Gå til innhold

Klimaflukt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg trenger noen gode råd om hva som er lurt å gjøre. Min mann og jeg vil flytte til et varmere sted. Vi har en datter som snart fyller et år. 

De landene vi har vurdert tidligere  (før babyen), har vært aktuelle pga de språkene vi kan, og kulturen, men ikke aktuelle med tanke på trygghet ift barn. De landene som er trygge, kan ingen av oss språket, og vi forstår ikke systemet der. Norge er helt klart her vi hører hjemme når det kommer til det praktiske, men vi trives virkelig ikke, og vi vil ikke at barna skal vokse opp her, ikke slik som det har blitt. 

Har dere noen råd? Hvilke steder er det bra for barn og aldri kaldere enn 20 grader? Burde vi dra og komme tilbake før skolen begynner? 

Anonymkode: 005ce...aa6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra  til Grand Canaria.   Kan få 17 grader tidlig  morgen og kveld på det kaldeste men den temperaturen  stiger snart litt utpå dagen.   Ellers så er det behagelige  temperatur året rundt.    Ikke så lang flytur.  Norsk skole, norsk legesenter,  sjømannskirke og mye norsk mat I butikkene . Flere  nordmenn som er fastboende og mange som tilbringer flere måneder  pr år der. 

Enkelt å komme seg rundt. De fleste snakker engelsk og spansk kan dere sikkert lære dere . 

• Liker 1
Skrevet

I sørafrika snakker alle engelsk.

Anonymkode: c4d94...841

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...