Gå til innhold

Hvem betaler fo NAF test?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ved NAF test av bruktbil, hva er mest vanlig? 

Betaler selger eller kjøper?

I dette tilfellet sier selger at bilen hadde full service for 2 måneder siden, med dokumentasjon. Kjøper ønsker likevel en NAF test. Hva er  riktig?

Anonymkode: 5525a...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ved NAF test av bruktbil, hva er mest vanlig? 

Betaler selger eller kjøper?

I dette tilfellet sier selger at bilen hadde full service for 2 måneder siden, med dokumentasjon. Kjøper ønsker likevel en NAF test. Hva er  riktig?

Anonymkode: 5525a...ef5

Den som bestiller Naf test betaler Naf testen. Blir det tvist etterpå fordi Naftesten gir motparten medhold så kan han kreve Nagtesten, advokatutgifter og alle andre utgifter dekket. Vært der, gjort det, fikk hevet kjøpet av en nesten ny bil.

Anonymkode: 31bc5...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som selger uten noe å skjule ser jeg ikke problemet med å dekke en slik test. Spesielt hvis de finner noe verkstedet ikke fant, da ville jeg tatt det med verkstedet mitt.

Som kjøper hvis jeg ikke stoler på verkstedet til selger eller infoen selger kommer med ville jeg betalt naf testen selv.

Men, en NAF test er ikke "mer verdt" enn et hvilke som helst merkeverksted / bilverksted med godkjenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Carrot skrev:

Som selger uten noe å skjule ser jeg ikke problemet med å dekke en slik test. Spesielt hvis de finner noe verkstedet ikke fant, da ville jeg tatt det med verkstedet mitt.

Som kjøper hvis jeg ikke stoler på verkstedet til selger eller infoen selger kommer med ville jeg betalt naf testen selv.

Men, en NAF test er ikke "mer verdt" enn et hvilke som helst merkeverksted / bilverksted med godkjenning.

Tull. En Naf test er en test Naf stiller seg bak, og testen er nøytral og upartisk i en konflikt mellom to parter.

Anonymkode: 31bc5...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Vanligvis er det kjøper som betaler for naf test. 

Selger kan også betale for dette dersom det er hensiktsmessig slik at det blir lettere å selge bilen. Du har god dokumentasjon så naf test skal ikke være nødvendig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tull. En Naf test er en test Naf stiller seg bak, og testen er nøytral og upartisk i en konflikt mellom to parter.

Anonymkode: 31bc5...009

Jadda, og skal jeg kjøpe en Audi og har en Møller test stiller Møller seg bak testen - hva er poenget ditt?

For at en NAF test skal gi det du sier må man også være medlem hos NAF. UTen medlemsskap er ikke testen mer "verdt" enn noen annen tilstandsrapport.

https://www.naf.no/kjop-og-salg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...