Gå til innhold

Når utvalget blir for stort.

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 hour ago, Arcturus said:

Ja, de syns du ser digg ut og vil gjerne tap into it. Det er ikke stort verre enn det. Hvis jeg skal tippe vil jeg anta at disse mannfolka ikke akkurat kjenner deg dypt? Hva er det så de er så interessert i? Ditt ytre. Men livet er mer enn ens ytre polstring. Særlig hvis man har et dypt og meningsfullt forhold på agendaen kan det være interessant å forsøke å vurdere helt andre ting, selv om det er vanskelig å unngå at man trekkes mot det vakre. Jeg sier ikke at vi alle bør avvise vakre mennesker, men at man bør ha et reflektert forhold til at ytre skjønnhet ikke dikterer resultat meningsfullt forhold. Kanskje snarere tvert imot, om man skal høre på nyere forskning. Pene mennesker har lavere lykkefølelse i parforhold og har mer ustabile relasjoner (finner ikke link, men google litt. Harvard-undersøkelse nå nylig). 

Ved å selv gå inn i møter med de du vil treffe åpner du deg for å bli såret. Sånn er kjærligheten. Det er alltid høyere risiko i å bli skutt ned raskt når man står med lua i hånda fremfor å ligge på divanen og bli matet druer. La oss ta en ny analogi: Hvis du skal søke jobb, hvilken jobb ville du helst hatt? Den du måtte jobbe for, den som krevde en omfattende søknadsprosess med tøff konkurranse? Eller den som ringte på døren og ba om å få ansette deg? 

Etter alle innleggene dine der du skriver om overlegenheten med høyt utdannede mennesker, hvordan innvandring er en uting osv, så må jeg si at det er 80% sannsynlig at du er mindre pen siden du ikke skriker ut om studiene som viser at pene mennesker har bedre gener og er mer intelligente i snitt, samt a de blir behandlet bedre og av den grunn har bedre sjanse til å klare seg i livet. 

Da er det to innlegg i denne tråden der jeg må le i oppgitthet og overraskelse. Hvordan er det mulig å leve så desillusjonert? Du har meninger som støtter og bygger opp om det som er fordelsaktig for deg. Du har høy utdannelse = det er positivt og blablabla. Det er veldig viktig og intelligente mennesker uten utdanning kan nærmest gå og henge seg. Men du har ikke utseende med deg, så derfor er ikke utseendet så viktig og det finnes tross alt andre verdier her i livet.

Så jordnær på utseende, men overfladisk på utdanning- fordi disse to er fordelsaktige for deg personlig

Anonymkode: 2e852...ba5

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter alle innleggene dine der du skriver om overlegenheten med høyt utdannede mennesker, hvordan innvandring er en uting osv, så må jeg si at det er 80% sannsynlig at du er mindre pen siden du ikke skriker ut om studiene som viser at pene mennesker har bedre gener og er mer intelligente i snitt, samt a de blir behandlet bedre og av den grunn har bedre sjanse til å klare seg i livet. 

Da er det to innlegg i denne tråden der jeg må le i oppgitthet og overraskelse. Hvordan er det mulig å leve så desillusjonert? Du har meninger som støtter og bygger opp om det som er fordelsaktig for deg. Du har høy utdannelse = det er positivt og blablabla. Det er veldig viktig og intelligente mennesker uten utdanning kan nærmest gå og henge seg. Men du har ikke utseende med deg, så derfor er ikke utseendet så viktig og det finnes tross alt andre verdier her i livet.

Så jordnær på utseende, men overfladisk på utdanning- fordi disse to er fordelsaktige for deg personlig

Vil vel tro utseendet er viktig for alle mennesker, er jo tross alt det vi først vurderer.

Anonymkode: 528bb...0e2

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hahahhahahhahahahahahahhahahaha. 

Nei. 

Altså, jeg vet nesten ikke hvor jeg skal starte engang. Jeg tror du er såpass forvirret rundt en rekke ganske enkle sannheter om livet at å begynne å forsøke å lære deg noe er et fortapt prosjekt. Hvis, etter alle mine rasjonelle innlegg, du er så her i villrede ikke bare rundt hva jeg faktisk mener, men også knyttet til hva som er positivt med høyere utdanning kan ingenting hjelpe deg. 

Skrevet
Akkurat nå, Arcturus skrev:

Nei. 

Altså, jeg vet nesten ikke hvor jeg skal starte engang. Jeg tror du er såpass forvirret rundt en rekke ganske enkle sannheter om livet at å begynne å forsøke å lære deg noe er et fortapt prosjekt. Hvis, etter alle mine rasjonelle innlegg, du er så her i villrede ikke bare rundt hva jeg faktisk mener, men også knyttet til hva som er positivt med høyere utdanning kan ingenting hjelpe deg. 

Jeg hi har vært veldig glad for dine innlegg, har høyere utdannelse selv, det er bare positivt.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg regner med de vil ha en eller annen form for relasjon til meg, siden de ønsker og treffe meg.

At jeg selv kan ta aktive valg er en god ide, kanskje det da vil føles vondt og bli avvist? Jeg er ikke så redd av meg da.

Eh, nei. En kaffeinvitasjon er veldig uformelt. Det brukes i hovedsak for å se om det er noe der eller ikke. At du har blitt invitert på kaffe vil egentlig bare si at de liker utseende ditt og det inntrykket du har gitt hittil. 

Jeg ville egentlig ikke lagt så mye inn i slik overfladisk oppmerksomhet. Disse mennene som gir deg dette gir også dette til mange andre kvinner. 

Anonymkode: 9d1ea...44a

• Liker 2
Skrevet
6 minutes ago, Arcturus said:

Nei. 

En rekke sannheter som tilfeldigvis korrelerer med hva som er gunstig for deg

Men det er fint at du forsøker stråmanne meg til å visstnok mene at høy utdanning ikke har sine positive sider, slik at du kan slippe forholde deg til det jeg nettopp tok opp

Rasjonelle innlegg, ja. Du kan skrive "rasjonelt", men det betyr ikke at det du faktisk skriver er logisk eller riktig. Mange som forvirrer det å skrive på en emosjonelt distansert måte med rasjonell tankegang som er mer nøyaktig og riktig. Men når alt kommer til alt spiller det ingen rolle hvor emosjonelt eller rasjonelt et innlegg er for hva som er riktig, nøyaktig eller sant. Om jeg skriver "2 + 2 er 4 din satanpulte hore" så er det sant selv om det er skrevet på en usaklig måte. Å skrive "saklig" er ikke erlik sant

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh, nei. En kaffeinvitasjon er veldig uformelt. Det brukes i hovedsak for å se om det er noe der eller ikke. At du har blitt invitert på kaffe vil egentlig bare si at de liker utseende ditt og det inntrykket du har gitt hittil. 

Jeg ville egentlig ikke lagt så mye inn i slik overfladisk oppmerksomhet. Disse mennene som gir deg dette gir også dette til mange andre kvinner. 

Joda, det hadde blitt mye kaffe på meg..

En "jeg drakk kaffe med" løp jeg fra på slutten. Tok kontakt senere og jaggu med var han på ennå.

Nei,jeg får bare gi meg, ta en lang pause fra livet, reise til et annet land eller noe, alt er bedre å ha det slik som dette.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Joda, det hadde blitt mye kaffe på meg..

En "jeg drakk kaffe med" løp jeg fra på slutten. Tok kontakt senere og jaggu med var han på ennå.

Nei,jeg får bare gi meg, ta en lang pause fra livet, reise til et annet land eller noe, alt er bedre å ha det slik som dette.

? Forstod du ikke det jeg skrev? 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er fint at du forsøker stråmanne meg til å visstnok mene at høy utdanning ikke har sine positive sider, slik at du kan slippe forholde deg til det jeg nettopp tok opp

Rasjonelle innlegg, ja. Du kan skrive "rasjonelt", men det betyr ikke at det du faktisk skriver er logisk eller riktig. Mange som forvirrer det å skrive på en emosjonelt distansert måte med rasjonell tankegang som er mer nøyaktig og riktig. Men når alt kommer til alt spiller det ingen rolle hvor emosjonelt eller rasjonelt et innlegg er for hva som er riktig, nøyaktig eller sant. Om jeg skriver "2 + 2 er 4 din satanpulte hore" så er det sant selv om det er skrevet på en usaklig måte. Å skrive "saklig" er ikke erlik sant

Ingen krangling, her diskuterer vi et problem mange fine mennesker har, vi blir sett på som objekter, er drittlei.

• Liker 1
Skrevet

? Forstod du ikke det jeg skrev? 

Jeg er klar over at de gir mange oppmerksomhet, men det er så påfallende kjedelig.

Skrevet
7 minutes ago, AnonymBruker said:

Ingen krangling, her diskuterer vi et problem mange fine mennesker har, vi blir sett på som objekter, er drittlei.

Mitt problem er mye verre, jeg må leve i en verden der man tror å skrive saklig betyr at man er opplyst og ser sannheten. Det er mye mer synd på meg enn deg, takk

• Liker 1
Skrevet

Mitt problem er mye verre, jeg må leve i en verden der man tror å skrive saklig betyr at man er opplyst og ser sannheten. Det er mye mer synd på meg enn deg, takk

He he :)

:)

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynner å få et inntrykk av at du er psykisk syk. Get help. 

Skrevet
3 timer siden, Arcturus skrev:

Synes du skrev konstruktive svar jeg.:klappe:

HIlsen hi.

• Liker 2
Skrevet
3 hours ago, Arcturus said:

Sier du det. Vel, jeg antar det betyr du har rett, du har tross alt høyere utdanning så du har sikkert en psykologisk grad inni der slik som alle andre med høyere utdanning. En psykisk syk person kan jo aldri har rett. Har du angst? Alle dine meninger og oppfatninger er feil.

Du er nødt å være sertifisert mentalt frisk og ha en høy utdanning for at du skal ha mulighet for å ha et poeng. Spesielt om du forsøker diskutere med mennesker som har stort ego og som nekter lytte til andre mennesker. Men de har i det minste noen år på skolebenken!

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sier du det. Vel, jeg antar det betyr du har rett, du har tross alt høyere utdanning så du har sikkert en psykologisk grad inni der slik som alle andre med høyere utdanning. En psykisk syk person kan jo aldri har rett. Har du angst? Alle dine meninger og oppfatninger er feil.

Du er nødt å være sertifisert mentalt frisk og ha en høy utdanning for at du skal ha mulighet for å ha et poeng. Spesielt om du forsøker diskutere med mennesker som har stort ego og som nekter lytte til andre mennesker. Men de har i det minste noen år på skolebenken!

Det er en del av livet at folk er forskjellig, gled deg over forskjellene i stedetfor, livet er for kort til krangling.

( Gjelder begge to )

Ha en god natt :)

Skrevet
3 minutes ago, AnonymBruker said:

Det er en del av livet at folk er forskjellig, gled deg over forskjellene i stedetfor, livet er for kort til krangling.

( Gjelder begge to )

Ha en god natt :)

Hadde mennesker bare tenkt som deg. Men nå er det slik at mennesker som Arcturus ser ned på mange mennesker med syltynt grunnlag

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde mennesker bare tenkt som deg. Men nå er det slik at mennesker som Arcturus ser ned på mange mennesker med syltynt grunnlag

Det er en helt annen sak. 

Skrevet
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Det er en helt annen sak. 

Ja, men det er relevant til mennesker og allting. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...