Gå til innhold

Svette

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg blir veldig lett varm og svette renner fra hodet. Ikke fullt så mye svette andre steder på kroppen, men litt er det. Spesielt varm blir jeg under aktivitet, men det er lett aktivitet det er snakk om, ikke hard trening der det er naturlig å bli svett. Litt husarbeid, en tur på butikken... Blir varm av og lage mat. 

Opplever dette som et ubehagelig problem. Hvis jeg skal treffe folk og svetten siler ned i ansiktet så føler jeg meg svært utilpass. Skal jeg i besøk vil jeg helst unngå å måtte gå for langt for å ikke bli så svett. Våkner ofte om natten av at jeg er svett i håret!

Tror ikke det er så mye å gjøre med dette, men skader jo ikke å høre om det er andre her med liknende problem som kanskje har et godt råd å komme med. 

Anonymkode: b4a5f...4f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I feel you! Sliter med det samme, bare at jeg svetter mest i ansiktet, mest over munnen, og på ryggen. Hadde det vært i pannen og hodebunnen hadde jeg vurdert botox, kanskje det kan hjelpe deg? Vet det er flere som har fått hjelp av botox. Jeg syns også det er kjempepinlig :(

Anonymkode: 64aa3...dcb

Skrevet

Det er både ubehagelig og pinlig! Føler meg så lite vakker og komfortabel ofte! Hvis jeg skal i selskap og har pyntet meg, freshet opp håret og så er det bare forgjeves! 

Tror ikke det er bare bare ta botox i hodet. Kan være en del bivirkninger har jeg hørt en gang for lenge siden. Men kan undersøke det nærmere! 

TS

Skrevet

Sjekket at alt er i orden med hormoner osv? Hvis ikke, så begynn der før du setter i gang med botox...
Har du tykt hår? Kanskje tynning kan hjelpe, får iallefall luft ned i hodebunnen...

Men i feel ya! Sliter mye med svette selv :(

Anonymkode: ee36d...7ba

Skrevet

Jeg går på Diane og har gjort det i lang tid. Dette pga PCO som jeg har. Lenge siden hormonene er sjekket nå. Ellers så klippet jeg håret kort i fjor fordi det var langt og tykt. Nå er jeg helt kort i nakken og litt tynnet oppå. 

Skrevet
26 minutes ago, AnonymBruker said:

Det er både ubehagelig og pinlig! Føler meg så lite vakker og komfortabel ofte! Hvis jeg skal i selskap og har pyntet meg, freshet opp håret og så er det bare forgjeves! 

Tror ikke det er bare bare ta botox i hodet. Kan være en del bivirkninger har jeg hørt en gang for lenge siden. Men kan undersøke det nærmere! 

TS

Ja, enig.. Jeg har alltid med ekstra pudder i veska, siden jeg svetter så mye i ansiktet at sminken forsvinner der jeg må tørke meg.. :( For min del er det verst når det er temperaturendring, altså å komme inn et sted. Når jeg har fått omstilt meg (kan ta lang tid), går det over. Pussige greier. 

Nei, jeg har ikke aning ang botox, men det er verdt en sjekk ja. Det er kanskje under armene det virker best. Jeg svetter mest over munnen og under øynene så tror ikke det har noe særlig for seg for meg, og det er jo ikke akkurat billig heller..

Anonymkode: 64aa3...dcb

Skrevet

Sliter med det samme. Svetter mye i panna, mellom brystene og på ryggen. Jeg bruker stop 24 og en annen jeg har kjøpt på apoteket som er enda mer effektiv (husker ikke hva den heter) . Den er effektiv, men sikkert ikke bra for hverken hud eller kropp. 

Anonymkode: 154a0...8d1

Skrevet

Mulig det er hormonelt... jeg fikk det etter at jeg fikk hormonspiral. Svetter som f... i ansiktet, spesielt i panne og undet øyne. Det skjer mest når jeg streSser.

Anonymkode: 1dd01...927

Skrevet

Har hatt problemer med svette i mange år. Men synes det har vært verre i de siste månedene. Sluttet å røyke for 3 mnd siden. Røykt i over 20 år og røykte nok litt mye til tider. Har lurt på om å røykeslutt kan være en årsak. Det skjer endringer i stoffskifte da, men det burde kanskje ha blitt bedre nå etter 3 mnd ( Hmmm, kanskje jeg skal begynne å røyke igjen... 🤔😜) Spøk! 😂

Takk for alle tilbakemeldinger! 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...