AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #1 Skrevet 3. november 2017 Asperger er i spekteret, så det er bare på en måte autisme. Men jeg vurderer å utredes for dette da det er for mye ved nevrotypiske som irriterer meg. Har få venner, lite flink til å holde kontakt og har somregel kontakt når jeg er i nærheten av noen. Får ikke sterke bånd til de fleste og det er faktisk litt sårt for meg :/ føler meg fort glemt og tilside satt. Men hva kan jeg forlange når jeg nesten ikke gir? Det som er nå er at jeg blir mer og mer sur på meg selv for "annerledesheten". Jeg skjønner ikke denne smalltalken, vitsingen og evige ropet etter oppmerksomhet. Folk kan fort komme for brått på og jeg bruker tid på å svare. dette er svært fornærmende for de som vil kommunisere med meg. Men jeg ble bare litt redd for at diagnosen kan forverre seg? Anonymkode: 940fe...85d
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #2 Skrevet 3. november 2017 Jeg er mye sånn du sier men jeg har ikke autisme . Datter min har og hu er veldig lik deg. Men hun og jeg har like personlighet og der spiller mye inn. Jeg hater mye folk og småprat. Jeg er intavært og blir sliten av folk . Føler meg ofte glemt pga jeg ikke orker å være hyper sosial. Det er jeg skal fram til er . Nei den kan ikke utvikle seg til verre. Men du kan få sterkere sympomer pga forandring av miljø . Og personligheten din spiller en rolle å. Anonymkode: 3cf9f...fe3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #4 Skrevet 3. november 2017 Takk for svar! Ja det kan være personligheten. Men jeg er på vei mot drømmeyrket, og det krever dessverre at en omgås folk og må prate med folk og være blid og energisk! Dessverre blir jeg heller fort sur dersom det blir for mye. Det blir masete for meg rett og slett :/ festing gir meg ingenting selv om det var gøy den tiden jeg drakk. Skulle ønske jeg var mer glad i mennesker. Anonymkode: 940fe...85d
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #5 Skrevet 3. november 2017 5 minutes ago, AnonymBruker said: Takk for svar! Ja det kan være personligheten. Men jeg er på vei mot drømmeyrket, og det krever dessverre at en omgås folk og må prate med folk og være blid og energisk! Dessverre blir jeg heller fort sur dersom det blir for mye. Det blir masete for meg rett og slett :/ festing gir meg ingenting selv om det var gøy den tiden jeg drakk. Skulle ønske jeg var mer glad i mennesker. Anonymkode: 940fe...85d Det samme tenker mange introverte. Løsningen er å finne en måte å balansere det på der det ikke blir for voldsomt. Anonymkode: 268fc...1cc
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #6 Skrevet 3. november 2017 Jeg tar alltid med meg bok i lunsjen . Meller meg helt ut. Og går gjerne hjem med musikk på øra. Da får jeg ladet opp og orket det sosiale. Det merkeige er at jobb er jobb der tåler jeg det mere. Men privat der må jeg ha ro. Unngår lønning pils osv. Anonymkode: 3cf9f...fe3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #7 Skrevet 4. november 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Det samme tenker mange introverte. Løsningen er å finne en måte å balansere det på der det ikke blir for voldsomt. Anonymkode: 268fc...1cc Dette stemmer ikke helt. Introverte kan være kjempe glad i mennesker og å omgås mennesker! De må bare lade batteriene alene Ts, føler du selv at du er introvert eller at du heller mot aspergers? Anonymkode: 0949d...e5e
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #8 Skrevet 4. november 2017 Det har vært mange tråder om dette i det siste, TS hva med om du bestiller en dagens time med fast legen din, og ta en snakk hin? Da for du korekte svar. Anonymkode: 716ad...937 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #9 Skrevet 4. november 2017 33 minutes ago, AnonymBruker said: Dette stemmer ikke helt. Introverte kan være kjempe glad i mennesker og å omgås mennesker! De må bare lade batteriene alene Ts, føler du selv at du er introvert eller at du heller mot aspergers? Anonymkode: 0949d...e5e Kjempeglad er overdrivelse, de er individer som alle andre og det er definitivt noen av dem som misliker folk flest. Kjenner en ikke-asperger som er introvert, misliker mennesker og flyttet til en gård der hun har minst mulig kontakt med andre. Lynende skarp dame. Aspergere liker som oftest å ha noen venner og sosial kontakt, der er noen som har schizoide tendenser og ikke får noe ut av det, men de fleste liker noe sosial kontakt. Men de ikke-aspergerne som misliker mennesker må også tilpasse seg Anonymkode: 268fc...1cc
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #10 Skrevet 4. november 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjempeglad er overdrivelse, de er individer som alle andre og det er definitivt noen av dem som misliker folk flest. Kjenner en ikke-asperger som er introvert, misliker mennesker og flyttet til en gård der hun har minst mulig kontakt med andre. Lynende skarp dame. Aspergere liker som oftest å ha noen venner og sosial kontakt, der er noen som har schizoide tendenser og ikke får noe ut av det, men de fleste liker noe sosial kontakt. Men de ikke-aspergerne som misliker mennesker må også tilpasse seg Anonymkode: 268fc...1cc Det er det ikke. Jeg er introvert men er kjempe glad i mennesker og å være sammen med dem. Det er ikke slik at selv om man er introvert så liker man ikke å være sammen med mennesker, hater mennesker eller er en sær enstøing slik som enkelte legger frem. Anonymkode: 0949d...e5e
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #11 Skrevet 4. november 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er det ikke. Jeg er introvert men er kjempe glad i mennesker og å være sammen med dem. Det er ikke slik at selv om man er introvert så liker man ikke å være sammen med mennesker, hater mennesker eller er en sær enstøing slik som enkelte legger frem. Anonymkode: 0949d...e5e Som sagt, introverte er individer som alle andre. Du tar jo dette nærmest som et personangrep. Og tro det eller ei, men der er mang en ekstrovert som misliker mennesker også Det er heller ikke slik at alle introverte er kjempeglad i mennesker, de fleste har nok et mer nøytralt forhold til mennesker. At du er slik betyr ikke at alle andre er som deg Anonymkode: 268fc...1cc
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #12 Skrevet 4. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Som sagt, introverte er individer som alle andre. Du tar jo dette nærmest som et personangrep. Og tro det eller ei, men der er mang en ekstrovert som misliker mennesker også Det er heller ikke slik at alle introverte er kjempeglad i mennesker, de fleste har nok et mer nøytralt forhold til mennesker. At du er slik betyr ikke at alle andre er som deg Anonymkode: 268fc...1cc Vedkommende skrev jo "Introverte kan være", h*n skrev ikke at alle introverte er sånn eller at fordi det er sånn for denne personen så er det sånn for alle andre introverte også. Anonymkode: 1b777...87b 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #13 Skrevet 4. november 2017 Just now, AnonymBruker said: Vedkommende skrev jo "Introverte kan være", h*n skrev ikke at alle introverte er sånn eller at fordi det er sånn for denne personen så er det sånn for alle andre introverte også. Anonymkode: 1b777...87b Da er det 100% irrelevant til innlegget mitt til å begynne med Jeg skrev "det samme tenker mange introverte". Jeg har aldri sagt alle og ser ikke hvorfor man da skal poengtere at noen introverte elsker mennesker da det hele tiden har vært implisert ved min ordbruk mange. Anonymkode: 268fc...1cc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå