Gå til innhold

Mitt ansvar å alltid ha gyldig billett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min reise til jobb tar 57 minutter i følge ruter, men ofte er det forsinkelser, er det da mitt ansvar hvis billetten min går ut på grunn av forsinkelse? 

Anonymkode: 267b5...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fra ruter sine sider: Du må ikke kjøpe ny billett så lenge billetten var gyldig da du gikk om bord. Men skal du bytte til en annen linje eller transportmiddel etter at billetten er utløpt, må du kjøpe ny billett.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ann på kontrølleren for å være ærlig, det fleste er årleite,men du har en del drittskekker som er dritt lei jobben sin.

Anonymkode: ab57a...892

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Mona123 skrev:

Så lenge billetten var gyldig når du gikk på bussen er det jo ingen stress. 

Det er jo litt stress om du blir tatt i kontroll med en utløpt billett?

TS

Anonymkode: 267b5...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det 57 minutter innenfor samme sone? Det er mindre stress å bli tatt med en utløpt billett enn med ingen billett. De gangene jeg har vært borti dette så har det vært null stress iallfall. 

Presisering pga kommentaren til AB under: Det er mer stress å bli tatt med ingen billett fordi det er sniking og man får gebyr. Mindre stress med nylig utløpt billett fordi kontrolløren stort sett bare sier "ok" og går videre til neste. 

Endret av Zzyzx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Zzyzx said:

Er det 57 minutter innenfor samme sone? Det er mindre stress å bli tatt med en utløpt billett enn med ingen billett. De gangene jeg har vært borti dette så har det vært null stress iallfall. 

Nå spør ikke ts om h"n skal snike da..

Anonymkode: ab57a...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det foreslo jeg heller ikke. Hvis billetten utløper under reisen så er det i følge Ruters egne retningslinjer ikke sniking.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Zzyzx skrev:

Er det 57 minutter innenfor samme sone? Det er mindre stress å bli tatt med en utløpt billett enn med ingen billett. De gangene jeg har vært borti dette så har det vært null stress iallfall. 

Presisering pga kommentaren til AB under: Det er mer stress å bli tatt med ingen billett fordi det er sniking og man får gebyr. Mindre stress med nylig utløpt billett fordi kontrolløren stort sett bare sier "ok" og går videre til neste. 

ja, samme sone, men jeg må bytte transportmiddel, hvis en er forsinket rekker jeg ikke neste for eksempel og må ta neste buss og da løper billetten min ut...

 

ts

Anonymkode: 267b5...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ja, samme sone, men jeg må bytte transportmiddel, hvis en er forsinket rekker jeg ikke neste for eksempel og må ta neste buss og da løper billetten min ut...

 

ts

Anonymkode: 267b5...c25

Da må du kjøpe ny billett om biletten har gått ut når du går på den du bytter til. 

Hvks du bruker kollektivt hver dag på jobb skjønner jeg ikke at du ikke bruker mndbillett da? 

Anonymkode: 04b0c...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må du kjøpe ny billett om biletten har gått ut når du går på den du bytter til. 

Hvks du bruker kollektivt hver dag på jobb skjønner jeg ikke at du ikke bruker mndbillett da? 

Anonymkode: 04b0c...b13

Billetten har som regel ikke gått ut i det jeg går på,men går ut i løpet av turen. Noen ganger kan den ha gått ut før byttet, men det er det jo ikke min feil, da ruter har vært forsinket. 

jeg jobber ikke hver dag, dette er en ekstrajobb. 

 

ts

Anonymkode: 267b5...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har gått på før den er ugyldig er det greit da er det ikke din feil. 

Er den ugyldig før du går på så må du nok kjøpe ny selv om det er surt. Kjøp 24 timers billett da? Da reiser du hjem også på samme pluss dagen etter. 

Anonymkode: 04b0c...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du har gått på før den er ugyldig er det greit da er det ikke din feil. 

Er den ugyldig før du går på så må du nok kjøpe ny selv om det er surt. Kjøp 24 timers billett da? Da reiser du hjem også på samme pluss dagen etter. 

Anonymkode: 04b0c...b13

men grunnen til at den noen ganger kan bli ugyldig er jo deres feil. Det er deres forsinkelse som gjør det. 

 

TS

Anonymkode: 267b5...c25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville sendt dem en mail jeg. Om de skriver det er deres ansvar, print ut svaret og ta det  med på turen. 

Anonymkode: 6e4b3...97e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...