addict Skrevet 3. november 2017 #1 Skrevet 3. november 2017 Hei! Jeg og kjæresten har bestillt langhelg i desember til Helsinki. Vi skal bo midt i sentrum. Har du vært der og vil fortelle? Hva anbefales å se og gjøre? :-)
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #2 Skrevet 4. november 2017 Du tar deg en tur til julemarkedet ved den hvite kirken (domkirken), fra der kan du fölge gaten opp mot Stockmann som er en stor butikk med masse fint å se på eller kjöpe. Man tar en tur til "The rock church" like ved Kamppi metrostasjon, vel verdt en tur. Dersom dere skal väre her en langhelg kan jeg anbefale en dagstur til Tallinn, koster ca 19 euro tur/retur og man får en god del timer å kose seg i den byen för båten tar turen tilbake til Helsinki. Nede ved havnen har du Skywheel som er pariserhjul som gir deg god utsikt over selve havnen og byen. Er dere litt "ville" så velger dere Sauna gondolen og koser dere i den mens hjulet surrer rundt. Like ved så finner dere Allas sea pool hvor dere kan enten bade i sjövann etter Sauna eller velge et oppvarmet basseng för dere koser dere med en drink eller to. Ellers ville jeg bare vandret rundt og sett på de fine bygningene, juledekorasjonene og nyte denne fine byen. Mange fine restauranter og barer man kan kose seg i. Fra flyplassen går det flytog direkte til sentrum og koster 5,50 pr tur, tar ca 20 ish minutter og går hvert 10de minutt. Sentralbanestasjonen er veldig sentral og du har allt inne en vanlig gåtur derfra. Anonymkode: 96465...ba2 2
Alltidpånett Skrevet 5. november 2017 #3 Skrevet 5. november 2017 Spis på russiske Troika, handle second hand og nyt afternoon tea på Salutorget. Blant annet. Har laget en liten guide fra mine to turer til den flotte byen her :) 1
LittDiva Skrevet 5. november 2017 #4 Skrevet 5. november 2017 Spise på Sea horse. Gå på Löyly. Outlet til Iittala og Marimekko. 1
addict Skrevet 7. november 2017 Forfatter #5 Skrevet 7. november 2017 På 4.11.2017 den 13.15, AnonymBruker skrev: Du tar deg en tur til julemarkedet ved den hvite kirken (domkirken), fra der kan du fölge gaten opp mot Stockmann som er en stor butikk med masse fint å se på eller kjöpe. Man tar en tur til "The rock church" like ved Kamppi metrostasjon, vel verdt en tur. Dersom dere skal väre her en langhelg kan jeg anbefale en dagstur til Tallinn, koster ca 19 euro tur/retur og man får en god del timer å kose seg i den byen för båten tar turen tilbake til Helsinki. Nede ved havnen har du Skywheel som er pariserhjul som gir deg god utsikt over selve havnen og byen. Er dere litt "ville" så velger dere Sauna gondolen og koser dere i den mens hjulet surrer rundt. Like ved så finner dere Allas sea pool hvor dere kan enten bade i sjövann etter Sauna eller velge et oppvarmet basseng för dere koser dere med en drink eller to. Ellers ville jeg bare vandret rundt og sett på de fine bygningene, juledekorasjonene og nyte denne fine byen. Mange fine restauranter og barer man kan kose seg i. Fra flyplassen går det flytog direkte til sentrum og koster 5,50 pr tur, tar ca 20 ish minutter og går hvert 10de minutt. Sentralbanestasjonen er veldig sentral og du har allt inne en vanlig gåtur derfra. Anonymkode: 96465...ba2 Tuuusen takk!!!
addict Skrevet 7. november 2017 Forfatter #6 Skrevet 7. november 2017 På 5.11.2017 den 8.24, Alltidpånett skrev: Spis på russiske Troika, handle second hand og nyt afternoon tea på Salutorget. Blant annet. Har laget en liten guide fra mine to turer til den flotte byen her :) Takk, leste alt
Alltidpånett Skrevet 10. november 2017 #7 Skrevet 10. november 2017 På 7.11.2017 den 15.53, addict skrev: Takk, leste alt Ha en fin tur 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå