Gå til innhold

Når NAV tar over sykepengene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Er helt ny på dette og er første gang jeg er sykemeldt over en lengre periodr. Har nå vært 16 dager sykemeldt hvor jeg vet at jobben utbetaler de vaktene jeg er satt opp på. Er nå sykemeldt 100% en uke til, men tror det blir lengre. Har skjønt det slik st nav tar over betalingene på den 17 dagen. Hvordan blir dette når jeg ikke har faste vakter? Må jeg kontakte nav? Eller må jeg snakke med leder på jobben? 

 

Er avhengig av penger da jeg bor i leilighet med samboer og har faste månedsutgifter. 

 

Metall for eventuelle svar :)

Anonymkode: 2a374...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jobber du i en fast stilling da har du ingen problemer. Du får faste lønn hver måned enten fra arbeidsgiveren eller fra nav. Men om du har variende  lønn hver måned da betaler arbeidsgiveren 16 dager og nav ta over. Arbeidsgiveren sender inntektopplysingen  fra de siste seks eller tre måneder du har jobbet og nav betaler. Ring ditt Nav lokaltkontor og hør med de.

Endret av NØKTERN
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki tusen takk :) som sagt har jeg ikke faste vakter, men har tilnærmet 80% stilling da jeg jobber rundt 4 vakter i uken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutes ago, Skravlekråka said:

Oki tusen takk :) som sagt har jeg ikke faste vakter, men har tilnærmet 80% stilling da jeg jobber rundt 4 vakter i uken :)

Arbeidsgiver sender opplysninger og sykemeldingen sendes til NAV. Dette er i grunnen veldig enkelt.

Anonymkode: 5b2e7...41f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...