Gå til innhold

Jeg har mistet rolex klokken min !!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg arvet en rolex klokke fra bestemoren min (lever fortsatt) som hun hadde fått av bestefaren min i gave. Verdi på rundt 50,000 kr. Så har det seg at jeg ikke finner den noen plass... Jeg har ikke sett klokken på 3 uker, og jeg har endevendt hele huset, alle jakker, vesker, skuffer og ALT. Den er ingen plass. Jeg lurer på om den har blitt stjelt eller at jeg uheldigvis har mistet den, da siste dagen jeg så til klokken var da jeg hadde den med på skolen. (Går på videregående) Vanligvis brukte jeg den ikke på skolen, men denne dagen var et unntak. Jeg la den i en lomme i vesken, og jeg klarer ikke å huske om jeg tok den på igjen senere eller ikke. Men den er ikke til å finne... Jeg er veldig usikker på om noen kan ha stjelt den på skolen, men jeg aner ikke hva annet jeg skal tro.... Jeg pleier ikke å miste ting heller! Jeg blir helt helt kvalmen når jeg tenker på dette. 

Jeg er usikker på om jeg kan få dette tilbake på forsikring? Bestemoren min hadde "spesiell" forsikring før, men nå har hun bare vanlig forsikring (innbo?). Jeg har lite greie på dette... Hva kan jeg gjøre?! Jeg er helt fortvilet.....

Anonymkode: 925dd...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er i så fall helårs reiseforsikring som dekker noe. Jeg har forsikring på klokken min hvor nypris er 119 000. Det koster meg 1200 i året. Basert på at klokke stiger mer i verdibverdt år går forsikringen i 0

Anonymkode: b58dd...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men reiseforsikringen dekker nok langt i fra alt. Men da må du anmelde om du tror noen har stjålet den på skolen. Blir nok etterforskning siden det er skjedd på skole, og de skal lage eksempel. så da finner de kanskje tyvraden på skolen.

Anonymkode: b58dd...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke en så dyr enkeltgjenstad på en vanlig inboforsikring fordi det er beløpsbegrensninger på hver ting, vanligvis. Du får heller ikke noe på forsikringen som du ikke med sikkerhet vet hvor er forsvunnet hen. 

Når du eier en såå kostbar ting, så bør du 1. Passe bedre på tingen, 2. Sørge for å ha egen forsikring på tingen, ellers kan den lett bli tapt for evig og alltid. 

Anonymkode: 64ca9...4be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helårs reiseforsikring dekker så snart du går ut av døren

Anonymkode: f77fb...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helårs reiseforsikring dekker så snart du går ut av døren

Anonymkode: f77fb...f71

Ikke en gjenstand til 50 000 kroner. Der tar du grundig feil. Denne typen gjenstander må ha egen forsikring, på lik linje med dyre bunader og andre ting.

Anonymkode: 64ca9...4be

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke en gjenstand til 50 000 kroner. Der tar du grundig feil. Denne typen gjenstander må ha egen forsikring, på lik linje med dyre bunader og andre ting.

Anonymkode: 64ca9...4be

Det varierer stort etter hvilken forsikring man har. 

Anonymkode: 0bff9...7b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig usikker på om noen kan ha stjelt den på skolen, men jeg aner ikke hva annet jeg skal tro.... Jeg pleier ikke å miste ting heller! 

Anonymkode: 925dd...f76

Du gikk med en Rolex til 50 000 på skolen? Hvem var du ute etter å imponere egentlig?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det varierer stort etter hvilken forsikring man har. 

Anonymkode: 0bff9...7b2

Nå har ikke ts reiseforsikring eller annen forsikring slik at dette egentlig ikke er relevant. Hun vet heller ikke om klokken er forlagt, mistet eller stjålet. (Temmelig skjødesløst.) 

Her er en oversikt over enkeltgjenstanders verdi og hva forsikringene dekker. https://www.smartepenger.no/skadeforsikring/2972-reiseforsikring-selskapenes-dekning-pa-reisegods

Anonymkode: 64ca9...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Antoinette skrev:

Du gikk med en Rolex til 50 000 på skolen? Hvem var du ute etter å imponere egentlig?

Det var nettopp derfor jeg la den i vesken, siden jeg ikke vil vekke oppsikt eller "skryte"... 

ts

Anonymkode: 925dd...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en idiot på ungdomsskoleb som beiefrt med en breitling. Han var ikke rik. Tror han tyvlånte den av faren.

Jeg briefer ikke med mun klokke selv om heg kjøpte den for 120 000 for 3 år siden og at den nå brukt koster 150 000 (Nypris økes verdt år og da stiger bruktpris). 

Det eneste merket som gjenkjennes er Rolex og Breitling. Min Panerai er det ingen som tror er dyr. Vsr en som skrøt iver hvor dyr klokke han hadde kjøpt. En Gant til 4000. Du skulle bare vist tenkte jeg. Så det er ikke skryt av min klokke.

Anonymkode: b58dd...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Antoinette skrev:

Du gikk med en Rolex til 50 000 på skolen? Hvem var du ute etter å imponere egentlig?

Ja, for det er jo derfor hun vanligvis ikke går med den på skolen. 

Anonymkode: c4733...b58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde en idiot på ungdomsskoleb som beiefrt med en breitling. Han var ikke rik. Tror han tyvlånte den av faren.

Jeg briefer ikke med mun klokke selv om heg kjøpte den for 120 000 for 3 år siden og at den nå brukt koster 150 000 (Nypris økes verdt år og da stiger bruktpris). 

Det eneste merket som gjenkjennes er Rolex og Breitling. Min Panerai er det ingen som tror er dyr. Vsr en som skrøt iver hvor dyr klokke han hadde kjøpt. En Gant til 4000. Du skulle bare vist tenkte jeg. Så det er ikke skryt av min klokke.

Anonymkode: b58dd...ae2

Hva skal man egentlig med en så dyr klokke, hvis man ikke skal skryte av den? 

(sett bort i fra økt verdi) 

Anonymkode: ded98...2e7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var nettopp derfor jeg la den i vesken, siden jeg ikke vil vekke oppsikt eller "skryte"... 

ts

Anonymkode: 925dd...f76

Så du hadde den med på skolen..... i vesken. Det falt deg aldri inn at klokken burde la ligget hjemme i en skuff eller i en bankboks. Nei, du tok den med deg du...... måtte jo det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du går til resepsjonen og spør hva som skjer med den skulle den bli funnet på skolen.
du går til politiet og ser om noen har levert den der.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynligvis har noen stjålet Rolexklokken. Jeg mener, du går med den på skolen og så legger du den i en lomme? Dødfødt.

(Har uthevet skrift fordi slik skriver man det på norsk. Litt overrasket at du som går på VGS ikke vet dette...)

Anonymkode: da4c8...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var nettopp derfor jeg la den i vesken, siden jeg ikke vil vekke oppsikt eller "skryte"... 

ts

Anonymkode: 925dd...f76

Men hvorfor tok du med en klokke for å ha den i vesken? Og det heter forresten stjålet, ikke stjelt. 

Anonymkode: cad74...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.11.2017 den 13.00, Antoinette skrev:

Du gikk med en Rolex til 50 000 på skolen? Hvem var du ute etter å imponere egentlig?

 

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde en idiot på ungdomsskoleb som beiefrt med en breitling. Han var ikke rik. Tror han tyvlånte den av faren.

Jeg briefer ikke med mun klokke selv om heg kjøpte den for 120 000 for 3 år siden og at den nå brukt koster 150 000 (Nypris økes verdt år og da stiger bruktpris). 

Det eneste merket som gjenkjennes er Rolex og Breitling. Min Panerai er det ingen som tror er dyr. Vsr en som skrøt iver hvor dyr klokke han hadde kjøpt. En Gant til 4000. Du skulle bare vist tenkte jeg. Så det er ikke skryt av min klokke.

Anonymkode: b58dd...ae2

 

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, for det er jo derfor hun vanligvis ikke går med den på skolen. 

Anonymkode: c4733...b58

 

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal man egentlig med en så dyr klokke, hvis man ikke skal skryte av den? 

(sett bort i fra økt verdi) 

Anonymkode: ded98...2e7

 

1 time siden, Antoinette skrev:

Så du hadde den med på skolen..... i vesken. Det falt deg aldri inn at klokken burde la ligget hjemme i en skuff eller i en bankboks. Nei, du tok den med deg du...... måtte jo det.

 

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mest sannsynligvis har noen stjålet Rolexklokken. Jeg mener, du går med den på skolen og så legger du den i en lomme? Dødfødt.

(Har uthevet skrift fordi slik skriver man det på norsk. Litt overrasket at du som går på VGS ikke vet dette...)

Anonymkode: da4c8...e15

 

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor tok du med en klokke for å ha den i vesken? Og det heter forresten stjålet, ikke stjelt. 

Anonymkode: cad74...905

Fantastisk nyttige og poengterte svar som sikkert hjelper TS utrolig mye! :sarkasme: Etterpåklokskap er den eneste sanne formen for vitenskap, sies det... :fnise:

Til TS: at bestemoren din hadde en forsikring på klokka i gamle dager hjelper ikke så lenge klokken ikke er hennes lenger. Reiseforsikring hjelper sannsynligvis heller ikke, da det står i vilkårene til de aller aller fleste at de IKKE gjelder på skolen i skoletiden. 
Noen typer innboforsikring KAN dekke slike ting, men det kommer an på vilkårene. Det er i så fall foreldrene dine sin forsikring det går på. 

Anonymkode: 4d0af...d13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper vel strengt tatt ikke med forsikring når den klokken er borte. 

Man går som regel ikke å briefer med en klokke til den verdien med mindre man vil show off. Forhåpentligvis lært en særdeles dyr lekse til neste gang. 

Anonymkode: da4c8...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...