Gå til innhold

Har du en god oppskrift på stuffing?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal lage kalkun for første gang til nyttårsaften og tenkte da å lage stuffing også. Men så ser jeg jo at det finnes mange forskjellige varianter. Hvem synes du er best? Og har du den inni kalkunen eller ved siden av? 

Anonymkode: 793f2...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De gangene jeg har fått stuffing av typen med brød, urter og tørket frukt har jeg nesten spist mer stuffing enn kalkun. :P Har aldri laget det selv, så jeg har ingen godt utprøvd oppskrift å anbefale, men denne ser ut som noe á la det jeg tenker på. Skulle jeg laget kalkun med stuffing selv hadde jeg antakelig brukt denne som basis, og tilsatt litt mer urter. Salvie som ble stekt litt sammen med løken kanskje? :spise:

Anonymkode: da39e...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke oppskrift, men ingrediensene jeg har i er løk, hvitløk, selleristenger, eple, sopp, brød trukket i litt melk, salt, pepper og salvie. Jeg har den inni kalkunen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pleid å steke epler, svisker og løk i smør med litt honning og krydder (salt, pepper, rosmarin) og gjerne en slant sherry hvis jeg har. Stuffer kalkunen med blandingen. Veldig enkelt og godt. :) 

Anonymkode: 2a674...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har den ved siden av. Prøvde en ny type i fjor og den var veldig populær blant gjestene! Lagde krutonger av gammelt brød med hvitløk. Dette er hva jeg hadde i den. 

Kjøttpølse stekt i små biter, små brokolitopper, løk, sopp og frossen spinat. Stekte dette lett før jeg helte følte over og kokte det raskt sammen. Hadde i krutong rett før servering, krydder etter smak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hiver epler, valnøtter og svisker i steikepose sammen med kalkunen. Når kalkunen er ferdigstekt, blander vi denne blandingen med risen, og tilsetter litt kraft fra stekeposen. Det blir knallgodt. Har også waldorfsalat (hjemmelaget) til, samt diverse andre grønnsaker. 

Anonymkode: 395b2...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker medisterdeig  . Blander I 2 egg, litt oppkuttet loff og løk.   Fyller det inn I kalkunen.  Legger mase epler og svisker rundt  og inn der det er plass.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...