AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #1 Skrevet 4. november 2017 Jeg blir "invitert på kaffe" ofte, får mye positiv oppmeksomhet av menn. Jeg går ikke rundt og tror jeg er noe, har mine feil, men likevel så merker jeg dette "påvirker meg". Når utvalget og oppmerksomheten fra menn blir så stor, så får jeg problemer "med å samle meg" som om jeg elsker at de jakter på meg, oppmeksomheten og spenningen som følger med. Sliter derfor med å "ta noen seriøst" når det er så lett tilgang, får ofte dårlig samvittighet for at jeg lar meg drive med, begynner "å leke selv". Dette er et mønster jeg ønsker å stoppe, og drive og leke seg gjennom livet er noe som gir meg dårlig samvittighet. Innerst inne vil jeg jo ha noe seriøst. Har prøvd "å ta pauser" og ha null kontakt med noen menn, men det fungerer ikke for meg, jeg blir ikke lykkelig av det. Hvordan kan man jobbe med seg selv for å finne en ro? Anonymkode: 528bb...0e2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #2 Skrevet 4. november 2017 Tenker du burde prøve seriøs dating, for du har et rosenrødt syn på virkeligheten. Du tenker at positiv oppmerksomhet fra menn = garantert ligg evt kjæreste. Men om du lar dem bli kjent med deg vil du merke at utvalget vil snevre ganske raskt inn. For selv om mange kan bli interessert grunnet utseende, vil ikke de fleste utvikle de dypere følelsene eller forelskelsen. Det er ikke så lett å få seg kjæreste selv om man er pen. Men kanskje du på et nivå er redd for nettopp dette og slipper ikke noen innpå deg. Mer behagelig å drive på sånn som du gjør nå, for du får kun bekreftelse og gir aldri noen sjanse til å avvise deg. Anonymkode: 2e852...ba5 8
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #3 Skrevet 4. november 2017 Jeg skulle gjerne hatt det som deg, det høres deilig ut. Anonymkode: f0c5d...916
Teethgrinding Skrevet 4. november 2017 #4 Skrevet 4. november 2017 Samtidig vil det være menn som ikke spør deg ut på kafe. Hvem er disse mennene? Det er menn som kan velge, som har sine egne sett med krav de stiller, som har noe å fare med og er klar over hvilke kort de sitter med. For å finne den kjæresten du sikkert mener du fortjener må du velge noen du liker og syns er attraktiv, uavhengig av den buzzen som beilere overøser deg med. Du må selv gå inn i det og ta aktive valg. Å sitte stille kun på mottakerens side er ikke en spesielt god strategi for å finne noen du liker. Da finner du bare de som liker deg, og ikke omvendt. Til sist: Hva slags menn tror du er typene til å invitere flest med ut på date? Ved å sitte passivt står du i fare for å kun treffe én type mennesker. 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #5 Skrevet 4. november 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker du burde prøve seriøs dating, for du har et rosenrødt syn på virkeligheten. Du tenker at positiv oppmerksomhet fra menn = garantert ligg evt kjæreste. Men om du lar dem bli kjent med deg vil du merke at utvalget vil snevre ganske raskt inn. For selv om mange kan bli interessert grunnet utseende, vil ikke de fleste utvikle de dypere følelsene eller forelskelsen. Det er ikke så lett å få seg kjæreste selv om man er pen. Men kanskje du på et nivå er redd for nettopp dette og slipper ikke noen innpå deg. Mer behagelig å drive på sånn som du gjør nå, for du får kun bekreftelse og gir aldri noen sjanse til å avvise deg. Anonymkode: 2e852...ba5 Jeg har jo datet litt, og aldri fått et avslag. De har hatt varierende motiver, sex og forhold videre. Ser lett på avvisning.. er så trygg på meg selv at det ikke spiller noen rolle. Jeg er ikke et forferdelig menneske uten selvinnsikt, vet at det høres "kvalmt ut" men slik er realiteten min, og jeg må finne en løsning, det plager meg. Anonymkode: 528bb...0e2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #6 Skrevet 4. november 2017 18 minutter siden, Arcturus skrev: Samtidig vil det være menn som ikke spør deg ut på kafe. Hvem er disse mennene? Det er menn som kan velge, som har sine egne sett med krav de stiller, som har noe å fare med og er klar over hvilke kort de sitter med. For å finne den kjæresten du sikkert mener du fortjener må du velge noen du liker og syns er attraktiv, uavhengig av den buzzen som beilere overøser deg med. Du må selv gå inn i det og ta aktive valg. Å sitte stille kun på mottakerens side er ikke en spesielt god strategi for å finne noen du liker. Da finner du bare de som liker deg, og ikke omvendt. Til sist: Hva slags menn tror du er typene til å invitere flest med ut på date? Ved å sitte passivt står du i fare for å kun treffe én type mennesker. Jeg regner med de vil ha en eller annen form for relasjon til meg, siden de ønsker og treffe meg. At jeg selv kan ta aktive valg er en god ide, kanskje det da vil føles vondt og bli avvist? Jeg er ikke så redd av meg da. Anonymkode: 528bb...0e2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #7 Skrevet 4. november 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skulle gjerne hatt det som deg, det høres deilig ut. Anonymkode: f0c5d...916 Skaper bare hodebry, man blir litt "falsk høy på seg selv". Anonymkode: 528bb...0e2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #8 Skrevet 4. november 2017 3 minutes ago, AnonymBruker said: Jeg har jo datet litt, og aldri fått et avslag. De har hatt varierende motiver, sex og forhold videre. Ser lett på avvisning.. er så trygg på meg selv at det ikke spiller noen rolle. Jeg er ikke et forferdelig menneske uten selvinnsikt, vet at det høres "kvalmt ut" men slik er realiteten min, og jeg må finne en løsning, det plager meg. Anonymkode: 528bb...0e2 Hvor mange seriøse forhold har du hatt med menn du har hatt følelser for? Anonymkode: 2e852...ba5
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #9 Skrevet 4. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange seriøse forhold har du hatt med menn du har hatt følelser for? Anonymkode: 2e852...ba5 5.... det som er problemet, jeg forstår nå at de "egentlig ikke nådde opp noen av dem" Anonymkode: 528bb...0e2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #10 Skrevet 4. november 2017 2 minutes ago, AnonymBruker said: 5.... det som er problemet, jeg forstår nå at de "egentlig ikke nådde opp noen av dem" Anonymkode: 528bb...0e2 ? Anonymkode: 2e852...ba5
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #11 Skrevet 4. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: ? Anonymkode: 2e852...ba5 Ingen av dem var riktige for meg, det var en illusjon der jeg ikke var "nok interessert" men jeg visste det ikke selv. Alder og modenhet spiller inn her. Jeg trenger en å snakke med om dette. Vil bryte mønsteret. Anonymkode: 528bb...0e2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #12 Skrevet 4. november 2017 2 minutes ago, AnonymBruker said: Ingen av dem var riktige for meg, det var en illusjon der jeg ikke var "nok interessert" men jeg visste det ikke selv. Alder og modenhet spiller inn her. Jeg trenger en å snakke med om dette. Vil bryte mønsteret. Anonymkode: 528bb...0e2 Så du hadde ikke de riktige følelsene for dem? Om du vil bryte mønsteret, så bryt mønsteret. Du trenger ikke noen til å holde hånden din for det, du er et voksent menneske og det er på tide å stå til ansvar for egne valg og oppførsel. Å tro du trenger andre for dette er en unnskyldning og en måte du rettferdiggjør å behandle andre som dritt. Litt som menn som voldtar mener at de ikke klarer styre egen kåtskap og må voldta. Om du ønsker fortsette som du gjør, så kommer du til å gjøre det uansett hva andre sier, men ikke kom her og skyld på andre enn deg selv Anonymkode: 2e852...ba5
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #13 Skrevet 4. november 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du hadde ikke de riktige følelsene for dem? Om du vil bryte mønsteret, så bryt mønsteret. Du trenger ikke noen til å holde hånden din for det, du er et voksent menneske og det er på tide å stå til ansvar for egne valg og oppførsel. Å tro du trenger andre for dette er en unnskyldning og en måte du rettferdiggjør å behandle andre som dritt. Litt som menn som voldtar mener at de ikke klarer styre egen kåtskap og må voldta. Om du ønsker fortsette som du gjør, så kommer du til å gjøre det uansett hva andre sier, men ikke kom her og skyld på andre enn deg selv Anonymkode: 2e852...ba5 Jeg behandler ikke andre som dritt. Egne valg og oppførsel er en ting,er grei med alle jeg, untatt" tendensen til å leke"........ når utvalget blir stort så kan man la seg rive med i slike mønstre, skylder ikke på andre enn meg selv, men det hjelper alltid å få veiledning utenfra. Anonymkode: 528bb...0e2
Teethgrinding Skrevet 4. november 2017 #14 Skrevet 4. november 2017 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg regner med de vil ha en eller annen form for relasjon til meg, siden de ønsker og treffe meg. At jeg selv kan ta aktive valg er en god ide, kanskje det da vil føles vondt og bli avvist? Jeg er ikke så redd av meg da. Anonymkode: 528bb...0e2 Ja, de syns du ser digg ut og vil gjerne tap into it. Det er ikke stort verre enn det. Hvis jeg skal tippe vil jeg anta at disse mannfolka ikke akkurat kjenner deg dypt? Hva er det så de er så interessert i? Ditt ytre. Men livet er mer enn ens ytre polstring. Særlig hvis man har et dypt og meningsfullt forhold på agendaen kan det være interessant å forsøke å vurdere helt andre ting, selv om det er vanskelig å unngå at man trekkes mot det vakre. Jeg sier ikke at vi alle bør avvise vakre mennesker, men at man bør ha et reflektert forhold til at ytre skjønnhet ikke dikterer resultat meningsfullt forhold. Kanskje snarere tvert imot, om man skal høre på nyere forskning. Pene mennesker har lavere lykkefølelse i parforhold og har mer ustabile relasjoner (finner ikke link, men google litt. Harvard-undersøkelse nå nylig). Ved å selv gå inn i møter med de du vil treffe åpner du deg for å bli såret. Sånn er kjærligheten. Det er alltid høyere risiko i å bli skutt ned raskt når man står med lua i hånda fremfor å ligge på divanen og bli matet druer. La oss ta en ny analogi: Hvis du skal søke jobb, hvilken jobb ville du helst hatt? Den du måtte jobbe for, den som krevde en omfattende søknadsprosess med tøff konkurranse? Eller den som ringte på døren og ba om å få ansette deg?
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #15 Skrevet 4. november 2017 9 minutter siden, Arcturus skrev: Ja, de syns du ser digg ut og vil gjerne tap into it. Det er ikke stort verre enn det. Hvis jeg skal tippe vil jeg anta at disse mannfolka ikke akkurat kjenner deg dypt? Hva er det så de er så interessert i? Ditt ytre. Men livet er mer enn ens ytre polstring. Særlig hvis man har et dypt og meningsfullt forhold på agendaen kan det være interessant å forsøke å vurdere helt andre ting, selv om det er vanskelig å unngå at man trekkes mot det vakre. Jeg sier ikke at vi alle bør avvise vakre mennesker, men at man bør ha et reflektert forhold til at ytre skjønnhet ikke dikterer resultat meningsfullt forhold. Kanskje snarere tvert imot, om man skal høre på nyere forskning. Pene mennesker har lavere lykkefølelse i parforhold og har mer ustabile relasjoner (finner ikke link, men google litt. Harvard-undersøkelse nå nylig). Ved å selv gå inn i møter med de du vil treffe åpner du deg for å bli såret. Sånn er kjærligheten. Det er alltid høyere risiko i å bli skutt ned raskt når man står med lua i hånda fremfor å ligge på divanen og bli matet druer. La oss ta en ny analogi: Hvis du skal søke jobb, hvilken jobb ville du helst hatt? Den du måtte jobbe for, den som krevde en omfattende søknadsprosess med tøff konkurranse? Eller den som ringte på døren og ba om å få ansette deg? Jeg ser etter han som ikke bare "ser mitt ytre" Jeg ser ikke at et annet menneske klarer å såre meg, det er årsaker til det. Dette gjør meg bare ensom, må finne en løsning på det. Anonymkode: 528bb...0e2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #16 Skrevet 4. november 2017 Helt ærlig syns jeg innleggende dine er ganske intetsigende. Du sier du vil bryte mønsteret, men alt du skriver er så overfladisk. Det er ingen ting å ta i, eller gi råd ut i fra. Du går ikke i dybden og forklarer sånn at du kan få fornuftige tilbakemeldinger. Hele tråden minner mer om en utblåsning enn noen som er ute etter andres syn. Anonymkode: e6f0c...700 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #17 Skrevet 4. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: 5.... det som er problemet, jeg forstår nå at de "egentlig ikke nådde opp noen av dem" Anonymkode: 528bb...0e2 Du er hvor gammel, sa du? Så har du hatt fem 'seriøse' forhold? De kan ikke ha vart særlig lenge da... og da kan de etter min oppfatning heller ikke kalles seriøse. Anonymkode: ead74...ecb
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #18 Skrevet 4. november 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er hvor gammel, sa du? Så har du hatt fem 'seriøse' forhold? De kan ikke ha vart særlig lenge da... og da kan de etter min oppfatning heller ikke kalles seriøse. Anonymkode: ead74...ecb 2 av disse var samboerforhold over år, de andre varte rundt et års tid, men de var jo seriøse. Anonymkode: 528bb...0e2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #19 Skrevet 4. november 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt ærlig syns jeg innleggende dine er ganske intetsigende. Du sier du vil bryte mønsteret, men alt du skriver er så overfladisk. Det er ingen ting å ta i, eller gi råd ut i fra. Du går ikke i dybden og forklarer sånn at du kan få fornuftige tilbakemeldinger. Hele tråden minner mer om en utblåsning enn noen som er ute etter andres syn. Anonymkode: e6f0c...700 Jeg synes det er for utleverende og gå i dybden, men er takknemlig for svar. Skal jo jobbe med dette. Anonymkode: 528bb...0e2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #20 Skrevet 4. november 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg behandler ikke andre som dritt. Egne valg og oppførsel er en ting,er grei med alle jeg, untatt" tendensen til å leke"........ når utvalget blir stort så kan man la seg rive med i slike mønstre, skylder ikke på andre enn meg selv, men det hjelper alltid å få veiledning utenfra. Anonymkode: 528bb...0e2 Når du leker med andre mennesker behandler du de som dritt. Tror du menn ikke har følelser og ikke kan bli såret av å bli lekt med eller avvist? Du er klar over at det er men som husker 30 år tilbake når de ble latterliggjort av en jente de spurte ut på date? Du er ikke klar over den psykologiske skaden du sannsynligvis har forårsaket? Vet ikke hva jeg skal skrive en gang Anonymkode: 2e852...ba5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå