Gå til innhold

P-stav

Fremhevede innlegg

Skrevet

Satt inn p-stav samme dag som jeg forventet mens. Har alltid hatt regelmessig mens som har dukket opp nesten på timen, utpå kvelden (5/6-tiden). Denne gangen fikk jeg kun én liten rosa blødning i 8-tiden, og siden ingenting. Noen andre som har erfart dette? Betyr det da at jeg har fått mensen, og at jeg er beskyttet for graviditet allerede? 

Anonymkode: 21e0f...27b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil blø uregelmessing i ca 3 mnd (tar rundt 3 mnd før kroppen tilpasser seg). Vil tro du er beskyttet ja, men tommelfinger regelen er å vente en uke for sikkerhetsskyld. 

Anonymkode: 8a6da...913

• Liker 1
Skrevet

Gjør det vondt å få den satt inn?

Er det ømt og vondt i ettertid?

Hva kostet det?

Skrevet

Var ikke vondt å sette den inn i det hele tatt. Verste var bedøvelsen før, og selv den var ingenting. Har hatt ganske vondt i ettertid, men det er ikke alle som har det, og det går over innen et par dager. Hjelper å holde hånden i ro. Selve p-staven kostet litt i overkant av 1200,-. Legetimen kostet 152,- 

Anonymkode: 21e0f...27b

Skrevet

Jeg blødde konstant 4 uker, så noen dager pause, 4 uker blødning, noen dager pause, og så videre til jeg ble så forbanna lei at jeg tok ut faenskapet etter nesten konstant blødning i 7-8 måneder. 

Anonymkode: 9c018...363

Skrevet

Blør og blør jeg også. Begynte bra, med en kort menstruasjon med lite blod. Men etter en måneds tid ble det bare tull. Blør stor sett hele tiden, er jeg heldig, så får jeg den uke her og der uten. Hatt p-staven i over fire måneder nå. Den ryker nok snart ut igjen, ja. 

Anonymkode: 2f5e0...661

Skrevet

Tar lang tid før det stabiliserer seg, men når det først stabiliseres er det som vanlig! Når jeg tok det inn så sa legen at man kan gå på P-piller i tillegg fram til det blir stabilt hvis man ønsker det :) 

Hvis man er under 25 kan man ta det gratis på helsestasjonen. Jeg trengte ikke betale for staven, men tror du må det på de fleste steder, koster rundt 1000kr.

Skrevet

Jeg har p-stav, blør ikke lenger ,super deilig! Men jeg gikk en måned der jeg blødd litt hver dag, så gikk jeg en måned uten noe blod igjen. Så etter det gikk det to måneder der jeg blødde omtrent hver dag igjen. Så etter det har jeg ikke blødd noe mer :) håper det fortsetter. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...