Gå til innhold

Betale renter på huslånet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Er arbeidsløs om en mnd  da vikariatet mitt gikk ut i min forrige jobb da jeg gikk ut i mammaperm. Om jeg ikke skulle få meg jobb til permisjonen er ferdig stiller vi ganske dårlig økonomisk da jeg vil ha 0,- inntekt. Mannen min tjener greit men ikke nok til å dekke hele huslånet, husholdning ++.. Vet dere om bankene pleier å være greie med at vi kan få låv til å betale kun rentene på huslånet på en bestemt periode på feks 6 mnd? Vi har aldri før hatt noen som helst problemer med å betale men tenker at situasjonen vi muligens snart står i vil være forståelig. Har hørt om bekjente som har fått gjort det på samme måte pga de plutselig gikk fra å jobbe fulltid til å studere.

Anonymkode: d8a55...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rosetelys
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hei,

Er arbeidsløs om en mnd  da vikariatet mitt gikk ut i min forrige jobb da jeg gikk ut i mammaperm. Om jeg ikke skulle få meg jobb til permisjonen er ferdig stiller vi ganske dårlig økonomisk da jeg vil ha 0,- inntekt. Mannen min tjener greit men ikke nok til å dekke hele huslånet, husholdning ++.. Vet dere om bankene pleier å være greie med at vi kan få låv til å betale kun rentene på huslånet på en bestemt periode på feks 6 mnd? Vi har aldri før hatt noen som helst problemer med å betale men tenker at situasjonen vi muligens snart står i vil være forståelig. Har hørt om bekjente som har fått gjort det på samme måte pga de plutselig gikk fra å jobbe fulltid til å studere.

Anonymkode: d8a55...24e

Det kommer vel an på banken, det lureste er jo å ringe de. Jeg mener det er noen regler på å få avdragsfrihet bla at lånet må være under 60% av verdien på huset, men kan jo hende de gjør unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel krav på dagpenger? Men for å svare på spørsmålet ditt så tror jeg de fleste banker godtar dette dersom dere har vært stabile og gode kunder en stund. Men det er jo bare å ringe å høre? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, SusanneLorentze skrev:

Du har vel krav på dagpenger? Men for å svare på spørsmålet ditt så tror jeg de fleste banker godtar dette dersom dere har vært stabile og gode kunder en stund. Men det er jo bare å ringe å høre? 😊

Jeg får ringe å høre, er bare redd vi ikke får det innvilga. Visste ikke jeg hadde rett på dagpenger men skal sjekke det opp, takk 😀

TS

Anonymkode: d8a55...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobb er det alltids til den som vil. Meld deg som tilkallingsvikar på skoler, barnehager, sykehjem, hjemmesykepleie, butikker, kiosker og bensinstasjoner. Kontakt et bemanningsbyrå. 

Blir så oppgitt over at folk ikke kan ta ansvar selv! Jobber finnes, hvis du vil ta det du får!

Anonymkode: b0998...c79

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rosetelys skrev:

Det kommer vel an på banken, det lureste er jo å ringe de. Jeg mener det er noen regler på å få avdragsfrihet bla at lånet må være under 60% av verdien på huset, men kan jo hende de gjør unntak.

I kortere perioder, som f.eks. 6 mnd, bruker det på å gå greit likevel. Bankene kan gjøre unntak for 60%-regelen sin for 10-15% av lånene sine. 60% belåningsgrad-regelen gjelder først og fremst hvis du vil ha avdragsfrihet inn i evigheten.

Anonymkode: e66e9...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...