Gå til innhold

Kreft i leveren?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette omhandler et nært familiemedlem av meg. Velger å kalle henne Anne. 

Anne var nylig gjennom en rutineoperasjon i nedre del av magen. Den ble gjennomført ved hjelp av tre eller fire kikhull. Selve operasjonen var vellykket. Hun ble satt på en ukes kur med antibiotika fra den dagen operasjonen var gjennomført, dette tror jeg også er rutine. Noen dager etter endt antibiotikakur får Anne høy feber og nedsatt allmentilstand, men ingen smerter - hverken i stingene etter operasjonen eller andre steder. Blir da innlagt på sykehus med mistanke om infeksjon. Anne blir fortalt av legene at dette var en noe merkelig form for infeksjon, siden hun ikke hadde smerter og sårene så ut til å gro fint. Det ble derfor konkludert med at hun hadde en innvending infeksjon. Anne var på sykehuset i et par netter, og ble satt på en sterk antibiotikakur i påfølgende 10 (?) dager. Etter disse ti dagene var hun helt fin, og infeksjonen kom ikke tilbake. 

Det har gått ytterligere tre-fire dager når Anne mottar et brev i posten fra sykehuset. Et svært kortfattet brev hvor det står at de har gjort et funn på leveren hennes (ifm. en CT som ble tatt i forkant av operasjon) som de ønsker å undersøke. Det står også ´´... som ser ut som et blodårenøste..¨ Blodårenøster er ufarlige, men man blir jo likevel bekymret når de vil undersøke dette nærmere. 

Jeg har nå fundert og googlet fra ende til annen. Jeg landet på at varsel-lampen bør begynne å lyse, sett funnet i leveren i sammenheng med infeksjonen? en infeksjon skyldes jo at leveren ikke har gjort ´´jobben´´ sin, noe som igjen kan skyldes at leveren ikke fungerer som den skal - som igjen kan skyldes at dette funnet kan være av alvorlig art. Type kreft? 

Et slikt funn i leveren alene er vel ikke noe man bør behøve å bekymre seg over, før det evt er gjort undersøkelser som viser noe alvorlig. Men jeg går nå å kverner på denne infeksjonen og den mulige sammenhengen. 

Ønsker også å legge til at timen på sykehuset for nærmere undersøkelse ikke er før om ca 1 måned. Er ventelisten så lang uansett hva de mistenker? eller er dette noe vi kan tolke som et ´´godt tegn´´? 

Noen som har vært borti noe lignende, eller evt har kunnskap på området? Ønsker ærlige svar. 

Anonymkode: d67b5...af2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville virkelig ikke begynt å "utrede" personen sånn som du prøver her. Det ble gjort et funn de tror er godartet. Forhold dere til det.

Anonymkode: bab3b...03a

• Liker 3
Skrevet

Ved mistanke om kreft skjer ting ganske raskt. 

Anonymkode: 89f8b...e66

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ved mistanke om kreft skjer ting ganske raskt. 

Anonymkode: 89f8b...e66

Og ganske annerledes enn ved brev i posten lenge etter en operasjon. 

(Forøvrig minner dette om en skoleoppgave.)

Anonymkode: 63f50...f70

• Liker 2
Skrevet

Nei, det er ikke noen slik sammenheng.

Pust rolig, og avvent utredningen. Google gjør INGENTING annet enn å skremme deghvisdu ikke har fagkunnskap til å sortere det du leser.

Anonymkode: 6a56d...317

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...