Gå til innhold

Skal jeg virkelig GIDDE dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ok, så etter to mnd med dating, ganske intens dating egentlig har jeg vel funnet noen sider med han jeg ikke liker. Blant annet er han sjalu.. Kan finne på å spørre: "Hvem er det du skriver med egentlig" om jeg svarer noen på messenger eller snapchat, da kjentfolk så klart. Og han har kun møtt et par av mine venner.

Vi var begge invitert på fest en helg, men han ville kjøre. Han kjørte meg og venninna mi og sa han ville kjøre hjem å sitte der til vi skulle hentes. Helt fair, det er kjedelig være edru på fest. Men han sa til meg at han håpet jeg ikke fant noen nye menn på festen! Hallo, TO mnd med dating! Tror han er veldig usikker og sjalu.

Så har jeg denne uka hatt barna mine, ergo vært sliten og opptatt og ikke nødvendigvis husket på å sende han konstante mld. Jeg har full jobb og barn som skal følges opp. Jeg sendte han mld og ønsket han lykke til i helgen på noe greier han skal på. Så skrev han bare: Takk, ikke mye lyd ifra deg om dagene.... 

Det er max to dager siden sist vi snakket litt sammen, pluss at han har jo heller ikke tatt noe kontakt. Nå føler jeg meg egentlig bare kvalt allerede. 

Anonymkode: 64c71...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig vanlig å være sjalu i begynnelsen før man blir trygg på hverandre og forholdet..

Anonymkode: 2bd18...10d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo konfrontere ham med dette og se hvordan han reagerer. Hvis han blir sint, så er han ikke noe å satse på

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig vanlig å være sjalu i begynnelsen før man blir trygg på hverandre og forholdet..

Anonymkode: 2bd18...10d

I min verden er det motsatt. I begynnelsen er man ofte veldig forelsket og da er man jo så opptatt av hverandre. Men når man blir kjent med hverandre så kommer usikkerheten. Fordi man ser svakhetstegn. 

Anonymkode: c17bf...d23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere snakket om hvor dere står? Kanskje usikkerheten hans bunner i at han inne vet hvor han har deg?

Lite tiltrekkende oppførsel uansett. Ville vært redd for om det blir verre etterhvert. 

Anonymkode: fcadc...727

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har dere snakket om hvor dere står? Kanskje usikkerheten hans bunner i at han inne vet hvor han har deg?

Lite tiltrekkende oppførsel uansett. Ville vært redd for om det blir verre etterhvert. 

Anonymkode: fcadc...727

Nettopp dette jeg frykter. Han er mye mer "på" enn meg. Gikk ut av et samboerskap for 1 år siden. Han sender meg mld om at han er glad i meg osv. Og det er jo egentlig fint... Men dessverre har jeg vært i forhold i fem år med en kontrollerende psykopat som var sykelig sjalu. Åpenbar sjalusi så tidlig er et varseltegn for meg! Nei, har ikke pratet om hvor vi står. Men om han er så sjalu er det jo bedre om jeg finner ut av det nå. Han har tydeligvis et enormt bekreftelsesbehov. 

Anonymkode: 64c71...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns ikke dette høres overdrevent eller sjalu ut, han bare viser at han liker deg og vil noe seriøst med deg og ikke la deg glippe til en annen dude i fylla. Dette er noe som gir seg når han blir mer trygg på sin posisjon forhold til deg og han. 

Det vil alltid dukke opp ting man ikke liker med en person og hvis dette er det værste så ville det hvertfall ikke for meg vært noe å nøle på å fortsette engang :)

Anonymkode: a312c...243

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en prat med han da vel, fortell hvordan du føler det nåe han sier og gjør sånt, og hør hvordan han føler det, HVORFOR han sier som han gjør. Men må bare gjenta at det å date noen som ikke har barn når du selv har det er og blir en utfordring. For man klarer ikke å sette seg inn i den hektiske hverdagen ute å ha opplevd den selv.

Anonymkode: 7b9a3...a93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ville jeg ha tatt som et veldig dårlig tegn. Og når du har vært i et forhold med noen med psykopatiske trekk så er det dessverre både vanlig og lett å gå i samme fella igjen. Har gjort det samme selv dessverre. Og hadde og selv dårlig magefølelse som deg, men valgte å ikke å høre på magefølelsen. Det burdte jeg ha gjort. 

Anonymkode: 410e4...b21

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tatt det som et tegn på at han trenger ekstra sikkerhet på grunn av tidligere erfaringer (om jeg skal våge å gjette). Der har du det! (med mindre du spør han og han sier noe annet).

Om du skal gidde dette eller ikke er opp til deg..? Selv nevner du at du har noen dårlige erfaringer som antageligvis har formet deg også på et vis, som kanskje han må forstå seg på ved en senere anledning (hvis ikke han, så må neste date gjøre det).

 

Anonymkode: dd1c5...225

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er hva han tenker, men å være åpenlyst sjalu etter to mnd (eller overhode), spesielt når det ikke er noen grunn til det, er for min del et stort rødt flagg. De fleste er såpass rasjonelle at de skjønner at sjalusi ikke er innafor og har vett til å tie still om slike tanker dukker opp. 

Anonymkode: 50a9b...572

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Ok, så etter to mnd med dating, ganske intens dating egentlig har jeg vel funnet noen sider med han jeg ikke liker. Blant annet er han sjalu.. Kan finne på å spørre: "Hvem er det du skriver med egentlig" om jeg svarer noen på messenger eller snapchat, da kjentfolk så klart. Og han har kun møtt et par av mine venner.

Vi var begge invitert på fest en helg, men han ville kjøre. Han kjørte meg og venninna mi og sa han ville kjøre hjem å sitte der til vi skulle hentes. Helt fair, det er kjedelig være edru på fest. Men han sa til meg at han håpet jeg ikke fant noen nye menn på festen! Hallo, TO mnd med dating! Tror han er veldig usikker og sjalu.

Så har jeg denne uka hatt barna mine, ergo vært sliten og opptatt og ikke nødvendigvis husket på å sende han konstante mld. Jeg har full jobb og barn som skal følges opp. Jeg sendte han mld og ønsket han lykke til i helgen på noe greier han skal på. Så skrev han bare: Takk, ikke mye lyd ifra deg om dagene.... 

Det er max to dager siden sist vi snakket litt sammen, pluss at han har jo heller ikke tatt noe kontakt. Nå føler jeg meg egentlig bare kvalt allerede. 

Anonymkode: 64c71...71d

vel det er veldig vanlig at kvinnfolk holder på med flere mannfolk samtidig ...dere har mange mannfolk som beiler etter dere overalt, skjønner litt den der egentlig fra hans side. 

Er man usikker så er man sjalu ..han føler ikke han er NOK ovenfor deg og vil alltids mistenke at du hopper over til noen andre første mulighet som kommer. Hadde jeg vært selvsikker på at du ikke finner en like mer MANN som meg så kunne du gått ut og festet overalt for min del ..hadde ikke følt meg truet av noen andre menn på den måten. 

Noen "menn" er jo så usikker på seg selv at de blir sjalu på randoms som sjekker opp damene deres...hvis du har en sånn type så blir det ikke bedre heller...og sannsynligvis søker han mye bekreftelse fra deg i hverdagen også. Dump han og finn noen som du kan utvikle deg litt mer sammen og hvor dere føler dere likeverdige i hverandres selskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere hatt praten om forholdet deres? Du skriver "dater", men jeg syns det kommer veldig tydelig frem at han forsøker å fortelle deg at han ønsker å være eksklusive.

Anonymkode: c2419...6bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har dere hatt praten om forholdet deres? Du skriver "dater", men jeg syns det kommer veldig tydelig frem at han forsøker å fortelle deg at han ønsker å være eksklusive.

Anonymkode: c2419...6bd

Skal jeg liksom være tankeleser? Han oppfører seg som en kjerring når han forventer flere mld om dagen, driver på med silent treatment og behandler meg som luft om jeg ikke tar kontakt først. Når det er sagt; Jeg verken dater eller har sex med andre. Og slik har det vært i to mnd. 

Anonymkode: 64c71...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg og samboeren min var litt usikker på hverandre tidlig i forholdet. Men det roet seg tilslutt😊 Vi var oppslukte i hverandre..

Og i dag er vi forlovet, eier hus og venter barn nr.2.

I ditt tilfelle TS, tenker jeg at han er forelsket i deg. Du får ta en prat med han, hvor du forteller at han ikke trenger å være usikker. Og at det er viktig for deg at han stoler på deg, og må forstå at din hverdag er litt hektisk fordi slik og slik..

Anonymkode: bfd82...43a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig vanlig å være sjalu i begynnelsen før man blir trygg på hverandre og forholdet..

Anonymkode: 2bd18...10d

Jeg har erfart det samme, at det er skumlere før man er trygg på at man virkelig satser på hverandre og på å holde sammen. Før man er et sammensveiset par liksom. 

MEN! Når det er sagt, synes jeg det høres ut som om typen til TS er passiv-aggressiv, klengete og umoden i oppførselen sin. Jeg ville nok forsøkt å ta opp dette med ham på en fin og forsiktig måte, og så vil reaksjonen hans gi henne svar på om dette kan bli et vedvarende problem. 

Anonymkode: 02f5e...e70

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke giddet. Jeg hater folk som prøver å kontrollere meg, og hele tiden skal "overvåke" hva jeg gjør og med hvem. Jeg takler heller ikke folk som MÅ ha kontakt hele pokkers tiden. 

Anonymkode: 25da6...658

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn som dette gidder jeg ikke. Så snart jeg aner neediness etter kort tid er det bare å "rive ut støpselet". Det blir _neppe_ bedre, han vil bare kvele deg mer og mer, og så vil du angre på at du i det hele tatt lot det gå så langt.

Anonymkode: fb680...26c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...