Gå til innhold

Er dette lov? Begynt å rive inne i huset.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei alle. 

Min mor døde for ikke så lenge siden, en stund etter min far. Jeg og mine tre søsken har arvet huset deres, og litt andre greier.

Nå har det seg sånn at søsteren min sin sønn har planer om å kjøpe huset som vi arvet. Vi har fått takstmann til å se på det, og fått en verdi på huset. 
Sønnen til søsteren min har en leilighet han er nødt til å selge for å få lån. Han har enda ikke fått solgt den. 

Min bror kom inn i huset i går og da har de begynt å rive på kjøkkenet. Min søster har altså gitt sønnen sin lov til dette, uten å spørre oss.

Alvorlig talt. Er dette lov? Har prøvd å ringe henne flere ganger. Får han ikke solgt leiligheten sin, så får han jo heller ikke kjøpt huset. Også har de begynt å rive!

Anonymkode: ee599...2fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, dette er ikke lov uten alle arvingenes samtykke. Når dere arver så eier dere sammen inntil dere har ført eiendommen over på ny eier, innenror eller utenror familien. 

Nytter det ikke å stoppe personen(e) så går du til Tingretten på mandag og krever offentlig skifte. Det koster litt, men da kan ikke folk ta seg tilrette. Alternativt kontakter du advokat. 

Å selge til takst til familien er heller ikke særlig smart. Markedsverdien er noe annet enn takst, slik at dere kan tape store penger på lettvindte løsninger. 

Anonymkode: 26290...02b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke lov. Man kan ikke bare gå inn i andre sine hus og begynne å rive. 

Anonymkode: 19f81...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei alle. 

Min mor døde for ikke så lenge siden, en stund etter min far. Jeg og mine tre søsken har arvet huset deres, og litt andre greier.

Nå har det seg sånn at søsteren min sin sønn har planer om å kjøpe huset som vi arvet. Vi har fått takstmann til å se på det, og fått en verdi på huset. 
Sønnen til søsteren min har en leilighet han er nødt til å selge for å få lån. Han har enda ikke fått solgt den. 

Min bror kom inn i huset i går og da har de begynt å rive på kjøkkenet. Min søster har altså gitt sønnen sin lov til dette, uten å spørre oss.

Alvorlig talt. Er dette lov? Har prøvd å ringe henne flere ganger. Får han ikke solgt leiligheten sin, så får han jo heller ikke kjøpt huset. Også har de begynt å rive!

Anonymkode: ee599...2fe

Det er dere som eier huset. Dette er ikke lov

Anonymkode: dfd62...ee5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt klart IKKE lov! Om han ikke klarer å få solgt leiligheten, og dere ønsker å selge huset, må dere bare la det gå på det åpne markedet og få en bedre pris for det. Tror ikke dere vil være tjent med å la han kjøpe det, om dere ikke blir enige om en pris som HAN aksepterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...