, da kork er lyddempende.

Anonymkode: da5dc...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.klikk.no/mat/spise/her-banker-hellstrom-los-2533767

Man skal ikke skal banke kjøttet. Bankekjøtt er ikke ment å serveres som biff, men som grytekjøtt. Det blir mørt når det får kokt en times tid eller lenger. Kjøttsafta slipper ut når du banker kjøttet. Og må du absolutt banke kjøttet skal det gjøres med lett hånd.

Hva skal du servere ts?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schnitzel. Hjelper ikke så mye med håndklenubder. Demper noe, men bråker mye for det

Anonymkode: 82bc3...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Schnitzel. Hjelper ikke så mye med håndklenubder. Demper noe, men bråker mye for det

Anonymkode: 82bc3...5a9

Det tror jeg ingen vil klage på hvis du ikke skal lage mat til en hel restaurant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...