Gå til innhold

Navn til prinsessa <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring

sofie777, mod

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gøril, Magda, Rønnaug, Laila, Jeanette, Eldbjørg, Linda, Kanutte

Anonymkode: 4e93d...122

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det spanske ordet for fargen GUL. Vil du virkelig ha en unge som går rundt og heter Gul på spansk?

Det er også navnet på en sandstrand i syden....

Anonymkode: 263c2...c5d

Er det så farlig da? 

Mange navn som betyr verre ting 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er det spanske ordet for fargen GUL. Vil du virkelig ha en unge som går rundt og heter Gul på spansk?

Det er også navnet på en sandstrand i syden....

Anonymkode: 263c2...c5d

Det er feil. Gul på spansk er «amarillo». 

Det andre argumentet ditt er heller ikke holdbart. Folk i Norge heter jo Bjørn og Stein og Sol og masse annet som er døde ting i naturen, og det er det liksom ingen som stusser på, så lenge det er et norsk, traust navn som alle i Norge har hørt hundre ganger før. 

Når det gjelder selve navnediskusjonen. Jeg syns Anna Maria er litt tungt fordi det er to navn som begge slutter på A. Da syns jeg det blir tungt. Navnet har generelt veldig mye A i seg. Anna Marie syns jeg derimot er fint. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at du ikke er gravid med ei prinsesse. Du venter ei helt vanlig, men sikkert nydelig, jente.

Anonymkode: 872d0...8af

hahah, hadde egentlig tenk til å ha en annen overskrift, men glemte å bytte før jeg publiserte... Jeg kaller henne nemlig lille prinsesse :fnise: 

ts

Anonymkode: 4210e...e56

• Liker 1
Skrevet

Anna Maria er også fint. Eller Marie. 

Anonymkode: 33a05...a28

Takk for forslag! Har også tenkt på Marie, men jeg heter det selv, og jeg synes ikke det er helt innafor å kalle dattera mi for det samme. Vet egentlig ikke om det er innafor å kalle henne Maria heller siden det er så likt mitt eget navn :)

Skrevet

Aurora (betyr Nordlys) eller Sabrina

Anonymkode: 754f4...fef

• Liker 1
Skrevet

Anna Maria er nydelig

Nicoline ville jeg valgt alene, helst Nikoline med k. 

Anonymkode: a7c67...de2

Det er jeg faktisk enig i. Har alltid tenkt å det ser bedre ut med c, men nå synes jeg det så bedre ut med k. Da måtte jeg vel kanskje også hatt Sofie og ikke Sophie. 

ts

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Aurora (betyr Nordlys) eller Sabrina

Anonymkode: 754f4...fef

Leste nettopp i en annen tråd hvor Aurora ble nevnt, men da var det skulle moren kalle henne Noura-Aurora eller noe slikt, og etter den tråden har faktisk hele mitt syn på navnet Aurora ødelagt. Synes det var et nydelig navn før, men det endret seg fort :fnise: Sabrina var et fint navn, som jeg faktisk aldri har tenkt på før. Takk for forslag :)

ts

Skrevet

Gøril, Magda, Rønnaug, Laila, Jeanette, Eldbjørg, Linda, Kanutte

Anonymkode: 4e93d...122

Fine navn, men ikke helt min stil :)

ts

Skrevet

Anna Maria er nydelig, Nicoline står sterkt nok alene. Dobbeltnavn med Nicoline blir overkill

Skrevet

Olivia

Anonymkode: dbf4f...1b6

Skrevet

Patricia, Mia, Andrea 

Anonymkode: 18bc7...9e9

Skrevet

Miriam, Fay, Rikke, Olivia, Sunniva, Bianca...

Anonymkode: e1794...292

Skrevet

Selma, Louise, Alma, Lerke, Sigrid

• Liker 1
Skrevet

Rebekka er mitt favoritt navn :)

Anonymkode: fe743...5de

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg venter en liten jente i mars 2018, og jeg har enda ikke klart et navn. Jeg kommer til å bli alenemor, fordi barnets far stakk av da han fant ut at jeg var gravid, derfor synes jeg det er vanskelig å skulle bestemme helt selv. Jeg trenger derfor litt hjelp. Så langt har jeg tenkt på Anna Maria og Nicoline Sophia. Hva tenker dere?

-Ågot

-Augusta

-Olgokikte

-Brunild

-Gunnill

Anonymkode: 79538...cee

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leste nettopp i en annen tråd hvor Aurora ble nevnt, men da var det skulle moren kalle henne Noura-Aurora eller noe slikt, og etter den tråden har faktisk hele mitt syn på navnet Aurora ødelagt. Synes det var et nydelig navn før, men det endret seg fort :fnise: Sabrina var et fint navn, som jeg faktisk aldri har tenkt på før. Takk for forslag :)

ts

Aurora er et uvørent og maskulint navn også alene ☹️

Anonymkode: 79538...cee

Skrevet

Jeg synes Andrine er så fint!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...